Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Dixon dominantní, na Powera se lepila smůla

Dixon dominantní, na Powera se lepila smůla

Honda Indy 200 – průběh a výsledky závodu

Scott Dixon proměnil svůj start z pole position v první letošní vítězství v IZOD IndyCar Series. Úplně jiný byl závod pro oba jezdce bojující o titul. Zatímco na Willa Powera se přilepila smůla, Dario Franchitti měl štěstí a mohl závod klidně vyhrát, nakonec dojel druhý. Rozhodující byly žluté fáze okolo zastávek v boxech. Power při prvním pit stopu už byl na kraji pit lane, když byla vyvěšena žlutá vlajka a Power nesměl zastavit. Což ještě nebyla taková ztráta, Power pouze musel projet pit lane a zastavit s ostatními. Ale při druhých pit stopech, Franchitti byl už v pit lane, když byly žluté vlajky vyvěšeny a mohl se nechat obsloužit. Power se k zastávce teprve chystal, musel zastavit až po otevření boxů a propadl se na konec pole.

Honda Indy 200 – Mid-Ohio Sports Car Course
85 kol – 192 mil
2 žluté fáze – celkem 9 kol
5 jezdců ve vedení – celkem 8 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Scott Dixon – celkem 50 kol
Nejrychlejší kolo: Scott Dixon – 1:09.1271 v 76. kole
Mid-Ohio není zrovna okruhem, který by byl proslulý divokými předjížděcími manévry, proto asi málokoho překvapí, že se pořadí po startu závodu nikterak dramaticky neměnilo. Na start doplatil James Hinchcliffe, protože se Alex Tagliani musel vyhýbat jednomu z vozů před ním, natlačil Hinchcliffa do únikové zóny a mladý Kanaďan byl rázem na konci startovního pole. Opět trochu zajiskřilo mezi Powerem a Franchittim, tentokrát to byl Will Power, kdo svého rivala párkrát postrčil, ale roztočit jej tak, jak se to Franchittimu povedlo v Torontu, Power nedokázal.
James Hinchcliffe musel zkoušet alternativní strategii a proto byl ve 21. kole prvním jezdcem, který zajel do boxů. Jenže to asi netušil, jak dobře si svůj pit stop načasoval, protože zatímco opouštěl boxové stání, Sebastian Saavedra ve druhé zatáčce probrzdil a ve vlásence se zaryl do bariéry z pneumatik. Následoval výjezd zpomalovacího vozu. Na který doplatil hlavně v tu chvíli čtvrtý Will Power, protože už mířil do boxů, když byla pit lane uzavřena. Powerovi k úspěšnému zajetí do pit lane nechyběl ani metr, takhle musel jen projet a zajet k mechanikům společně se zbytkem pole, ale už ne coby čtvrtý jezdec v pořadí závodu, ale sedmý.
Zastávky v boxech se nepovedli u Ryana Briscoea a Grahama Rahala. Druhý jmenovaný neudržel motor v chodu. V případě Briscoea nešla mechanikovi měnícímu levou přední gumu nasadit matice a musel použít náhradní. Výsledkem byl propad Rahala z 6. na 21. příčku a Briscoea z 2. na 7. příčku.
Ve vedení byla Danica Patrick, která se jako jediná rozhodla nezastavit (nebo spíš rozhodl její tým), za ní byl Hinchcliffe, kterému stačily ještě dvě kola pod další žlutou vlajkou, aby závod dojel jako ostatní s jednou další zastávkou v boxech. Dosavadní leader Dixon byl třetí, následovaný Franchittim a Hunter-Reayem.
Patrick na sjetých pneumatikách neměla absolutně šanci a okamžitě po restartu v 27. kole se začala polem propadat jako kámen. Hinchcliffe držel vedení, dlužno dodat že proto, že Dixon na něj neútočil. Po restartu došlo k další kolizi – EJ Viso se snažil po vnitřku zatáčky protáhnout před JR Hildebranda, ale neměl tam dost místa. Nevinnou obětí byl také Helio Castronoves, který do Hildebrandova vozu narazil. Všichni tři aktéři mohli pokračovat v závodě, který ani nemusel být přerušen, ale Hildebrand strávil opravou několik kol, pro nové křídlo musel i Castroneves, Viso vyvázl bez poškození, ale propadl se z jedenácté příčky na 23. Patrick vydržela na dráze ještě tři kola a i ona zajela do boxů.
Ve 34. kole předvedl Simon Pagenaud výlet mimo trať jako přes kopírák s tím, který ve druhém tréninku absolvoval Justin Wilson, což pravděpodobně vzhledem ke zlomenému obratli vyřadilo Wilsona ze zbytku sezóny a dalo Pagenaudovi šanci v Ohiu závodit. Naštěstí ale skoky přes trávu a obslužnou komunikaci tentokrát zranění nezpůsobily.
