Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Scuderia Coloni končí v GP2 a uvažuje o IndyCar

Scuderia Coloni končí v GP2 a uvažuje o IndyCar

Coloni by rád do IndyCar přivedl více Evropanů.

Tým za nějž v loňském ročníku odjel několik závodů i vicemistr GP2 Luca Filippi oznámil u příležitosti závodu GP2 v Silverstone, že na konci sezóny odejde z šampionátu a že se vzdává všech bodů, které jako tým letos získal anebo ještě získá. V rozhovoru pro americkou sportovní televizi Speed a její web Speed.com se ředitel stáje Paolo Coloni rozpovídal o možné budoucnosti své stáje. Coloni by ji rád spojil se zámořskou sérií IZOD IndyCar Series, v níž vidí lepší možnost pro jezdce, jak se prosadit ve špičkovém šampionátu.
„Kromě toho, že vlastním tým, který bude závodit v GP2 do konce roku 2012, dělám také některým jezdcům manažera. A jako manažer trávím hodně času přemýšlením, jak ji pomoci, aby se v motorsportu stali opravdovými profesionály a na živobytí si vydělávali závoděním. Když chtějí rozjet svojí kariéru, tak v Evropě tito talentovaní jezdci utratí miliony Euro v GP2 nebo ve Formuli Renault 3.5, ale ve skutečnosti, pokud vás nepodporuje přímo automobilka, tak jediný způsob, jak se dostat do Formule 1, je mít alespoň 15 milionů Euro a za to si koupíte místo v posledních dvou řadách na roštu.“
„Takže je na čase si uvědomit, že v Evropě musíme koukat na jiné možnosti a já věřím, že IndyCar pro jezdce a potencionální sponzory nabízí mnoho. Je to velká show z pohledu médií, fanouškovské základny a je to mnohem lepší, než co v Evropě dostanete mimo Formuli 1.“
Třiačtyřicetiletý Paolo Coloni je ředitelem týmu, který v roce 1981 založil jeho otec Enzo. Enzo Coloni s ním závodil ve Formuli 3, Formuli 3000, italských sériích, Formuli BMW, Superleague Formula a konečně také zasáhl do pěti sezón Formule 1 (pod názvem Enzo Coloni Racing Car Systems). V GP2 od roku 2006 do sezóny 2009 závodil ve spojení s tehdejším jezdcem Formule 1 Giancarlem Fisicehllou pod názvem Fisichella Motor Sport International.
„Když se podíváme na vzdálenou i nedalekou minulost, uvidíme, že evropští jezdci se dokázali stát v IndyCar miláčky publika. Mluvím o Alexi Zanardim, Maxi Papisovi, Dariovi Franchittiovi a dalších, takže bychom opravdu si měli dávat pozor na to, co se děje na druhé straně oceánu,“ pokračuje Coloni.
„Chtěl bych vytvořit spojení, která bude přivádět evropské jezdce do IndyCar. Na to bych mohl použít můj vlastní tým, nebo bych mohl dát jezdce do některého současného týmu a tam ho připravit pro Coloniho tým v IndyCar. Jsem otevřený mnoha možnostem, ale nemohu popřít, že nás opravdu motivuje představa, že naše jméno dostaneme na stejné pole, kde soupeří skvělé rodiny amerického motorsportu jako Andrettiovi, a také silné týmy jako Penske či Rahal Letterman (Lanigan).“
Dlužno dodat, že ze současných 26 jezdců IZOD IndyCar Series je 9 Evropanů (Pagenaud, Franchitti, Servia, Wilson, Conway, Jakes, De Silvestro, Legge a Bourdais), 7 z USA (Hunter-Reay, Rahal, Kimball, Hildebrand, Andretti, Carpenter a Newgarden), 2 z Kanady (Hinchcliffe a Tagliani), 4 z Jižní Ameriky (Castroneves, Kanaan a Barrichello – Brazílie, Viso - Venezuela), 3 od protinožců (Power a Briscoe z Australie a Dixon z Nového Zélandu) a Takuma Sató je osamoceným zástupcem Asie.