Novinky

  • 20.05.2024 Good Verstappen v neděli kromě Imoly opanoval také Nürburgring - v simulátoru

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

Facebook Instagram

IZOD IndyCar Series se dočkala drobné úpravy pravidel

IZOD IndyCar Series se dočkala drobné úpravy pravidel

Největší úpravou prošlo bodování.

Sportovního ředitele INDYCAR Beaux Barfielda čeká druhá sezóna řízení závodů IZOD IndyCar Series. Barfield a INDYCAR teď týmům rozeslali výtisk aktuálních pravidel pro nadcházející sezónu. Informovali jsme o organizaci doubleheader víkendů a o zavedení pevných startů pro sobotní závody v Torontu a Houstonu. Jaké další změny v pravidlech nás letos čekají?
-          Jezdec startující z pole position musí startovat na vnitřní straně první řady (pravidlo 7.5.1.1) a lídr závodu musí při restartech ve dvojících jet ve vnitřní stopě (7.6.1.2). Podle starých pravidel si jezdec ve vedení mohl vybrat, jestli chce levou či pravou stopu
-          Výběr boxových stání pro všechny závody mimo Indianapolis 500 určí výsledky kvalifikace na předchozí závod (7.4.1). V roce 2012 si týmy vybíraly boxová stání podle výsledků kvalifikace na stejném typu trati
-          Úpravou prošel rychlostní limit na pit lane, na oválech je to nyní 60 mil v hodině, na přírodních a městských okruzích 50 mil v hodině (7.9.11)
-          Během všech závodů si týmy budou moci určit, jaké množství paliva E85 chtějí mít ve vozech při startu závodu, což zlepší možnosti taktizování (14.19.4.3). Předtím platila povinnost mít při startu v nádrži 18,5 galonů paliva
-          Kromě toho, že jezdec zavinivší přerušení kvalifikace přijde o své dva nejrychlejší časy, podle změny pravidel mu nebude umožněno postoupit z 1. a 2. segmentu kvalifikace na přírodních a městských okruzích. Pokud jezdec způsobí přerušení 3. segmentu (Firestone Fast Six), nebude mu umožněno do kvalifikace dále zasáhnout (8.3.6.1)
-          Jezdcům na přírodních a městských okruzích zůstane k dispozici Push-to-pass. Podle konkrétního kruhu budou mít k dispozici 15 a 20 vteřin. Mezi jednotlivými zmačknutími nebude žádná povinná prodleva ani zpoždění mezi zmačknutím tlačítka a aktivací Push-to-pass (INDYCAR s tímto experimentovala v průběhu loňského ročníku) (14.18.14)
-          Aerodynamický balík pro Texas byl upraven tak, aby odpovídal ostatním oválům. Vozy budou mít v Texasu stejný přítlak jako v roce 2012 (14.6.5.2)
-          V Iowě bude ubrán přítlak, aby se zlepšilo ovládání vozu (14.6.5.4)
-          Aerodynamika pro nový závod v Poconu bude stejná jako v Indianapolisu (14.6.5.5)
-          Čísla na boční straně zadních přítlačných křídel byla zvětšena o palec na minimum 8 palců, aby byla lépe čitelná (4.5.3.7)
-          Všichni jezdci budou povinováni nosit helmy, které odpovídají nebo překračují specifikaci FIA 8860-2010 (1.2.7.1.2)
Dvou úprav se dočkalo bodování. Pokud jezdec vede v závodě alespoň jedno kolo, dostane jeden bonusový bod. Jezdec, který vedl v závodě největší počet kol, dostane jako dosud body dva. Vítěz kvalifikace nadále dostane jeden bonusový bod (kromě závodů v Indianapolisu a Iowě). Podle starého systému dostávali jezdci na 18. až 24. místě shodně 12 bodů a jezdci od 25. místa do 33. místa 10 bodů. Nové bodování má zatraktivnit souboje na chvostu pole – viz následující tabulka:
 
Pozice Body Pozice Body Pozice Body
1. 50 12. 18 23. 7
2. 40 13. 17 24. 6
3. 35 14. 16 25. 5
4. 32 15. 15 26. 5
5. 30 16. 14 27. 5
6. 28 17. 13 28. 5
7. 26 18. 12 29. 5
8. 24 19. 11 30. 5
9. 22 20. 10 31. 5
10. 20 21. 9 32. 5
11. 19 22. 8 33. 5