Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Grand magazín 8/2013 (9. – 25. května)

Grand magazín 8/2013 (9. – 25. května)

Zpravodajský souhrn věnovaný závodům a vozům GT.

Většina tohoto měsíce byla prozatím chudší na zprávy více než období během zimní přestávky. Částečně se jedná o klid před červnovou smrští závodů většiny sérií. S jednou výjimkou nebude víkendu, kdy by se nejel nějaký podnik. V jednom případě se gétéčka dostanou do blízkosti našich hranic, na německý Sachsenring, k čemuž byl vydán zvláštní materiál k případné osobní návštěvě (více v Očekávaných událostech). Také další zprávy se týkají budoucích závodu, proto tentokráte začneme ohlédnutím za uskutečněnými víkendy.

Výsledkový servis

ADAC GT Masters (2/8), Spa-Francorchamps

První letošní zahraniční výjezd účastníků ADAC GT Masters se uskutečnil v premiéře na okruhu ve Spa. Mezi trojicí nově nasazených vozů se v jednom z nich objevil třetí český zástupce.

První závod

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 N.Verdonck/F.Kechele   Lambda Performance
FG
1:00:14.445
2.
 M.Buhk/M.Götz   Polarweiss Racing
MB
+ 7.218
3.
 S.Knap/J.den Boer   DB Motorsport
B
+ 12.127
15.
 M.Matzke/Y.Buurman   Vita4One
B
+ 1:18.564
19.
 J.Aeberhard/T.Pivoda   Farnbacher Racing
P
+ 2:11.692
24.
 E.Leganov/F.Hamprecht   Leipert Motorsport
L
+ 1 kolo

Druhý závod

p.
 Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
 C.Hürtgen/D.Baumann   Schubert MS
B
1:00:39.206
2.
 M.Buhk/M.Götz   Polarweiss Racing
MB
+ 7.319
3.
 S.Knap/J.den Boer   DB Motorsport
B
+ 8.687
6.
 M.Matzke/Y.Buurman   Vita4One
B
+ 32.531
16.
 J.Aeberhard/T.Pivoda   Farnbacher Racing
P
+ 1:32.514
22.
 E.Leganov/F.Hamprecht   Leipert Motorsport
L
+ 2:24.989

International GT Open (2/8), Algarve

Po dalším zaváděcím kole navíc z důvodů technických problémů Hamiltona (Drivex, Porsche, SGT) musel Filippi v souboji dvou ferrari třídy Super GT hájit vedoucí pozici před dotírajícím Talkanitsou mladším.

Na účastníky bohatší pole prořídlo již v páté zatáčce, kdy Seefried (Porsche, Rinaldi) nezvládl při brzdění svůj vůz a sestřelil Castellacciho ferrari. Nejen ze sobotního závodu tak byly vyřazeny dva ze sedmi nově nasazených vozů (včetně tří vozidel bodujících pouze ve španělskéhém mistrovství). Řada dalších jezdců následně využila asfaltových únikových zón k vyhnutí, nasazení zpomalovacího vozu bylo nevyhnutelné k odstranění poškozených vozů.

Po dalším startu v pátém kole si Filippi lépe pohlídal vedení a začal si budovat náskok, který by využil při delší zastávce z důvodu půlminutové penalizace za úspěch ve Francii. Jako snahu, která vyústila ve dvanáct vteřin náskoku zhatil další výjezd porsche s majáky na střeše.

