Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Všechny vozy IndyCar budou i příští rok vypadat stejně

Všechny vozy IndyCar budou i příští rok vypadat stejně

Týmy odhlasovaly odklad aero kitů na rok 2013.

Až příští rok 25. března odstartuje IndyCar do další sezóny, budou na startovním roštu identické vozy. Všechny ponesou označení IR12 a všechny vyrobí italská Dallara. Původní koncept vyměnitelných aerodynamických prvků, tzv. Aero kitů, které měly vozy odlišovat, byl totiž na přání týmů o rok posunut. Vozy ale budou pohánět agregáty tří různých výrobců. Motory budou dodávat Honda, Chevrolet a Lotus. Na soupeření výrobců pohonných jednotek se nic nemění.
„To nejdůležitější, co můžeme udělat jako série, je podívat se, co je v našem nejlepším zájmu v krátkém i dlouhodobém horizontu,“ říká výkonný ředitel INDYCAR Randy Bernard. „Je důležité, abychom udrželi velký počet vozů na startovním roštu i příští rok a ujistili se, že udržíme náklady v rozumné míře pro naše týmy. Musíme naslouchat vlastníkům týmů a snažit se jim pomoci. Nechceme vidět, jak počet aut na roštu spadne z 26 či 27 na 16 kvůli aero kitům. Výrobci nám říkali, že je to velmi drahé a majitelé stájí říkali, že je to velmi drahé.“
„Nikdo není tak zklamaný jako já, že je (aero kity) nezavedeme, ale cítím, že to je to vůbec nejlepší rozhodnutí pro sérii. Sezóna 2012 bude i tak zajímavá kvůli debuto nového auta a my se soustředíme na relevanci (směrem k automobilovému průmyslu) a technologie skrz soupeření výrobců motorů, poháněných turbomotorem a s přímým vstřikováním. Ze simulací jsme viděli, že na přírodních a městských okruzích budeme na kolo o tři sekundy respektive 15 mil v hodině rychlejší.“
Všechny týmy budou muset za nový vůz vydat přibližně 385 000 dolarů, což je ale jen 60% ceny současného vozu. K tomu je nutné si připočíst 690 000 dolarů za pronájem motorů (o 30% méně, než doposud) a 250 000 dolarů za pneumatiky, tady se náklady oproti letošní sezóně zvýší. Od dalšího ročníku budou k dispozici i aero kity, které by měly stát dalších 70 000 dolarů. O jejich dodávku kromě Dallary projevili podle Tonyho Cotmana zájem všichni tři dodavatelé motorů – Honda, Chevrolet a Lotus a také francouzský tým ORECA.
„Příští rok budeme mít nové motory a nový vůz, tak alespoň budeme mít další nový příběh pro 2013,“ komentuje odklad aero kitů jeden z vlastníků týmů, Michael Andretti.