Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Do souboje o titul by mohly promluvit motory

Do souboje o titul by mohly promluvit motory

Alonso už používá poslední osmý, k limitu se blíží i ostatní.

Závěrečných pět velkých cen letošní sezóny se ponese v duchu bitvy o titul Mistra světa. Jakékoliv zaváhání může být nyní pro kteréhokoliv z kandidátů osudové. A velkou roli by v závěrečné bitvě mohly hrát motory.

Počet pohonných jednotek určených pro každého jezdce na sezónu je omezen na osm. V případě, že závodník bude muset použít další motor, bude mu udělena penalizace odsunu o deset míst na startu první velké ceny, ve které jej použije.

Přes hranici osmi motorů se letos dostal zatím pouze Pedro de la Rosa, který ve svém Sauberu musel použít devátý agregát.

Z pohledu jezdců bojujících o letošní titul je na tom nejlépe lídr průběžného pořadí Mark Webber, který zatím použil pouze šest ze svých osmiválců. Naopak Fernando Alonso závodil v Monze se svým osmým motorem. Ostatní kandidáti, Lewis Hamilton, Jenson Button a Sebastian Vettel jsou na sedmi použitých agregátech.

Alonso však nemá situaci až tolik černou, jak by se mohlo zdát. K dispozici má totiž několik motorů, které byly v jeho voze preventivně vyměněny a v závodě ještě nebyly použity. Důležité ale je, zda jsou tyto motory skutečně v tak dobrém stavu, jak Ferrari při jejich výměně tvrdilo.

Počet využitých motorů v dosavadním průběhu letošní sezóny u všech jezdců znázorňuje následující tabulka:

 Jezdec  Tým
Motory 
 Mark Webber  Red Bull
 Lewis Hamilton  McLaren
 Fernando Alonso  Ferrari
 Jenson Button  McLaren
 Sebastian Vettel  Red Bull
 Felipe Massa  Ferrari
 Nico Rosberg  Mercedes
 Robert Kubica  Renault
 Michael Schumacher  Mercedes
 Adrian Sutil  Force India
 Rubens Barrichello  Williams
 Kamuj Kobajaši  Sauber
 Vitalij Petrov  Renault
 Nico Hülkenberg  Williams
 Vitantonio Liuzzi  Force India
 Sebastien Buemi  Toro Rosso
 Pedro de la Rosa  Sauber
 Jaime Alguersuari  Toro Rosso
 Bruno Senna  HRT
 Heikki Kovalainen  Lotus
 Jarno Trulli  Lotus
 Sakon Jamamoto  HRT
 Lucas di Grassi  Virgin
 Timo Glock  Virgin