Neverending story s motory pokračuje
Pro MSR Indy nechce dodávat motory Honda ani Chevrolet.
Je květen - ramadán motorsportu, Velká cena Monaka, 500 mil Indianapolis, závody NASCAR na Charlotte Motor Speedway. Máme-li použít stejné přirovnání jako v první větě, tak jako se muslimové chystají na pouť do Mekky, chystají se fanoušci a týmy na tyto závody. Na závod v Indianapolisu se chystá i nový tým MSR Indy amerického podnikatele Michaela Shanka, jenže na rozdíl od ostatních týmů a jezdců Shank a jezdec Jay Howard neví, jestli poslední květnovou neděli jejich vůz přejede přes pruh cihel ve Staré cihelně a zúčastní se tradičního závodu. Ale na rozdíl od jiných týmů a jezdců v předešlých letech nemají strach z kvalifikace, která na rošt pustí jen 33 vozů, ale bojí se, aby se kvalifikace vůbec mohli zúčastnit.
Shank má nový vůz DW-12, má i celkem dobrého jezdce (ačkoliv Jay Howard při angažmá u týmů Sarah Fisher a Marthy Rotha zázraky nepředvedl, je šampionem Indy Lights z roku 2006 a loni ve voze Bobbyho Rahala nezklamal), dokonce Shank sehnal i sponzory. Jeho tým ve čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně ukázal, že se může měřit s nejlepšími. Jenže Shankovi chybí jedna podstatná věc, pár set koňských sil americké či japonské provenience. Shanka v pondělí odmítli Chevrolet i Honda.
„Byl jsem oficiálně odmítnut Hondou a potom Chevroletem,“ řekl v pondělí večer pro SpeedTV. „Chevrolet mi řekl, že mě mají rádi a respektují, co jsem udělal, ale že se musí soustředit na ty, které již mají pod smlouvu. Honda řekla, že to prostě nemůžou udělat. Ještě neházím ručník do ringu, ale nevypadá to dobře a nic takového jsem za 22 let v závodění nezažil.“
Chevrolet, ta alespoň trochu pravděpodobnější varianta, má na startovním roštu 11 vozů, od Lotusu odcházející Dreyer & Reinbold Racing by měl být dvanáctý, pro Indy500 chystá další pro Andretti Autosport (Ana Beatriz a Sebastian Saavedra). Honda má v IndyCar 10 motorů, jedenáctý připravuje pro Team Barracuda – BHA. V Indianapolisu týmy Hondy nasadí minimálně čtyři další vozy (Bryan Clauson u Sarah Fisher Hartman Racing, Townsend Bell u Schmidt/Hamilton Motorsports, Wade Cunningham u A.J. Foyt Enterprises a Michel Jourdain u Rahal Letterman Lanigan Racing).
Z Chevroletů zvažovala druhý vůz ještě stáj Eda Carpentera, ale podle posledních náznaků Carpenter do Indianapolisu druhý vůz nepřiveze.
Shank by asi získal motor od Lotusu, ostatně na podzim se jako vůbec první rozhodl britské motory odebírat, ale Shank řekl, že chce jedině konkurenceschopné motory od Hondy nebo Chevroletu:
„Nemám nic proti lidem v Lotusu, ale je to pro mě, můj život a můj tým velký risk a nejsem ochotný do toho jít s nulovou nadějí. A není nejmenší šance na to, dostat se s Lotusem do první desítky,“ řekl Shank v komentáři pro agenturu AP.
Situace týmu MSR Indy musí přidělávat starosti také výkonnému řediteli INDYCAR Randymu Bernardovi. Protože svojí účast odvolal tým Newman/Haas Racing (měl nasadit vůz s motorem Lotus pro Jeana Alesiho), a Carpenter do Indianapolisu přiveze jen jeden vůz, je přihlášeno pouze 32 účastníků. Shank, který se bude muset ještě tento týden rozhodnout, zda se bude dál snažit dostat se do Indy500, nebo celý program zrušit, se v souvislosti s možným nenaplněním tradičných jedenácti řad po třech vozech (bylo by to poprvé od roku 1947), děsí jedné věci:
„Až za dva týdny během posledního dne kvalifikace vypukne panika, opravdu nechci vidět Hondu a Chevrolet, jak dávají někomu motor, aby bylo 33 vozů. Myslím, že tohle bych nezvládl.“