Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Beaux Barfield bude novým šéfstevardem IndyCar

Beaux Barfield bude novým šéfstevardem IndyCar

Od roku 2008 vykonával tento post v ALMS.

Tajenka, kdo nahradí Brian Barnharta v pozici šéfstevarda (nebo chcete-li ředitele závodů), je vyřešena. Do funkce byl dnes na tiskové konferenci v Indianapolisu jmenován čtyřicetiletý Beaux Barfield, který k INDYCAR přechází z American  LeMans Series, ve které vykonával právě post ředitele závodů. Stejnou pozici zastával předtím také v juniorské sérii Champ Car Atlantics a v hlavní sérii byl asistentem šéfstevardů Chrise Kneifela a Tonyho Cotmana. Pokud Tony Cotman zůstane ve stejných pozicích jako letos, tak se situace přesně obrátí a Cotman bude asistentem Barfielda a šéfstevardem juniorky Indy Lights.
Barfield má i zkušenosti se závoděním, když se v devadesátých letech dopracoval z motokár přes Formuli Ford 2000 (kde mimochodem závodil za tým Sama Schmidta) až do CART pořádané série Indy Lights. K závodění jej přivedlo to, že se mu na klubové úrovni věnoval jeho otec. Po ukončení závodní kariéry kromě řízení závodu působil jako instruktor a trenér v jezdeckých školách Panoz Racing School a Skip Barber Racing School.
„Jedna věc, které jsem jako mladý jezdec chtěl dosáhnout, bylo spojení s Indy500. Když se moje kariéra změnila a já e stal rozhodčím, bylo stále mým cílem dostat se do IndyCar a k Indy500. V tomto směru to reprezentuje splnění mých ambicí. Jsem opravdu poctěn být součástí IndyCar.“
Přestože se původně hovořilo o tom, že tvorba pravidel zůstane nadále pravomocí Briana Barnharta, Barfield už oznámil, že chystá sérii změn v pravidlech, která hodlá zpřísnit, ale zároveň slibuje konzistentní udělování penalizací. Kontroverzní penalizace za blokování v případě využívání vnitřní strany zatáčky a brzdné zóny bránícím se jezdcem ovšem má zatím v pravidlech zůstat zachována.
Smlouva Barfielda s INDYCAR je zatím jen na rok 2012.