Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Andretti Autosport: Hunter-Reay zůstává, Kanaan odchází

Andretti Autosport: Hunter-Reay zůstává, Kanaan odchází

Brazilec potvrdil, že souhlasil s ukončením angažmá

Dvě zprávy dnes vydal tým Andretti Autosport. Američan Ryan Hunter-Reay zůstane u týmu další dvě sezóny, zatímco Brazilec Tony Kanaan s týmem ukončil smlouvu a rozešel se se stájí. Nicméně Kanaan nevyvrací, že pokud by se mu podařilo sehnat sponzora, mohl by se ještě k Andrettiho týmu vrátit.
Ryan Hunter-Reay přivezl letos v Long Beach týmu první vítězství po více než roce, stejně tak přivezl první (a letos jediné) vítězství pro americké barvy od Watkins Glen 2008, kde vyhrál s týmem Bobbyho Rahala. Jeho kontrakt u Andretti Autosport s podporou oděvní značky IZOD měl vypršet v květnu, ale Andrettimu se za pomoci dalších sponzorů podařilo udržet Hunter-Reaye ve voze celou sezónu. Nicméně IZOD jej skutečně sponzorovat nadále již nehodlá. Přesto Hunter-Reay u týmu zůstane, a to minimálně dva roky. Dnes podepsaná smlouva je do roku 2012. Kdo bude vůz sponzorovat je zatím ve hvězdách.
„Nemohl bych být šťastnější, než když vím, že moje budoucnost bude s Andretti Autosport.“ Říká Hunter-Reay, který v následujících dvou dnech bude s Marcem Andrettim a dalšími jezdci testovat na Barber Motorspors Park v Alabamě. „Že můžeme začít pracovat v říjnu je lepší, než začínat v březnu. To je luxus, který jsem nikdy předtím neměl. Věřím, že příští sezónu můžu bojovat o titul.“
Michael Andretti má z prodloužení spolupráce s Hunter-Reayem také radost: „Jsme nadšení, že jsme byli schopni podepsat s Ryanem víceletý kontrakt. Je to jezdec, který si zasloužil tento druh stability, a cítíme se velmi šťastní, že víme, že bude dále hlavní části naší organizace.
Ryan nám letos dokázal, že byl pro nás tým perfektní volbou. Nejen, že neustále přispíval k naším inženýrským možnostem, ale je též kandidátem na vítězství na každém okruhu, na kterém závodíme. Zjistili jsme záhy, že Ryan je tou dobrou volbou na i mimo dráhu a proto jsme pracovali tak tvrdě, abychom si Ryana letos udrželi celou sezónu.
Bude zábava se připravovat na sezónu 2011 a vědět, že máme s Ryanem solidní program. Musíme pracovat na tom, abychom byli jako závodní tým silnější a dostali se na pozici, kde budeme moci bojovat o náš čtvrtý titul. Ryan bude důležitou součástí těchto snah.“
Ovšem tyto snahy zřejmě velmi oslabí ztráta Tonyho Kanaana. Michael Andretti na téma Kanaanova odchodu řekl následující:
„Je těžké uvěřit, že Andretti Autosport a Tony Kanaan už spolu nebudou společně závodit, ale to podpisem této dohody je nyní realita. Když nám 7-Eleven oznámil, že se nechtějí vrátit jako primární sponzor, dostali jsme se do velmi složité situace. Vzhledem k načasování cítíme, že je důležité dát Tonymu svobodu poohlédnout se po možnostech mimo Andretti Autosport.
Chápeme jeho hodnotu coby jezdce a nechceme mu bránit v posunu jeho kariéry, pokud bychom nebyli schopni přijít se smysluplným řešením na rok 2011. Takže dnes jsme se dohodli, že nejlepší možností pro Tonyho a náš tým bude dát mu svobodu podepsat s jiným týmem. Osobně mu chci poděkovat za snahu a vášeň, kterou sdílel s naším týmem. Jsme hrdý na to, co jsme společně dokázali. Přivezl nám naši první pole position, naše první vítězství v závodě a nás první titul. Přejeme Tonymu hodně vítězství v budoucnosti.“
Poprvé od závodu v Homesteadu, kde se objevila zpráva, že Kanaan a Andretti Autosport přišly o podporu 7-Eleven promluvil také Tony Kanaan.
„S některými věcmi nesouhlasím a je to pro mě velké zklamání, ale nemám žádné zlé pocity. Je to smutné, protože jsem tady chtěl zůstat. Byl to můj domov devět let a já mám spoustu skvělých vzpomínek, ale takový je život. Teď je to realita a musím si najít nový domov.“
Kanaana ani nemrzí, že v roce 2008 odmítl přestoupit k týmu Chipa Ganassiho a zůstal u Andretti-Green Racing.
„Stále věřím, že to pro mě byla nejlepší volba. Nebylo to o penězích. Vyhráli jsme tři šampionáty, dvě Indy500 a byla to velká trojka – Penske, Ganassi, AGR. Teď je snadné říct, že jsem byl hloupý, ale já byl věrný mému týmu. Takový já prostě jsem.“
Kanaan měl smlouvu na tři další roky a každý rok si měl vydělat tři miliony dolarů. S podobnou sumou se může zcela určitě rozloučit a sám to moc dobře chápe:
„Vím, že si někteří lidé mohou myslet, že si mě nemohou dovolit, ale teď já vůbec nekoukám na peníze. Hledám konkurenceschopný tým, kde bych mohl vyhrávat závody. Vím, že to zní bláznivě, ale kdybych sehnal dobrého sponzora a přivedl ho zpátky k Michaelovi, byla by to nejlepší možnost.“
IZOD a 7-Eleven nejsou jedinými sponzory, které Andretti Autosport ztrácí. Končí také společnosti ICM, Green Plains a Meijer. Ztráta posledního jmenovaného je asi největší ranou, neboť řetězec obchodních domů Meijer byl v několika závodech primárním sponzorem Marca Andrettiho.
„Je to určitě složitá situace, ale není to tak špatné, jako v roce 2007, když jsme přišli i přes vítězství v Indy500 během jednoho týdne o Canadian Club, Jim Beam, Argent, Vonage a XM Satellite Radio – to bylo víc jak 13 milionů,“ dodává viceprezident pro marketing John Lopes. „Věřím, že budeme mít příští rok čtyři vozy, protože věřím, že se z této situace dostaneme. Máme 49 věrných sponzorů, kteří společně s IZOD pomohly udržet letos Ryana na trati.“