Will Power se titulu ani napotřetí nedočkal
 
						
							MAVTV 500 – Průběh a výsledky závodu
Dramatický závěr závodu a letošního šampionátu přinesl noční závod na oválu ve Fontaně. Will Power havaroval už v 56. kole. Na trať se vrátil, posunul o jednu příčku a získal další dva body. Hunter-Reay potřeboval dokončit závod alespoň pátý. Do posledních metrů nebylo jasné, jestli se mu to podaří, ale Američan se nakonec svého prvního titulu dočkal. Závod vyhrál Ed Carpenter.
MAVTV 500 – Auto Club Speedway
250 kol – 500 mil
10 žlutých fází – celkem 43 kol
12 jezdců ve vedení – cekem 29 změn ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Ed Carpenter – celkem 62 kol
Nejrychlejší kolo závodu: Dario Franchitti – 0:33.2470 v 228. kole      
V 56. kole se přišel rozhodující okamžik celé sezóny. Ryan Hunter-Reay a Will Power bojovali bok po boku. Oba museli šlápnout na plyn, protože je zezadu dojížděl JR Hildebrand a oba mohli vypadnout ze stejného kola, v jakém byl lídr závodu. Power na vnitřku ale ztratil kontrolu nad vozem a ten se neovladatelně řítil na Hunter-Reaye a na zeď. Hunter-Reay ale těsně unikl. Mohlo být hotovo.
Powerův sen o titulu se rozplynul:
Ze dvojice bojující o vítězství se stala trojice a 21 kol před koncem přišel další klíčový moment. Bílý dým z Hondy za zády Alexe Taglianiho nejen ukončil jeho naděje na vítězství, ale Hunter-Reaye posunul na příčku, která mu k titulu stačila. Vyvěšených žlutých vlajek využili Andretti a Castroneves k přezutí na nové pneumatiky. Restart proběhl 16 kol před koncem, pořadí bylo Carpenter, Sató, Franchitti, Dixon, hunter-Reay, Kanaan, Rahal, Andretti a Castroneves. S Hunter-Reayem bojoval Kanaan o cenu pro nejlepšího jezdce na oválech, takže měl dobrou motivaci k tomu mu cestu za celkovým titulem znepříjemnit.
Kanaanova nehoda a rozhodnutí vyvěsit červenou vlajku:
Ale Hunter-Reay se po restartu dostal až na třetí místo a na čtvrté postoupil jeho stájový kolega Andretti. Kanaan 9 kol před koncem skončil ve zdi a Beaux Barfield, sportovní ředitel IndyCar, k velké nevoli Michaela Andrettiho zastavil závod červenou vlajkou. O něčem podobném už Barfield mluvil po závodě v Torontu, kdy Hunter-Reay vyhrál druhý závod v řadě za pace carem a objevily se návrhy zavést pravidlo Green-white-checkered, po vzoru NASCAR.
Závěr závodu:
Zastavení závodu umožnilo ještě 6 kol závodění. Překvapivě před restartem tým Penske povolal Castronevese do boxů a dal mu čerstvé pneumatiky. To se málem ukázalo jako prozíravé rozhodnutí. Dixon se při restartu dostal na třetí místo. Sató a Hunter-Reay bojovali o čtvrté, ale Japonec měl převahu a zezadu se řítil Castroneves. Souboj Franchittiho a Carpentera o vítězství nikoho moc nezajímal. Takto jezdci najeli do posledního kola. Hunter-Reay měl ještě reálnou možnost, že o titul přijde, protože Castroneves byl rychlý a mohl to v posledních dvou zatáčkách na Američana zkusit. Jenže k tomu nedošlo, protože svůj vůz nezvládl Sató, poslal jej do zdi, Hunter-Reaye přitom sebou nevzal a víc už se ani stát nemohlo, protože poslední polovina kola se odjela za žlutých vlajek. Carpenter byl v ten moment před Franchittim, takže tak jako vloni v Kentucky i letos ve Fontaně jej porazil a získal své druhé vítězství. Čtvrté místo v cíli Hunter-Reayovi na titul stačilo.
| p. | Jezdec | Tým | M | Odstup | 
| 1. |  E.Carpenter | Ed Carpenter Racing | Chevrolet |  | 
| 2. |  D.Franchitti | Target Chip Ganassi Racing | Honda | + 1.9132 | 
| 3. |  S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing | Honda | + 2.6091 | 
| 4. |  R.Hunter-Reay | Andretti Autosport | Chevrolet | + 3.0477 | 
| 5. |  H.Castroneves | Team Penske | Chevrolet | + 4.1933 | 
| 6. |  G.Rahal | Chip Ganassi Racing | Honda | + 5.4381 | 
| 7. |  T.Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | Honda | 1 kolo | 
| 8. |  M.Andretti | Andretti Autosport | Chevrolet | 1 kolo | 
| 9. |  K.Legge | Dragon Racing | Chevrolet | 1 kolo | 
| 10. |  C.Kimball | Chip Ganassi Racing | Honda | 1 kolo | 
| 11. |  JR Hildebrand | Panther Racing | Chevrolet | 2 kola | 
| 12. |  J.Jakes | Dale Coyne Racing | Honda | 2 kola | 
| 13. |  J.Hinchcliffe | Andretti Autosport | Chevrolet | 3 kola | 
| 14. |  W.Cunningham | A.J. Foyt Enterprises | Honda | 4 kola | 
| 15. |  S.Pagenaud | Schmidt/Hamilton Motorsports | Honda | 4 kola | 
| 16. |  J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | Honda | 6 kol | 
| 17. |  R.Briscoe | Team Penske | Chevrolet | 6 kol | 
| 18. |  T.Kanaan | KV Racing Technology | Chevrolet | Havárie | 
| 19. |  O.Servia | Dreyer & Reinbold/Panther | Chevrolet | Porucha | 
| 20. |  A.Tagliani | Team Barracuda - BHA | Honda | Porucha | 
| 21. |  S.Saavedra | Andretti/AFS Racing | Chevrolet | Porucha | 
| 22. |  R.Barrichello | KV Racing Technology | Chevrolet | Porucha | 
| 23. |  J.Wilson | Dale Coyne Racing | Honda | Havárie | 
| 24. |  W.Power | Team Penske | Chevrolet | Havárie | 
| 25. |  E.Viso | KV Racing Technology | Chevrolet | Porucha | 
| 26. |  S.de Silvestro | Lotus HVM Racing | Lotus | Porucha | 

 Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
							Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

 Víťa Boch
Víťa Boch 16.09. 2012
16.09. 2012 
				 
				 
				 
				 
				.jpg?w=225&h=136) 
				 
				.jpg?w=225&h=136) 
				 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						 
						.jpg?w=350&h=200) 
						.jpg?w=350&h=200) 
						 
						 
						 
						 
						 
					