Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Až dvacet závodů, ale jen 18 závodních víkendů

Až dvacet závodů, ale jen 18 závodních víkendů

Nový kalendář IndyCar Series bude brzy na světě.

Ve čtvrtek 20. září bude muset výkonný ředitel INDYCAR Randy Bernard předstoupit před správní radu a informovat je o stavu série. Při tomto setkání zřejmě Bernard majitele INDYCAR bude informovat i o podobě kalendáře na příští sezónu. Až s ním seznámí správní radu, přijde na řadu tisková konference a kdy a kde se příští rok bude závodit, se dozví také široká veřejnost. Spousta podrobností už ale unikla na světlo světa.
Dvanáct závodních víkendů už bylo potvrzeno a v mnoha případech už promotéři i prodávají lístky. Pevné datum mají závody v St. Petersburgu (23. března), Alabamě (7. dubna), Long Beach (21. května), Sao Paulu (28. dubna), Indianapolisu (26. května), Detroitu (2. června), Texasu (8. června), Milwaukee (15. června), Iowě (22. června), Torontu (14. července), Sonomě (25. září) a Houstonu (6. října). V novém kalendáři by měly zůstat i ostatní tratě, kde IndyCar závodila letos, tedy Edmonton, Mid-Ohio, Baltimore a Fontana.
Kromě už zmíněného městského závodu v Houstonu, který byl potvrzen 28. března, se v kalendáři objeví nejspíš ještě další dvě novinky. Jak jsme informovali minulý týden, zájem o IndyCar mají ve městě Providence a vrátí se nejspíš i ovál Pocono Raceway, kde naposledy závodil CART v roce 1989. Triovál v pensylvánských horách byl považován za příliš nebezpečný pro závody formulí, ale vloni dostal nový povrch a nainstalována byla i SAFER Barrier.
Randy Bernard chce zvýšit počet závodů, aby IndyCar byla více na televizních obrazovkách a pro týmy bylo snazší získat sponzory, proto přišel s ideou doubleheaderu – dvou závodů v rámci jednoho závodního víkendu. Ačkoliv by bylo logické, aby doubleheadery byly na oválech a snížila se tak disproporce oválů a okruhů, vypadá to teď spíš, že doubleheadery budou hostit právě okruhy. Bernard chce příští rok alespoň dva a zájem mají pořadatelé na městském okruhu v Detroitu a na přírodní dráze v Sonomě. Upřímně řečeno: zrovna dva okruhy, které nabízejí nejméně atraktivní závody.
Pořadatelé se snaží případné doubleheadery co nejvíce zatraktivnit. V Sonomě nabídli možnost pořádat oba závody na různých specifikacích dráhy, nejspíše jeden na současné trati pro IndyCar a druhý na specifikaci využívané NASCARem. Detroit také naznačoval dvě různé varianty okruhu, ale také by chtěli mít jeden závod s pevným startem a druhý (klasicky) s letmým startem.
Vzhledem k tomu, že letošní finálový závod na Auto Club Speedway nabídl pohledný a zajímavý závod, potěší zpráva, že by Randy Bernard chtěl obnovit tradici Triple Crown – tří pětistovek v jedné sezóně, Auto Club Speedway by nadále měla hostit pětisetmílový závod a na pět set mil by se jelo i v Poconu. Nejúspěšnější jezdec v těchto tří závodech se zřejmě může těšit na nějakou cenu či prémii.
Pokud jde o termíny závodů, Houston už potvrdil, že v ulicích texaského města se pojede 6. října (pravděpodobně finále sezóny), Providence si zamlouvá datum 11. srpna. Pocono stojí o víkend před či po americkém Dni nezávislosti, takže buď 30. června nebo 7. července.
Nový kalendář určitě nenadchne především oválové fanoušky. Pokud vyjdou oba doubleheadery a budou v Detroitu a Sonomě, pojede IndyCar na okruzích celkem čtrnáct závod, oválů navštíví šest. To nás musí přivést na otázku, proč nejsou doubleheadery na oválech? Zřejmě se promotérům osvědčil model dvoudenního závodního víkendu s tréninky a kvalifikací v pátek a závodem v sobotu večer pod umělým osvětlením a nechtějí jej měnit. Na druhou stranu, jestli někdo má mít z nového kalendáře radost, pak je to Will Power a jeho fanoušci. Čtrnáct okruhů a jen šest oválů, to už ten titul napočtvrté musí získat.