Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

V Edmontonu se už nepojede

V Edmontonu se už nepojede

Promotér se rozhodl prodělečný závod zrušit.

Smutná zpráva dnes přišla z kanadského Edmontonu. Společnost Octane Motorsports Events se rozhodla ukončit pořádání závodů IZOD IndyCar Series na edmontonském letišti. Město Edmonton následně vydalo prohlášení, že roli promotéra nepřevezme a ani se nebude snažit najít za Octane náhradu. Závod na letištním okruhu, který vždy nabízel dost příležitostí k předjíždění, ale především se jel před výbornými kanadskými fanoušky, tak končí.
„Letošní Edmonton Indy byla skvělou událostí, na i mimo dráhu. Stejně jako předešlé ročníky přinesla Edmontonu ekonomické zisky a mezinárodní zájem,“ řekl starosta Stephen Mandel. „Oceňujeme přispění všech našich partnerů, které umožnilo pořádání závodů a příjemné zážitky pro místní obyvatele i návštěvníky. Pro město i fanoušky závodění je to smutná zpráva.“
Společnost Octane Motorsports Events, která také pořádá Velkou cenu Kanady Formule 1, se rozhodla po dvou letech zastavit pořádání edmontonského závodu IndyCar. Jako důvod uvádí, že se ji ani ve druhém roce nepovedlo udělat podnik ziskovým, navíc ačkoliv návštěvnost nebyla špatná, nesplnilo to očekávání promotéra a Octane neočekávala ani žádné zlepšení v nadcházejících letech.
Závody amerických formulí zavítaly do Edmontonu poprvé v roce 2005, kdy zde Champ Cars našly útočiště poté, co vzhledem ke úspěšné kandidatuře města přišly o závod ve Vancouveru. První závod hned zlomil rekord v návštěvnosti závodů Champ Cars v Kanadě, kdy si na tribuny během víkendu našlo cestu 200 000 fanoušků. Ale od prvního závodu návštěvnost klesala. Závod po spojení obou sérií přešel do kalendáře IndyCar (jako jediný, kde v té sezóně závodilo kompletní pole). V roce 2010 byl ale zrušen, když nejprve skončil promotér a následně nový, právě Octane, musel opustit dosavadní okruh, neboť město si přálo zanechat letiště během závodního víkendu v provozu. Až příspěvek radnice ve výši tří milionů dolarů umožnil rekonstrukci nepoužívané ranveje a její úpravu pro potřeby pořádání závodů (a využití coby parkoviště po zbytek roku). Závod se tak od roku 2011 přesunul na druhou stranu letiště.
Už vloni se objevily názory, že město není příliš pořádání závodů nakloněno. Především údajně proto, že by rádo nabídlo pozemky, na kterých se závodí, k výstavbě a prý jen čeká, než vyprší smlouva s INDYCAR.
„Dokončovali jsme kalendář pro nadcházející sezónu a bohužel, Edmonton nebude jeho součástí,“ řekl výkonný ředitel IndyCar Randy Bernard. „Chceme poděkovat městu Edmonton a všem fanouškům za jejich podporu závodu v uplynulých osmi letech.“
„Ale důležité je, že to neovlivní naše plány mít v příští sezóně minimálně 19 závodů. A jsme optimističtí, že v Kanadě budeme mít zase dva závody už v roce 2014. Očekáváme, že zveřejníme kompletní kalendář pro sezónu 2013 IZOD IndyCar Series v prvním říjnovém týdnu.“
Bernardova slova potvrzují nejnovější spekulace ohledně kalendáře. Ten i s Edmontonem měl mít přesně 20 závodů. Navrátilci jsou už potvrzený závod v ulicích Houstonu a pětisetmílový závod na superspeedway v Poconu. Zdá se, že do kalendáře pronikne i nový závod v ulicích Providence. V Detroitu a Sonomě nás čekají doubleheadery, to jest dva závody během jednoho víkendu. Závodění si fanoušci užijí především na začátku léta. Od 18. května (kvalifikace na Indy500) nás čeká osm víkendů plných IndyCar v řadě (kvalifikace na Indy500, Indy500, dva závody v Detroitu, Texas, Milwaukee, Iowa, Pocono a Toronto).
Pro IndyCar je Kanada důležitým trhem. Bernard už během sezóny mluvil o tom, že by 49. rovnoběžky chtěl mít tři závody. Zájem už projevil Québec, Octane Motorsports Events mluvila o možném závodu v Calgary a fanoušci by rádi viděli formulové závody zpět ve Vancouveru.