Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Další čtyři možní nástupci Randyho Bernarda

Další čtyři možní nástupci Randyho Bernarda

Sports Illustrated přišel s dalšími jmény.

Kdo vystřídá Randyho Bernarda? To je otázka, kterou si fanoušci IndyCar v těchto dnech kladou nejčastěji. Možná trochu světla vnese zastupující výkonný ředitel INDYCAR Jeff Belskus, který by možná už dnes měl promluvit o plánech mateřské společnosti Hulman & Co. Významný americký magazín Sports Illustrated přišel se seznamem dalších potencionálních kandidátů na post výkonného ředitele INDYCAR.
V úterý jsme přinesli jména pěti potencionálních kandidátů podle deníku Indianapolis Star. Odborníci, které Sports Illustrated oslovil, považovali za nejvhodnějšího kandidáta Scotta Athertona, současného výkonného ředitele American Le Mans Series. Magazín Athertona oslovil, ale ten zájem o vedení INDYCAR popřel s tím, že se plně soustředí na připravované spojení American Le Mans Series s Grand-Am. Jim France (Grand-Am) a Don Panoz (ALMS) prý mají jeho slovo, že se připravovanému spojení bude naplno věnovat.
Proto Sports Illustrated přišel se čtyřmi dalšími potencionálními kandidáty na post výkonného ředitele INDYCAR.
Roger Werner: Velmi zkušený člověk z televizního businessu, je bývalým ředitelem sportovní televize ESPN (1980-1990), v polovině 90. let rozjížděl sportovní televizi zaměřenou na motorsport Speedvision (dnes SPEED) a Outdoor Life Network, která se později přejmenovala na Versus a po spojení, NBCUniversal na NBC Sports Network a dnes vysílá závody IndyCar. Werner do letošního ledna vedl stanici Outdoor Channel. Má zkušenosti i s motorsportu, protože vede Automobile Competition Committee for the United States (ACCUS), zastřešující orgán pro všechny společnosti pořádající závody v USA a amerického zástupce u FIA.
Robert Clarke: Od roku 1993 do roku 2008 pracoval pro Honda Performance Development, divizi japonské automobilky, která pro americké formulové série vyrábí motory. Z Hondy jej v roce 2009 přetáhl Gil de Ferran a Clarke se stal výkonným ředitelem týmu de Ferran Motorsports, ale jen na rok, protože před sezónou 2010 se tým spojil se stájí Luczo-Dragon Racing a přešel do IndyCar. Clarke se naplno začal věnovat svému podnikání, vlastní společnost Clarke-Works, která zastupuje jezdce.
Joie Chitwood: Velezkušený manažer (na obrázku v záhlaví), který pro Indy Racing League pracoval v 90. letech. Tři roky (1999-2002) vedl ovál Chicagoland Speedway, ale do Indianapolisu se vrátil v říjnu 2002 coby prezident a výkonný ředitel Indianapolis Motor Speedway. Na svojí pozici rezignoval v červenci 2009 jen pár dní po odchodu Tonyho George. Přešel k International Speedway Corporation a rok zastával pozici viceprezidenta pro obchodní záležitosti. Od září 2010 je prezidentem Daytona International Speedway.
Andrew Craig: Ideální volba, pokud by Hulman & Company chtěla naštvat co nejvíce lidí. Craig totiž byl výkonným ředitelem CART v letech 1994-2000, tedy v době, kdy se Tony George rozhodl založit Indy Racing League. Jmenování Craiga by možná nepotěšilo ani ty, kteří jej ještě v CART z pozice CEO vyhodili. Ale na druhou stranu, Craig je zkušený manažer a odborník na marketing. Po odchodu z CART se soustředil na své podnikání. Připravoval kandidaturu Vancoveru na pořádání olympijských her v roce 2010, Londýna v roce 2012 a Soči v roce 2014 – pokaždé jeho tým uspěl a olympiádu pro svého klienta získal. Pomáhal golfové federaci ve snaze vrátit golf na olympijské hry, zase úspěšně.