Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Mercedes poodhalil svůj motor pro rok 2014

Mercedes poodhalil svůj motor pro rok 2014

Přeplňovaný šestiválec by měl vrátit motory "do hry".

Mercedes ukázal veřejnosti první obrázek svého nového motoru navrhovaného pro sezónu 2014, kdy v platnost vstoupí výrazně pozměněné technické regule.

Od příštího roku se ve Formuli 1 začnou namísto současných atmosferických osmiválcových používat nové přeplňované šestiválcové motory o objemu 1,6 litru.

Zatímco v továrně německé značky v Brixworthu probíhá zkoušení nové pohonné jednotky na testovací stolici, výkonný ředitel společnosti Andy Cowell prozradil několik informací. Ujistil například, že nové motory nebudou znít tak výrazně jako ty současné.

"Ty motory budou hlučné, ale já myslím, že libozvučné," řekl. "Frekvence bude vyšší a s turbodmychadlem, které poběží při 125 000 otáčkách za minutu, budou hlučné. Když se postavíte k testovací stolici vedle něj, není tichý a vy potřebujete špunty do uší.

Závodění také dostane nový rozměr. Bude se posouvat směrem k přemýšlejícím závodníkům, kteří budou schopni dostat maximum z vozu i dostupné energii z paliva.

Motory budou mít také výrazně vyšší točivý moment, zejména na výjezdech ze zatáček. Auta, která mají na výjezdu ze zatáčky více výkonu než přilnavosti, to je něco, co máme všichni rádi.

Díky nim se také F1 vrátí na technologický vrchol, což je to, co fanoušci chtějí."

Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey loni poznamenal, že nové motory budou mít v roce 2014 daleko větší vliv na výsledek šampionátu.

Cowell tvrdí, že je zatím příliš brzy na to hodnotit, jak moc nové motory šampionát ovlivní, věří však, že motoráři budou hrát větší roli než dnes, což sám vítá.

"Vracíme motor zpátky do motorsportu, ale do jaké míry, to se dozvíme až v roce 2014," řekl Cowell. "Rozhodně bude mít větší vliv."

Nové motory by stejně jako ty dosavadní měly dosahovat výkonu kolem 750 koní, větší podíl na něm však budou hrát tzv. ERS (Energy Recovery Systems), tedy systémy rekuperace energie, obdoba dnešního KERSu.

Současný KERS je schopen zvýšit výkon o 80 koní po dobu 6,7 sekundy na jedno kolo, zatímco ERS bude schopen přispět až 161 koňmi během 33,3 sekundy v jednom kole.

Cowell dodává: "Dnes je těžké být rychlý bez KERSu, v roce 2014 bude nemožné jít závodit bez ERSu."