Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Caterham chce letos udělat krok do středu pole

Caterham chce letos udělat krok do středu pole

S novým CT01 chce tým pravidelně bojovat o body.

Technický ředitel Caterhamu Mike Gascoyne se nechal slyšet, že poté, co se tým v loňském roce opět stal nejlepším z nových stájí, je letos čas udělat další krok vpřed a posunout se do boje o střed pole.

Caterham včera jako první ukázal první snímek svého nového monopostu pro letošní sezónu a doufá, že s ním bude schopen nejen získat svůj první bod, ale bojovat o umístění v první desítce častěji.

Gascoyne sice nechce předpovídat, jak bude vůz rychlý, dokud se nedostane na trať, trvá však na tom, že se tým ve své třetí sezóně ve Formuli 1 musí opět výkonnostně posunout.

"Myslím, že nejprve musíme vidět auto na trati a získat zpětnou vazbu z prvních testů," řekl Gascoyne. "Dokud s vozem nevyjedeme, můžeme pracovat jen s čísly a daty ze simulací.

Každý tým se ale chce posouvat pořadím vzhůru a my nejsme jiní. V posledních dvou letech jsme skončili desátí, což byl náš cíl, ale myslím, že teď je čas, abychom se zase posunuli vpřed. Uvidíme, jak to bude, až vyjedeme na trať."

Nový CT01 zaujal především vysokým nosem, který se však u veřejnosti zatím nesetkal s příliš pozitivními ohlasy. Gascoyne však tvrdí, že současná pravidla tento trend stanovují a dá se očekávat, že ostatní týmy přijdou s podobnými řešeními.

"Pravidla se změnila, aby omezila výšku nosu ve snaze zajistit, aby se nedostal příliš vysoko. Pro nás je to těžké v tom, že se vždy snažíme dostat šasi co nejvýš, abychom zajistili klidný proud vzduchu pod autem a to, co vidíte na CT01, je řešení.

Jelikož jsme první, kdo ukázal svůj vůz, samozřejmě to vyvolalo debaty, ale kvůli regulím pro rok 2012 si myslím, že tenhle typ nosu zřejmě uvidíte na většině letošních aut."

Gascoyne dodal, že produkce nového vozu byla vzhledem ke splnění všech povinných crashtestů daleko před předsezónními testy úspěšná.

"Z tohoto pohledu jsme měli velice úspěšný vývojový program a homologovali jsme šasi už před Vánocemi a mám dokonce za to, že jsme byli prvním týmem, který zvládl všechny testy."