Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Startovní rošt 500 mil Indianapolis obrazem - 2

Startovní rošt 500 mil Indianapolis obrazem - 2

95th Indianapolis 500 – Startovní rošt, pozice 25-33

 Z technických důvodů bylo nutné článek rozdělit do dvou polovin. V této části si představíme poslední třetinu startovního pole. Jezdce startujících na místech 25 až 33

9. řada

Danica Patrick – 25. místo

Číslo vozu: 7
Věk: 29
Národnost: Američanka
Počet startů v Indianapolisu: 7
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 4. místo (2005)
Nejlepší výsledek v závodě: 3. místo (2009)
Kvalifikační čas: 02:40.0987
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 224.861 mph
Stáj: Andretti Autosport
Hlavní sponzor: Go Daddy
Příběh: „Líbánky skončili,“ píší o jejím vztahu s fanoušky média. Poslední dva roky v Indianapolisu jsou pro ni noční můrou. Letos musela čelit nástrahám bump day a kvůli počasí to chvíli vypadalo, že vůbec nebude mít možnost se kvalifikovat. A co víc, loni na ní diváci bučeli, když po svém kvalifikačním pokusu prohlásila, že výsledek nebyla její chyba a letos se poměrně početná skupina diváků radovala, když byla první den „vyšoupnuta“ ze startovního roštu! Stále více reálně tak vypadá její přestup do NASCAR, který by neradi viděli majitel stáje Michael Andretti a výkonný ředitel IndyCar Randy Bernard, který ji už požádal, aby v IndyCar zůstala.

Ryan Briscoe – 26. místo

Číslo vozu: 6
Věk: 29
Národnost: Australan
Počet startů v Indianapolisu: 7
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 3. místo (2008)
Nejlepší výsledek v závodě: 5. místo (2007)
Kvalifikační čas: 02:40.2572
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 224.639 mph
Stáj: Team Penske
Hlavní sponzor: IZOD
Příběh: Rozbil primární monopost před prvním dnem kvalifikace, proto musel usednout do záložního vozu a podařilo se mu jej kvalifikovat až druhý den. Start z 26. místa určitě není to, co očekával, ale Briscoe zatím nemá nejlepší sezónu, ačkoliv dvě umístění na stupních vítězů z posledních dvou závodů alespoň částečně nahradily výpadky z prvních dvou závodů, za které v obou případech Briscoe nemohl.

Marco Andretti – 27. místo

Číslo vozu: 26
Věk: 24
Národnost: Američan
Počet startů v Indianapolisu: 6
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 7. místo (2008)
Nejlepší výsledek v závodě: 2. místo (2006)
Kvalifikační čas: 02:40.2648
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 224.628 mph
Stáj: Andretti Autosport
Hlavní sponzor: Venom Energy
Příběh: Velká story Bump Day. Tým dlouho čekal, zda poslat Andrettiho na dráhu a rekvalifikovat se nebo čekat s 33. časem a doufat, že jej nikdo nevyřadí. To se nakonec stalo, když Alex Lloyd zajel rychlejší čtyři kola. Zbývalo tak už jen 55 vteřin a Andretti dostal možnost se do pole vrátit. Ovšem na úkor stájového kolegy Ryana Hunter-Reaye, který již neměl možnost se bránit.

 
10. řada
Charlie Kimball – 28. místo

Číslo vozu: 83
Věk: 26
Národnost: Američan
Počet startů v Indianapolisu: 1
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 28. místo (2011)
Nejlepší výsledek v závodě: 1. závod
Kvalifikační čas: 02:40.3574
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 224.499 mph
Stáj: Chip Ganassi Racing
Hlavní sponzor: Novo Nordisk
Příběh: První ze dvou jezdců Ganassiho satelitního týmu. Kimball je „odchovancem“ Andretti Autosport. Za stáj závodil v A1GP a Indy Lights. Po loňské sezóně mu dal Chip Ganassi překvapivě šanci v IndyCar. Kimball závodí navzdory fyzickému handicapu – je diabetik, a právě společnost zabývající se výrobou léků na cukrovku je jeho sponzorem

Graham Rahal – 29. místo

Číslo vozu: 30
Věk: 22
Národnost: Američan
Počet startů v Indianapolisu: 4
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 4. místo (2009)
Nejlepší výsledek v závodě: 12. místo (2010)
Kvalifikační čas: 02:40.4424
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 224.380 mph
Stáj: Chip Ganassi Racing
Hlavní sponzor: Service Central
Příběh: Loni bojoval o pole position a lepšímu umístění v závodě zabránily dvě penalizace. Po nejistotě, která ho provázela loňskou sezónou, kdy odjel sice 12 závodů, ale za čtyři různé týmy, konečně napevno zakotvil a hned u Ganassiho, byť v jeho juniorce. Mladý tým ještě nedosahuje výkonnosti mateřské stáje a chvíli to potrvá, ale Rahal má alespoň možnost závodit v Sao Paulu si vedl velmi dobře.

Alex Lloyd – 30. místo

Číslo vozu: 19
Věk: 26
Národnost: Brit
Počet startů v Indianapolisu: 4
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 11. místo (2009)
Nejlepší výsledek v závodě: 4. místo (2010)
Kvalifikační čas: 02:40.7451
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 223.957 mph
Stáj: Dale Coyne Racing
Hlavní sponzor: Boys Scout of America
Příběh: Ačkoliv byl loni nejlepším nováčkem sezóny, letos nenašel lepší místo, než program u Coyna, který je jen na ovály (jinak vůz přebírá Sebastien Bourdais). Lloyd kvalifikoval vůz doslova za pět minut dvanáct a odsoudit tak jezdce Andretti Autosport k bratrovražednému souboji.

11. řada
Pippa Mann – 31. místo

Číslo vozu: 36
Věk: 27
Národnost: Britka
Počet startů v Indianapolisu: 1
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 31. místo (2011)
Nejlepší výsledek v závodě: 1. závod
Kvalifikační čas: 02:40.7600
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 223.936 mph
Stáj: Conquest Racing
Hlavní sponzor: Bez hlavního sponzora
Příběh: Velké překvapení kvalifikace, ale zasloužený start. Pippa Mann je první ženou, která v jakékoliv kategorii v Indianapolisu stála na pole position, povedlo se ji to loni v závodě Indy Lights. Její kariéra zatím nebyla příliš oslnivá, až do loňského ročníku v Indy Lights. Dostala možnost od špičkové stáje Sama Schmidta, v Indy na sebe prvně upozornila pole position. Průlom přišel až po zranění v Torontu. Kvůli operaci ruky musela vynechat závod v Ohiu a v Sonomě se vrátila s úplně jinou formou. Bylo z toho páté místo na přírodním okruhu v Kalifornii (do té doby její nejlepší výsledek v Indy Lights), sezóna končila na třech oválech. V Chicagu Pippa skončila druhá, v Kentucky vyhrála z pole position (její vůbec první vítězství v kariéře!) a v Homesteadu po dalším startu z pole position dojela pátá, což ji vyneslo ocenění fanoušků pro nejpopulárnějšího jezdce Indy Lights. Od Erica Bachelarta dostala šanci během zimních testů a následně důvěru pro Indy500. Odvděčila se mu tím, že na rozdíl od jedničky stáje Saavedry, dokázala kvalifikovat vůz do závodu.

Ana Beatriz – 32. místo

Číslo vozu: 24
Věk: 26
Národnost: Brazilka
Počet startů v Indianapolis: 2
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 21. místo (2010)
Nejlepší výsledek v závodě: 21. místo (2010)
Kvalifikační čas: 02:40.8012
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 223.839 mph
Stáj: Dreyer & Reinbold Racing
Hlavní sponzor: Petroleo Ipiranga
Zajímavost: Bia, jak je brazilská závodnice známá ve své domovské zemi, loni příjemně překvapila. Při svém debutovém startu v IndyCar dojela díky konsistentní jízdě ze všech čtyř žen v poli nejlépe, loni se zase ze všech žen nejlépe kvalifikovala v Indy. Letos má závodnice, která byla poměrně úspěšná v juniorských šampionátech a je první ženou, která vyhrála závod Indy Lights, šanci startovat ve všech závodech a učit se od stájových kolegů jakými jsou Justin Wilson, Paul Tracy či Davey Hamilton.

Ryan Hunter-Reay – 33. místo

Číslo vozu: 41
Věk: 30
Národnost: Američan
Počet startů v Indianapolisu: 4
Nejlepší výsledek v kvalifikaci: 17. místo (2010)
Nejlepší výsledek v závodě: 6. místo (2008)
Kvalifikační čas: 02:40.2203 (čas Bruna Junqueiry)
Průměrná rychlost v kvalifikaci: 224.691 mph (rychlost Bruna Junqueiry)
Stáj: A.J. Foyt Enterprises
Hlavní sponzor: ABC Supply Company/DHL/Sun Drop
Příběh: Hunter-Reay vzbudil po kvalifikaci největší rozruch. Americký pilot se do 33členného pole nedostal a místo na startu mu musel přepustit Bruno Junqueira. Na jezdce, ale především na A.J. Foyta a Michaela Andrettiho tak padl hněv některých fanoušků a médií. „Měli by se stydět!“ psali američtí novináři. „Udělali jsme to kvůli sponzorům, díky kterým můžeme vůbec závodit,“ bránil se Hunter-Reay.  Podle lidí točících se kolem IndyCar to Andretti Autosport stálo 200 000 dolarů.