Will Power se propracoval před Hunter-Reaye na čtvrté místo, ale vedoucímu triu Hinchcliffe, Dixon a Franchitti nestačil, ztráta se postupně vyšplhala na 10 vteřin na vedoucího Kanaďana. Tentokrát to byl Viso, kdo zkoušel své štěstí brzkou zastávkou. Zastavil na konci 51. kola – před oknem pro plánovanou zastávku v boxech. Hinchcliffe zastavil na konci kola 53., o dvě kola později Dixon a když v 56. kole zajel do boxů Dario Franchitti, bojovali ve druhé zatáčce spolu Rahal a Danica Patrick. Patrick byla na vnitřku, Rahal na vnějšku. Od jejího monopostu Rahal odskočil a zůstal stát v únikové zóně. Zatímco čekal na restart motoru, byla vyvěšena žlutá vlajka. V boxech byli všichni kromě tří jezdců týmu Penske a Danici Patrick, která tam ale musela stejně kvůli poškození ze souboje s Rahalem.
Na žlutou fázi doplatili především Power a Briscoe, kteří sice nyní byli na prvních dvou příčkách, jenže při zastávce v boxech mohli jen sledovat, jak kolem nich projíždí celé pole. Ve vedení byl Dario Franchitti, který se ze své zastávky vrátil ještě před Scottem Dixonem. Ten by jej za normálních okolností porazil, protože měl rychlost, zatímco Franchitti vyjížděl z pit lane, ale protože tou dobou již vlály žluté vlajky, musel svému stájovému kolegovi nechat první místo. Power a Briscoe se propadli na 17. respektive 18. místo. Briscoe byl v boxech rychlejší a před Powera se dostal, ale ten mu to ihned po restartu oplatil. Tým původně chtěl Powerovi nasadit primární (tvrdé) pneumatiky, ale protože se teď musel prodírat polem, obul mu červenou měkkou sadu.
Restart proběhl v 61. kole, Dixon na nic nečekal a v první zatáčce hned Franchittiho předjel. Franchitti se místo útoku musel soustředit na obranu před Hunter-Reayem. Čtvrtá pozice patřila Satovi, pátý byl nejdříve Hinchcliffe, kterému už palivo stačilo až do konce, ale ve druhém kole po restartu udělal ve vlásence chybu, dostal se do písku a propadl na konec pole. Páté místo tak převzal Tony Kanaan. Dobře rozjetý závod skončil také pro Conwaye, jeho vůz vypověděl službu a britský pilot se jen pomalu doploužil do boxů.
Will Power na šestnáctém místě měl před sebou vůz Any Beatriz, ale ač byl na rychlejší měkké sadě pneumatik, nedokázal si s brazilskou závodnicí týmu Dreyer & Reinbold Racing poradit až do 81. kola. Poté předjel ještě EJ Visa a závod dojel na čtrnácté pozici.
Na čele se už nic nezměnilo a Scott Dixon si dojel pro své třetí vítězství na této dráze. Vyhrál zde vždy v lichý rok – 2007, 2009 a 2011. Dario Franchitti dojel na druhém místě a opět významně navýšil náskok v čele šampionátu. Třetí místo patřilo Hunter-Reayovi. První pětku uzavírají dva piloti týmu KV Racing – Sato a Kanaan. Alex Tagliani si dojel pro pěkné sedmé místo, zatímco jeho stájový kolega a debutant Martin Plowman byl osmnáctý. Do první desítky se vešli ještě Servia (8.), Bourdais (9.), který po svém návratu do druhé poloviny sezóny IndyCar nechyběl v první desítce, a Meira (10.)
Příští závod se jede už tento víkend na oválu New Hampshire Motor Speedway nedaleko Bostonu, kam se IndyCar vrací poprvé od roku 1998.
p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
1:48:46.9509
2.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
7.6508
3.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
9.0784
4.
 T.Sato  KV Racing Technology
12.3062
5.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
19.9748
6.
 A.Tagliani  Sam Schmidt Motorsports
20.6267
7.
 M.Andretti  Andretti Autosport
20.9094
8.
 O.Servia  Newman/Haas Racing
23.0252
9.
 S.Bourdais  Dale Coyne Racing
23.6411
10.
 V.Meira  A.J.Foyt Enterprises
26.2582
11.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
27.4550
12.
 S.de Silvestro  HVM Racing
29.0438
13.
 S.Pagenaud  Dreyer & Reinbold Racing
29.7880
14.
 W.Power  Team Penske
42.5675
15.
 E.Viso  KV Racing Technology
45.3255
16.
 R.Briscoe  Team Penske
45.7141
17.
 A.Beatriz  Dreyer & Reinbold Racing
47.0943
18.
 M.Plowman  Sam Schmidt Motorsports
48.3700
19.
 H.Castroneves  Team Penske
48.8679
20.
 J.Hinchcliffe  Newman/Haas Racing
49.4093
21.
 D.Patrick  Andretti Autosport
59.9851
22.
 E.Carpenter  Sarah Fisher Racing
1:09.2914
23.
 J.Jakes  Dale Coyne Racing
1:09.5303
24.
 G.Rahal  Chip Ganassi Racing
2 kola
25.
 JR Hildebrand  Panther Racing
4 kola
26.
 M.Conway  Andretti Autosport
Porucha
27.
 S.Saavedra  Conquest Racing
Havárie