Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kalendář pro příští sezónu bude zveřejněn v pátek

Kalendář pro příští sezónu bude zveřejněn v pátek

Ceremonii bude hostit Milwaukee Mile, kam se IndyCar vrací.

V pátek se konečně dočkáme kalendáře IZOD IndyCar Series pro příští ročník. Loni byl kalendář na letošní sezónu zveřejněn 1. srpna, letos celý proces zkomplikoval vztah s International Speedway Corporation, která vlastí ovály v Kansasu, Chicagu, Homestead-Miami a přírodní okruh ve Watkins Glen. IndyCar Series měla zájem pouze o Chicago a Watkins Glen. Ale žádná z tratí ISC nejspíš v kalendáři nebude.
Jedinou tratí vlastněnou ISC, která má naději se do kalendáře dostat, je superspeedway Auto Club Speedway v kalifornské Fontaně. Mateřská společnost ISC NASCAR totiž kalifornskému oválu odebrala druhý závod seriálu NASCAR Sprint Cup a ISC by ráda v Kalifornii místo Sprint Cupu viděla IndyCar Series.
V pátek zveřejněný kalendář nebude kompletní. Potvrzeno bude šestnáct závodů. Sezóna by měla začínat v březnu na městském okruhu v St. Petersburgu, pravděpodobně 25. - 27. března (víkend, do kterého zasahují jarní prázdniny na amerických školách). Letos první závod sezóny, brazilské Sao Paulo, se přesune na začátek května kvůli termínové kolizi s karnevalem.
Kde a kdy sezóna skončí, se ale v pátek nedozvíme. Finále celého ročníku totiž ještě není vyjednané. Jednou možností je kalifornská Fontana, ale pravděpodobnější variantou je ovál Las Vegas Motor Speedway. Zástupce společnosti Speedway Motorsports, Inc., která Las Vegas Motor Speedway vlastní, během víkendu potvrdil zájem Las Vegas hostit poslední závod příští sezóny IndyCar.
Z šestnácti potvrzených závodů je sedm oválů (Indianapolis, Texas, Iowa, New Hampshire, Kentucky, Motegi a Milwaukee), šest městských okruhů (St. Pete, Long Beach, Sao Paulo, Baltimore, Toronto a Edmonton) a tři přírodní okruhy (Barber Motorsports Park, Mid-Ohio Sports Car Course a Infineon Raceway).
Závod v ulicích Baltimoru je novým podnikem. Mílové ovály v Milwaukee a New Hampshire se do kalendáře vrací. Návrat Milwaukee Mile oficiálně vedení série potvrdilo včera. S největší pravděpodobností bude ale IRL muset závod sama pořádat a propagovat. Je možné, že se v Milwaukee pojede pod umělým osvětlením. Milwaukee nahrazuje v kalendáři nedaleký Chicagoland Speedway a v Chicagu se též jezdilo ve večerních hodinách. Minimálně jeden noční závod ovšem ubude. Kentucky Speedway se přesouvá až na první říjnový víkend a místo sobotního večera se pojede v neděli odpoledne.
Jaké jsou vyhlídky na přespříští rok? Letošní kalendář se především díky vztahům s ISC a SMI rodil pomalu a obtížně. IndyCar opouští čtyři závodiště a zařazuje do kalendáře tři staronové (ať už bude finále v Las Vegas nebo na Auto Club Speedway, obě dráhy již IndyCar v minulosti navštěvovala) a jeden úplně nový podnik. Samozřejmě takovéto velké změny v kalendáři nejsou pro sérii dobré. Ale situace by se měla nyní po rozchodu s ISC stabilizovat.
Smlouvy příští rok končí Iowě a Infineon Raceway, ale oba podniky jsou úspěšné (a Infineon Raceway navíc vlastní SMI), takže smlouvy nejspíš budou prodlouženy. Ohrožen je podnik v Ohiu, ve stejném státě totiž leží i Cleveland a právě závod na letišti Burke Lakefront Airport by mohl přírodní okruh u města Lexington nahradit. Promotérská společnost Mi-Jack Promotions, která vlastní na závod v Clevelandu práva, je navíc přesvědčená, že se jí podaří prosadit i další bývalý závod Champ Cars – Houston.
Roger Penske a jeho organizace by zase rádi podpořili návrat IndyCar Series na ostrov Belle Isle v Detroitu. Letos v létě okruh navštívil i výkonný ředitel IRL Randy Bernard, který připustil návrat do Michiganu v roce 2012 buď do Detroitu nebo na Michigan International Speedway.
Dalšího závodu se možná dočkají i fanoušci v Kanadě. Skupina okolo spolumajitelů týmu FAZZT Andre Azziho a Alexe Taglianiho by ráda přivedla IndyCar do města Quebec City. Nový promotér závodu v Edmontonu, Octane Group, by zase rád uspořádal závod IndyCar v Calgary.