Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

General Motors a jejich značka Chevrolet se vrací do IndyCar

General Motors a jejich značka Chevrolet se vrací do IndyCar

Oficiální oznámení se chystá zítra v Indianapolis

Zítra v 10 hodin dopoledne místního času (v 16:00 našeho) se v muzeu na Indianapolis Motor Speedway chystá tisková konference. Vedení série potvrdilo, že tématem konference bude „soupeření výrobců v roce 2012“. Na začátku týdne jeden z vysoce postavených zaměstnanců General Motors vynesl informaci, že výrobce v dnešních dnech v USA přezdívaný „Government Motors“ vzhledem k tomu, že signifikantní balík akcií v něm vlastní americká vláda, oznámí co nevidět návrat do IndyCar, kam by měl dodávat motory pod značkou Chevrolet.
Návrat Chevroletu se zdá být jistý, ačkoliv ani IndyCar, ani General Motors, nepotvrdili, že tématem zítřejší konference bude opravdu Chevrolet a jeho dodávka motorů pro IndyCar. Zprávu ale jako fakt prezentují přední americká média včetně deníku USA Today a odborných periodik jako Indianapolis Star či web motoristické stanice SpeedTV.
Chevrolet ovšem bude mít co dělat, aby stihl připravit nový motor včas, pokud má skutečně v plánu začít dodávat do IndyCar motory již od roku 2012. Ale začít o rok později by bylo pro kteréhokoliv výrobce nevýhodné, neboť konkurenční Honda by získala výhodu. Chevrolet na to nemusí být sám. Zástupci motorářské společnosti Ilmor poslední dobou až nápadně často cestují do Indianapolis a jiná motorářská společnost, Cosworth, má motor pro IndyCar na papíře připravený, potřebuje jen počáteční investici, aby mohla motor začít vyrábět. Mělo by jít o nějakých 6 milionů dolarů.
Deník Indianapolis Business Journal požádal odborníky na obchodní stránku motosportu o analýzu, podle které by vývoj motoru pro IndyCar přišel General Motors na 25 až 50 milionů dolarů a trval by 18 měsíců, takže varianta, že se GM spojí s jinou značkou, je poměrně pravděpodobná.
Samozřejmě se nabízí také otázka, kdo si nové motory nechá namontovat do vozů. Nedávno v NASCAR zvažoval tým Chipa Ganassiho odchod od GM k Fordu, ale Ganassi s General Motors podepsal novou smlouvu, takže bude dál odebírat vozy od GM dodávané právě pod značkou Chevrolet. Ganassi popřel, že by prodloužení spolupráce v NASCAR zároveň znamenalo navázání spolupráce v IndyCar. V IndyCar má s Chevrolety dlouhé a dobré zkušenosti i další velký tým – stáj Rogera Penskeho, která Chevrolet do IndyCar v roce 1986 poprvé přivedla. Když s automobilkou v létě šéf IndyCar Randy Bernard jednal, zúčastnil se jednání také Gil de Ferran, který s motory Chevrolet vyhrával, když závodil za Penskeho tým. De Ferran vlastní tým společně se Stevem Luczoem a Jayem Penske.
Nemusí zůstat jen u Hondy a Chevroletu, televize Speed přišla se spekulací o eventuelním možném příchodu dalších dvou výrobců. Jedním z nich by byl Lotus Cars, malajský výrobce bude dodávat od roku 2012 vlastní aerokit (jejich „továrním“ týmem bude KV Racing Technology) a existuje šance, že by se Malajci mohli rozhodnout dodávat do IndyCar i motory.
Druhým potenciálním výrobcem podle SpeedTV není nikdo menší, než italská automobilka Fiat. A podržte se, prý italské konsorcium chce do IndyCar dodávat motory pod značkou Ferrari!