Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Renault ve Spa poprvé vyzkouší svůj F-duct systém

Renault ve Spa poprvé vyzkouší svůj F-duct systém

V závodech v Belgii a Itálii by měl být nejvíce přínosný.

Renault potvrdil, že na okruh do Spa-Francorchamps poprvé přiveze svůj F-duct systém. Tento krok přichází právě včas, Formule 1 má totiž před sebou dvě velice rychlé tratě, po Spa totiž následuje italská Monza.

Právě na těchto okruzích by měl systém, na kterém tým pracuje už několik měsíců, přinést tu největší výhodu.

Všechny týmy sice musely během letní přestávky na dva týdny zavřít své továrny, i přesto je ale Renault nyní spokojen s výsledky měření a cítí, že jeho systém by měl splnit očekávání.

Má se také za to, že Renault nechtěl přivézt svůj systém dříve a zkoušet jej jen v pátek, má ale v plánu závodit s ním hned, jakmile jej nasadí. I přesto je ale připraven jej z vozu odebrat, nepřinese-li kýžený efekt.

Jako první letos se systémem F-duct přišel McLaren a jak je ve Formuli 1 zvykem, co funguje, to bude zkopírováno. Proto už svůj F-duct vyvinuly také další týmy, Ferrari, Red Bull, Williams, Force India a Mercedes.

Pilot Renaultu Robert Kubica o víkendu Velké ceny Maďarska řekl, že o důležitosti tohoto systému nepochybuje. Na otázku, která z technických inovací byla letos zatím nejpřínosnější, řekl:

"Pokud funguje správně, pak je to F-duct. Čím delší rovinky máte, tím větší výhodu získáváte."

Princip systému F-duct ale nepomáhá jen na rovinkách. Vzhledem k tomu, že se jedná o průduch, který přivádí dodatečný proud vzduchu na zadní křídlo a snižuje jeho účinnost, je možné využívat většího přítlaku pro zatáčkovité pasáže, aniž by tím byla poškozena rychlost na rovinkách.