Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

IndyCar přišla o závod v Edmontonu, nahradí jej Calgary?

IndyCar přišla o závod v Edmontonu, nahradí jej Calgary?

Město Edmonton odmítlo přispět na rekonstrukci dráhy

V létě získal závod v Edmontonu nového promotéra v podobě společnosti Octane Group, která má na starost pořádání závodů Formule 1 v Montrealu, vypadalo to, že budoucnost závodu na letišti City Centre Airport je světlá. Jenže v rámci rekonstrukce letiště se město rozhodlo uzavřít jednu ze dvou ranvejí a přesunout definitivně provoz na dráhu, která sloužila pro závody IndyCar jako startovní a cílová rovinka.
Tato dráha dostala před příchodem Champ Cars v roce 2005 nový povrch. Město ovšem stálo o to uchovat na letišti nepřetržitý provoz, a tedy neuzavírat ho během konání závodu. Proto se předběžně s Octane Group dohodlo na přesunu závodu na nepoužívanou ranvej, jenže to by si vyžádalo přibližně tří milionovou investici, kterou v tomto týdnu městská rada odmítla spolufinancovat.
Město, coby hlavní sponzor závodu, už v červenci odsouhlasilo tříletý příspěvek ve výši 5,5 milionu dolarů, ale další peníze rada neuvolnila. Členka rady zodpovědná za městské peníze Lorna Rosen k tomu řekla: „Městská rada dost jasně nastavila smysluplné limity ohledně peněz, které byla ochotná investovat. Takže jsme se nakonec nedohodli na finanční stránce. Dívali jsme se na množství různých možností dalšího financování či úspory nákladů, ale město se dostalo na limit, kolik může investovat.“
„Je nám velmi líto, že musíme potvrdit, že naše skupina nebude schopna v roce 2011 nabídnout fanouškům v západní Kanadě závod IndyCar v Edmontonu,“ dodává prezident Octane Group Francois Dumontier. „Nastavili jsme termín pro poslední odpověď od městské rady ohledně východní ranveje a okolního zázemí na City Centre Airport. Do poslední minuty jsme doufali, že město odsouhlasí náš legitimní požadavek, aby nám poskytlo adekvátní plochy, jako minulým promotérům, aniž by naše skupina musela investovat do zemních prací.“
„Poslední rozhodnutí města učinilo pro nás – profesionály a zkušené promotéry – nemožným nabídnout závod podle našich vysokých standardů, uspokojit fanoušky a pořádající organizaci a udržet vysokou úroveň závodu.“
Ztráta závodu je dost nepříjemnou zprávou pro IndyCar. Kalendář se tak smrsknul na 16 závodů a to ještě poslední závod v Las Vegas (nebo Fontaně) není potvrzen. Navíc závod v Edmontonu byl naplánován čtrnáct dní po závodě v Torontu a čtrnáct dní před závodem v Ohiu. V kalendáři tak vzniká v létě, což je pro IndyCar hlavní sezóna, měsíční pauza.
Octane Group rozhodně chce pořádat závod IZOD IndyCar Series. Navíc IndyCar přišla o jediný závod v severozápadním regionu. Proto okamžitě IndyCar a Octane Group začaly pracovat na náhradním scénáři. Jako nejpravděpodobnější se jeví možnost přesunu závodu do poměrně nedalekého Calgary. Když v létě Octane Group přebírala závod v Edmontonu, nijak se netajila zájmem přidat do kalendáře IndyCar třetí závod v zemi javorového listu a to právě v Calgary.
„V posledních týdnech jsme si vybudovali velmi dobrý vztah s Indy Racing League a budeme zkoumat způsoby, jak přesunout závod v příštím roce někam jinam. Pokud možno, aby z toho profitovali fanoušci v západní Kanadě,“ dodává Dumontier.
Mluvčí Octane Group Normand Prieur dodává: „Budeme jednat s Calgary, ale zatím ještě trávíme tuhle zprávu. Uvidíme.“
V Calgary se jako doma cítí výkonný ředitel IndyCar Randy Bernard. Během jeho působení u Professional Bull Riders jednal s městskou radou Calgary nespočetněkrát. Protože nejdůležitější podnik rodea v Kanadě – Calgary Stampede – se jezdí právě v městě, které v roce 1988 hostilo olympijské hry.