Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Příští rok budou v Texasu dva krátké závody v jeden den

Příští rok budou v Texasu dva krátké závody v jeden den

Tento formát byl naposledy použit v roce 1981.

Skoro na den přesně po třiceti letech se v kalendáři IndyCar Series objeví dva krátké závody na stejné trati jeté v jeden den. Texas Motor Speedway a IZOD IndyCar Series se dohodli, že současný závod Firestone 550k rozdělí na polovinu, na dva 275 kilometrů dlouhé závody (171 mil/114 kol). Za umístění budou v obou závodech udělovány poloviční body. Formát kvalifikace do obou závodů (ve hře je samozřejmě i možnost, že by se do druhého závodu startovalo buď kompletně v opačném pořadí, jak byl dojet první závod, nebo ve stylu GP2 by se otáčela třeba jen první desítka) a kolik času mezi závody bude, musí Indy Racing League teprve rozhodnout.
Formát dvou krátkých závodů byl poprvé představen v národním mistrovství organizovaném USAC v roce 1967. Oba závody na přírodním okruhu Mosport v Kanadě vyhrál Bobby Unser. USAC stejný formát použil do roku 1974 ještě dvanáctkrát. Oživit se jej pokusil v roce 1979 i CART. Dva krátké závody se jely v Atlantě, Trentonu a Michiganu. Ale poté to CART zkusil už jen v červnu 1981 v Atlantě, oba závody na 1,5 míle dlouhém oválu vyhrál Rick Mears.
Celkem tedy v letech 1967-81 uspořádal USAC nebo CART 17 takovýchto podniků (9 na oválech). A z toho desetkrát oba závody vyhrál stejný jezdec, ovšem ten měl ve druhém závodě podstatnou výhodu, neboť startoval z pole position.
„Myslím, že je důležité, že se snažíme přehodnotit všechny naše závody a dát jim pocit velikosti,“ řekl výkonný ředitel IndyCar Series Randy Bernard, který byl společně s Heliem Castronevesem přítomný odhalení v House of Blues v Dallasu, které sledovalo přímo na místě 1 600 fanoušků (pravda, spíše zvědavých na tu část konference, která se týkala NASCAR). „Eddie Gossage a Texas Motor Speedway posouvají věci na další úroveň. Tohle je koncept, který poprvé použil USAC v šedesátých letech, takže je to část historie Indy Car. Ale také to jistě přinese nové pocity ze závodu. Texas je známý tím, že se na něm jely některé z nejnapínavějších závodů, takže fanouškům zdvojnásobíme v roce 2011 jejich porci zábavy.“
Texas zůstane prvním závodem v kalendáři po Indianapolis, ale posune se o víkend, což týmům dá více času například na opravu vozů poškozených v pětistovce. Například letos musel závod v Texasu kvůli poškození z Indianapolis oželet Davey Hamilton. Ovšem nový formát víkendu v Texasu má i svou stinnou stránku. Pokud jezdec havaruje v prvním závodě a trochu vážněji poškodí svůj monopost, tak především jezdci ekonomicky slabších stájí, se pravděpodobně automaticky vyřadí ze druhého závodu, protože nebudou mít v čem jet.