Po skoro osmdesáti závodech Marco Andretti zase vítězí

Iowa Corn Indy 250 – průběh a výsledky závodu
250 kol – 223,5 míle
5 žlutých fází – celkem 72 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 10 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Dario Franchitti – celkem 172 kol
Nejrychlejší kolo: Alex Tagliani – 18.0958 v 136. kole
Ve 24. kole byly poprvé (a zdaleka ne naposledy) vyvěšeny žluté vlajky. V jedné za zatáček ztratil kontrolu nad vozem James Jakes a neovladatelný vůz vrazil zadkem do zdi. Nehodu během závodu jako přes kopírák předvede ještě několik jezdců. Všichni jezdci využili otevřených pit boxů v 26. kole.
První nehoda večera:
Závod dlouho netrval. Ve 45. kole dostala smyk Ana Beatriz, což odnesl i vedle ní jedoucí Conway. Oba vozy vrazily nejdříve do sebe a pak do vnější zdi. Trosky létaly všude kolem a Vitor Meira „nabral“ větší část pravého boku Conwayova vozu, což je poslalo na několik kol do boxů. Žluté fáze využil i Powerův tým, který pracoval na předtím poškozeném zavěšení. Z ostatních jezdců stavěla přibližně polovina pole. Nejvýše postaveným jezdcem, který využil dlouhé žluté fáze k pit stopu, byl do té doby pátý Oriol Servia.
Střepy zasypaly dráhu po nehodě Any Beatriz a Conwaye:
Castroneves potřeboval brzkou žlutou fázi, aby měl šanci vrátit se do vedoucího kola. Ta přišla v 91. kole, ale pro Castronevesův tým z toho nejhoršího možného důvodu. Will Power ztratil kontrolu nad vozem, zřejmě mu k tomu napomohlo předtím poškozené zavěšení, a stejně jako předtím Jakes i on se svezl a zádí narazil do ochranné zdi. A pro Powera může být hůř, protože mu byl po nehodě diagnostikován lehký otřes mozku. Stejný důvod vyřadil z dnešního závodu Simonu de Silvestro, ale Power a De Silvestro mají dva týdny na to, aby se na závod v Torontu dali dohromady.
Jeden z lídrů šampionátu končí ve zdi:
Závodilo se jen přibližně 7 kol, během kterých se Franchitti odpoutal od Sata. Pak musel být závod znovu zpomalen, když (stejně jako Jakes a Power) ztratil nad vozem kontrolu v tu chvíli čtrnáctý Sebastian Saavedra. Saavedra byl po nehodě velmi otřesený a z vozu putoval do sanitky, ale jak se v medical centru ukázalo, kolumbijský nováček bude v pořádku.
Saavedra jej napodobuje:
Marco Andretti se na pit lane dostal před Franchittiho. Jezdci, kteří stavěli v dalším kole za pace care se zařadili za výše zmíněné. Kromě Servii, tým měl podruhé za závod v boxech problémy, Španěl v nich stál přes půl minuty a když se z nich konečně dostal, měl celé kolo ztrátu.
Sato končí ve zdi a Andretti poráží Franchittiho v boxech:
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas/odstup
|
1.
|
![]() |
Andretti Autosport |
01:53:00.1074
|
2.
|
![]() |
KV Racing Technology |
0.7932
|
3.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
1.1067
|
4.
|
![]() |
Panther Racing |
1.4856
|
5.
|
![]() |
Target Chip Ganassi Racing |
1.8926
|
6.
|
![]() |
Team Penske |
2.3628
|
7.
|
![]() |
Team Penske |
2.6732
|
8.
|
![]() |
Andretti Autosport |
4.1625
|
9.
|
![]() |
Newman/Haas Racing |
5.6272
|
10.
|
![]() |
Andretti Autosport |
6.0327
|
11.
|
![]() |
Sarah Fisher Racing |
7.6745
|
12.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
14.1527
|
13.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
16.8865
|
14.
|
![]() |
Newman/Haas Racing |
1 kolo
|
15.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
1 kolo
|
16.
|
![]() |
Sam Schmidt Motorsports |
1 kolo
|
17.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Ovládání
|
18.
|
![]() |
A.J.Foyt Enterprises |
Ovládání
|
19.
|
![]() |
KV Racing Technology |
Havárie
|
20.
|
![]() |
Conquest Racing |
Havárie
|
21.
|
![]() |
Team Penske |
Havárie
|
22.
|
![]() |
Chip Ganassi Racing |
Porucha
|
23.
|
![]() |
Dreyer & Reinbold Racing |
Havárie
|
24.
|
![]() |
Andretti Autosport |
Havárie
|
25.
|
![]() |
Dale Coyne Racing |
Havárie
|
26.
|
![]() |
HVM Racing |
Nestartovala
|