Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Will Power poprvé v kariéře vítězí na oválu

Will Power poprvé v kariéře vítězí na oválu

Firestone Twin 275s – 2. závod

Vítězství rozdělená mezi oba největší soupeře v boji o titul. První závod vyhrál Dario Franchitti, druhý potom Will Power, pro kterého to bylo první vítězství v kariéře na oválu. Powerovi k tomu výrazně pomohl los startovní pozice, který mu určil třetí místo na startu. Franchitti startoval třetí od konce (28. příčka) a dokázal se propracovat na sedmé místo. I ve druhém závodě dojel Scott Dixon na druhé příčce.
Tony Kanaan udržel vedení. Wade Cunningham se musel potýkat s vozem, ve kterém nikdy předtím neseděl a který místo oválu s vysokým klopením byl nastaven na krátký plochý ovál v Milwaukee. Power jej okamžitě dostal pod tlak a přes Cunninghama se prohnal, následovaný ostatními jezdci. V prvních kolech se příliš nevedlo ani Rahalovi, který se propadl na konec první desítky. Dario Franchitti se v prvních pěti kolech posunul jen o jednu pozici a zdálo se, že mu vůz moc v provozu nefunguje. S tím naopak neměl problémy EJ Viso, podruhé startující do závodu ze zadních příček. Viso mířil polem vzhůru.
Tony Kanaan byl pod stálým tlakem Willa Powera. Ryan Hunter-Reay se jich přes špatnou formu týmu během celého víkendu dokázal držet a snažil se využít každého Powerova neúspěšného útoku. Tým Andretti Autosport ve skutečnosti našel recept na nastavení vozu, protože Andretti a Patrick se posouvali polem vzhůru.
Na chvíli se v první pětce objevilo nečekané jméno, Paul Tracy. Tracy jel ve druhém závodě také výborně, především vezmeme-li v úvahu, že vůz týmu Dragon Racing je především okruhový monopost, tým rozhodně nepatří mezi favority a pro Tracyho to je jediný start s týmem na oválu. Tracy se v první fázi závodu bil na konci první desítky s oba vozy sponzorovanými Service Central (Rahal a Howard).
První trojici dojel záhy Helio Castroneves. Měli sice dvě vteřiny náskok na zbytek pole, ale jakmile se na páté místo probojoval Ryan Briscoe, začal své dva stájové kolegy, Kanaana a Hunter-Reaye stahovat.
Hunter-Reay se propadl na páté místo, ale ve stejnou chvíli se pozornost všech zaměřila především na první místo, protože v 51. kole se Power konečně dostal před Kanaana. Ten se jej ale dokázal držet.
Pit stopy zahájili v 51. kole Will Power a Graham Rahal. Kanaan vydržel ještě kolo. Castroneves a Briscoe zastavili společně v 53. kole. Po pitstopech se pořadí stabilizovalo následovně: Power, Castroneves, Briscoe, Kanaan a Dixon.
Power měl slušný náskok, Castroneves, Briscoe a Kanaan bojovali o druhé místo. Briscoe se na něj dostal v 63. kole. Castronevesovi už po pitstopech vůz tak dobře nefungoval a musel se bránit i Kanaanovi. Briscoe naopak stahoval svého stájového kolegu.
Na konci první desítky bylo pár překvapivých jmen. Výborně jeli především Marco Andretti (8. místo), Paul Tracy (9. místo), EJ Viso (10.) a Danica Patrick (11.). Andretti startoval do závodu 27. a Viso ještě o dvě příčky níže.
Zrychlovat začal Scott Dixon. V 74. kole se dostal na druhou pozici a v 85. kole už byl těsně za Powerem. Pozornost si zasloužil ale i druhý Ganassiho vůz. Dario Franchitti se totiž v 85. kole propracoval do první desítky!
Následovalo poslední kolo pit stopů. Zahájila jej v 98. Danica Patrick. Někteří jezdci zkusili zariskovat a neměnili pneumatiky. Například Marco Andretti, který stavěl 11 kol před koncem. Když se chystal zastavit i lídr závodu Will Power, postihla technická závada Grahama Rahala a nechybělo moc, aby jej Power zezadu nabral nebo vrazil do zdi.
Pět kol před koncem měli všichni jezdci dotankováno až do konce. Power stále vedl, za ním bylo pořadí Dixon, Briscoe, Castroneves, Kanaan, Andretti, Franchitti, Parick, Hunter-Reay, Viso a jedenáctý Meira byl posledním jezdcem ve stejném kole jako Will Power.
Power už žádné drama nepřipustil a udržoval svůj náskok. Bezpečně si tak dojel pro své 12. vítězství v IndyCar a první na oválu. Scott Dixon dojel druhý, Ryan Briscoe třetí.
Velmi nespokojený byl Dario Franchitti, kterému prostě vadilo losování startovního pořadí pro druhý závod. On (a většina jezdců a majitelů stájí, včetně třeba vlastníků KV Racing, kterým los jinak přinesl pole position s ním souhlasila), chtěl, aby se pořadí obracelo. Tedy, že by startoval poslední, ale Power by do závodu vyjížděl 28. Především proto, že toto nebyl exhibiční závod, ale normální mistrovský (byť za poloviční body) a vzhledem k těsným výsledkům šampionátu v posledních letech, se může stát, že Franchitti prohraje titul rozdílem, který vznikl dnes v Texasu. Scott Dixon navrhoval, aby kromě bodů za umístění dostávali jezdci napříště ještě jeden bod za každou pozici, o kterou se během závodu posunou.
Sezóna pokračuje už příští víkend na oválu v Milwaukee, kam se IndyCar vrací po roční absenci.
p.
 Jezdec  Tým
Čas
1.
 W.Power  Team Penske
 
2.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
 
3.
 R.Briscoe  Team Penske
 
4.
 H.Castroneves  Team Penske
 
5.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
 
6.
 M.Andretti  Andretti Autosport
 
7.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
 
8.
 D.Patrick  Andretti Autosport
 
9.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
 
10.
 E.Viso  KV Racing Technology
 
11.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
 
12.
 T.Sato  KV Racing Technology
 
13.
 P.Tracy  Dragon Racing
 
14.
 A.Tagliani  Sam Schmidt Motorsports
 
15.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
 
16.
 E.Carpenter  Sarah Fisher Racing
 
17.
 M.Conway  Andretti Autosport
 
18.
 JR Hildebrand  Panther Racing
 
19.
 J.Hinchcliffe  Newman/Haas Racing
 
20.
 J.Howard  Schmidt/Rahal
 
21.
 J.Wilson  Dreyer & Reinbold Racing
 
22.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
 
23.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
 
24.
 A.Lloyd  Dale Coyne Racing
 
25.
 D.Hamilton  Dreyer & Reinbold Racing
 
26.
 W.Cunningham  Sam Schmidt Motorsports
 
27.
 S.de Silvestro  HVM Racing
 
28.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
 
29.
 S.Saavedra  Conquest Racing
 
30.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing