Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Sezóna IndyCar by mohla příští rok začít v New Orleans

Sezóna IndyCar by mohla příští rok začít v New Orleans

INDYCAR se zajímá o nový okruh v Louisianě.

Nikoliv ve floridském St. Petersburgu, ale v louisianském New Orleans možná začne příští sezóna IZOD IndyCar Series. INDYCAR se totiž zajímá o možnost uspořádat závod na úplně novém okruhu NOLA Motorsports Park jen pár minut cesty od centra New Orleans. Protože je kalendář na jarní část sezóny už docela slušně zaplněn závody v St. Petersburgu, Alabamě (Barber Motorsports Park), Long Beach a v brazilském Sao Paulu, je dost dobře možné, že by sezóna začala dříve než doposud a to právě závodem v New Orleans. Doposud sezóna začínala v druhé polovině března (víkend na konci jarních prázdnin amerických středoškoláků a vysokoškoláků). Na tento termín – 22. – 24. března – ostatně promotér závodu v St. Petersburgu už na rok 2013 prodává lístky.
NOLA Motorsports Park je nově otevřený komplex v louisianském městečku Avondale. Architektem okruhu byl Alan Wilson, mimo jiné jednu sezónu šéfstevard CART a také architekt Barber Motorsports Parku a také moderního okruhu Miller Motorsports Park.  A právě trať v Utahu nový okruh v mnohém připomíná.
Oba okruhy mají několik možných konfigurací, přičemž můžeme identifikovat tři hlavní – celý okruh a jednu či druhou polovinu, v Utahu západní či východní a v Louisianě severní nebo jižní. Miller Motorsports Park je s délkou celého okruhu 4,48 míle (7,220 km) a 23 zatáčkami v současné době nejdelší okruh v USA, ale NOLA Motorsports Park si po otevření celého okruhu tento titul vezme, celý okruh je totiž ještě delší, měří 5,37 míle (8,64 km) a má 27 zatáček.

Severní okruh a okruh pro závody motokár byly otevřeny už v roce 2011. Jižní okruh a celý okruh se potom dočkají otevření letos. Na podzim okruh přivítá první významný závod, finále motocyklového šampionátu AMA Pro Racing. Proto na okruhu rostou také provizorní tribuny pro 15 až 20 000 diváků. Právě tribuny jsou to, co zatím NOLA Motorsports Parku chybí, ale jak dokázaly závody na jiných přírodních okruzích, i bez tribun lze závod sledovat. Třeba podniky na Barber Motorsports Parku a Mid-Ohio Sports Car Course nabízí možnost posadit se během závodu na některý ze svahů podél trati, odkud je velká část okruhu vidět. Ale obě dráhy mají i normální tribuny, v Alabamě je majitel musel postavit právě kvůli závodu IndyCar. Ostatně INDYCAR už požádala Tonyho Cotmana, aby se na NOLA Motorsports Park dojel podívat a Cotman potvrdil, že ve většině bodů okruh splňuje požadavky INDYCAR.

Plánek závodiště NOLA Motorsports Park. Zdroj: NOLA Motorsports park

Randy Bernard, výkonný ředitel INDYCAR, opakovaně prohlašuje, že by v příští sezóně chtěl vidět 19 závodů IZOD IndyCar Series. Ale k naplnění tohoto předsevzetí vede ještě velmi dlouhá cesta. INDYCAR zatím coby nový závod získala akorát podnik v ulicích Houstonu, bývalý závod CART a Champ Cars. Naopak černá mračna se stahují nad závodem v Edmontonu, kterému chybí titulární sponzor. Do ztracena vyšumělo také ultimatum Eddieho Gossage, prezidenta Texas Motor Speedway, který chtěl mít jasno ohledně závodu IndyCar Series už před několika měsíci.
Závod v Sonomě se zdá být v kalendáři zachráněn, protože vlastník okruhu se konečně rozhodl provést Bernardem požadované úpravy, které by měly usnadnit předjíždění a zatraktivnit závody. Kalifornský ovál ve Fontaně zůstane v kalendáři až podle toho, jak se povede letošní závod.
Vedle NOLA Motorsports Parku jedná INDYCAR také s ovály Pocono Raceway a Michigan International Speedway. Naopak arizonský tisk už pohřbil možné obnovení závodu ve Phoenixu. Když se nepovedl experiment s Čínou, tak snad už nic nebude bránit uspořádání společného závodního víkendu s American Le Mans Series na Road America. INDYCAR má zájem i o nový okruh v Austinu, který letos poprvé bude hostit Formuli 1. Randy Bernard navíc také pro Autoweek přiznal, že se objevily úvahy uspořádat závod v Německu (logicky asi na EuroSpeedway), ale že se rozhodl tento, pro české fanoušky bezesporu zajímavý, plán odložit, dokud INDYCAR nezesílí v Severní Americe.