Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Rahal a Kimball potvrzeni u Ganassiho

Rahal a Kimball potvrzeni u Ganassiho

Ganassi tak bude mít největší tým ve startovním poli.

Charlie Kimball a Graham Rahal byli oficiálně potvrzeni coby jezdci stájí vlastněných Chipem Ganassim. Z obchodních důvodů se názvy jejich týmů budou lišit od Ganassiho primárního týmu „Target Chip Ganassi Racing.“ Kimballův tým se bude podle sponzora jmenovat „Novo Nordisk Chip Ganassi Racing“ a Rahalův „Service Central Chip Ganassi Racing“. Je to podobná situace, jako v roce 2009, když Hélio Castroneves a Ryan Briscoe závodili za „Team Penske“ (tehdy ještě šlo o obchodní partnerství Penske Racing a Marlbora) a Will Power ve vybraných závodech za „Penske Racing“.
I když, Penskeho týmy sídlily ve stejném objektu, u Ganassiho to tak nebude. Ačkoliv budou Kimball a Rahal sdílet všechna data s primárním týmem a jezdci Franchittim a Dixonem, bude sídlit v Brownsburgu ve státě Indiana v dílně, kterou Ganassi pronajme od legendy dragsterových závodů Dona „Hada“ Prudhommea (Target Chip Ganassi Racing má dílnu v Indianapolisu). Ganassiho rozšíření Prudhommeovy dílny vyjde na 3,3 miliony dolarů, práci najde asi 30 mechaniků.
Prudhomme již v minulosti naznačil, že by začal rád koketovat s IndyCar a počínaje rokem 2012, až bude nová technika, nastoupil do série naplno.
„Je to vzrušující den pro náš tým a vzrušující čas pro IndyCar,“ řekl dnes Ganassi na tiskové konferenci v Indianapolisu. „Sponzoři jsou krví motoristického sportu, a že máte lidi, kteří myslí stejně jako vy, chápou, jak pracujete a jak chcete řídit váš byznys, to je skvělé. Jako společnost chceme zůstat konkurenceschopní. Musíme zůstat na špici. Myslím, že se musíme neustále dívat, kdo je volný. Netlačím Dixona a Franchittiho pryč, ale jsou z jiné doby, než tito dva kluci. Chtěli jsme se ujistit, že budeme mít možnost s nimi už nyní pracovat.“
Franchittimu je už 37 let, Dixonovi rovných 30, naopak Kimball má teprve 25 let a Rahal dokonce 21. U Franchittiho je dost možné, že rok 2011 bude jeho posledním v IndyCar, jestli bude chtít být u toho, až IndyCar přejde na novou techniku, o tom se zřejmě Skot rozhodne sám. Ale jelikož bude příští sezóna poslední pro současnou techniku, je logické, že se Ganassi rozhodl maximálně využít svůj tým.
„Nejsme tým se čtyřmi vozy, ale dva týmy se dvěma, které budou sdílet informace. Je to jako týmy Ricka Hendricka v NASCAR. Had (Prudhomme) je náš domácí, najímáme lidi, vytváříme nová místa a těšíme se na budoucnost,“dodal Ganassi.
„Opravdu je to splněný sen,“ řekl Charlie Kimball. „Stále ještě vstřebávám, že budu příští rok celou sezónu na startovním roštu IndyCar.“
Jeho sponzorem bude společnost Novo Nordisk, která se specializuje na léčbu cukrovky. Kimball zjistil, že je diabetik, v roce 2007. Kimball bude řídit vůz s číslem 83
„Beru insulin, co mi to zjistili a společně se snažíme lidem dokázat, že je zde naděje na normální život a nemusí vás to zpomalit.“
Druhý přírůstek do Ganassiho týmu, Graham Rahal, k tomu dodal: „Pro jezdce je to – po vítězství v Indy500 nebo v šampionátu – nejlepší den, který může v životě prožít. Minulý rok byl zajímavý – hodně krát jsem byl nahoře a dole. To vás donutí si vážit toho, že dostanete možnost, jako je tato. Pracoval jsem opravdu usilovně, zvlášť posledních několik měsíců, abych se dostal do jednoho z Chipových vozů a teď se můj sen stal realitou, díky pomoci Service Central a mnoha dalších.“
„Jak často Chip říká, těším se na příští závod, který je v St. Petersburgu v květnu. Jsem nadšený, že budu částí této skvělé organizace a těším se, že tuhle možnost co nejlépe využiji.“