Po jeho návratu do boxů se italský jezdec znovu ujal vlády nad drahou portugalského okruhu po odstranění nepojízdného mosleru Unzurrunzagy. Do předání vozu svému kolegovi Monterminimu se mu podařilo získat takřka minutu a půl náskoku na nepřímé soupeře z V8 Racingu (Ramos/Pastorelli). Portugalsko-holandská dvojice v boxech strávila pouze nejnutnější povinný čas, takže se Pastorelli vracel na dráhu ve vedení. Takřka dvacetivteřinový náskok nesnížil ani Montermini, který se dravě probíjel dopředu.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C
1:10:35.021
2.
SGT
 L.Filippi/A.Montermini   Vilorba
F
+ 9.982
3.
GTS
 C.Campanico/C.Viera   Novadriver*
A
+ 36.594
4.
GTS
 A.Pier Guidi/A.Basov   Esta MS
F
+ 41.754
5.
SGT
 A.Talkanitsa sr./A.Talkanitsa jr.   AT Racing
F
+ 42.344
6.
GTS
 M.Toril/J.Seyffarth   Seyffarth MS
MB
+ 45.988
7.
GTS
 D.Deverikos/I.Tutumlu   Autorlando
P
+ 50.819
8.
GTS
 S.Costantini/A.Barbra   Ombra
F
+ 55.487
9.
GTS
 P.Rosell/R.Mavlanov   SMP Racing
F
+ 57.611
10.
GTS
 G.Pantano/R.H.Suzuki   Bhai Tech
Mc
+ 1:04.882
11.
GTS
 L.Bontempelli/N.De Marco   Kessel Rac.
F
+ 1:05.513
12.
GTS
 M.Zanuttini/S.Gattuso   Kessel Rac.
F
+ 1:13.891
13.
GTS
 L.Razia/C.Van der Drift   Bhai Tech
Mc
+ 1:15.992
14.
SGT
 D.Sijthof   V8 Racing
C
+ 1:24.816
15.
GTS
 K.Ladygin/V.Maleev   SMP Racing
F
+ 1 kolo
16.
GTS
 M.Giao/L.Da Veiga   Novadriver*
A
+ 1 kolo
17.
GTS
 S.Earle/F.Kremer   Kessel Rac.
F
+ 1 kolo
18.
SGT
 D.Werkman/J.Camp   V8 Racing
C
+ 1 kolo
19.
SGT
 W.Nathan/R.Abresch   V8 Racing
C
+ 1 kolo
20.
GTS
 C.Sdanewitsch/M.Rugolo   AF Corse
F
+ 5 kol
21.
GTS
 M.Cordoni/J.Camathias   Ombra
F
+ 6 kol
22.
GTS
 D.Zampieri/J.Laursen   Kessel Rac.
F
+ 12 kol
23.
GTS
 L.Villalba/F.Gutiérrez   Villalba*
G50
+ 17 kol
24.
GTS
 M.Beretta/M.Lyons   AF Corse
F
+ 22 kol
25.
GTS
 R. Unzurrunzaga   Blue Jumeirah
M
+ 29 kol
26.
GTS
 F.Castellacci/T.Flohr   Kessel Rac.
F
+ 35 kol
27.
GTS
 M.Seefried/V.Kogay   Rinaldi Rac.
P
+ 35 kol

* účastníci španělské série, bez bodů v celkovém hodnocení.

G50 – Ginetta G50

Nepřítomností svého kolegy Filippiho kvůli účasti při komentování španělské Velké ceny F1 startoval Montermini z chvostu pole. Jeho třetí pozice z kvalifikace tak přišla vniveč a nejednalo se o jediný důsledek.

Přestože bylo pole z předchozího klání prořídlé kvůli kolizím a technickým závadám, nestačilo mu v prvních zatáčkách místo na dráze ohraničené bílými čarami. Díky velkorysosti asfaltových únikových zón se prakticky bez následků obešel mj. incident mezi Nicolou de Marcem (Ferrari, GTS, Kessel) a jedním z mclarenů Bhai Techu. Hůře dopadl Sijthof (č. 7, SGT, V8 Racing) po smyku své corvetty ve třetí zatáčce, kdy jeho vůz vytvořil překážku pro Vieru.

Holanďan dokázal poté pouze dovléci vůz do boxů, kde jej odstavil. Portugalský pilot audi pokračoval dále. Ingolstadtský vůz jezdil zpočátku bez pravého světla a části přední masky, po zastávce bylo možné spatřit vůz s částí hliníkového rámu ASF bez jakéhokoliv krytí.

Hrdinou závodu se stal Montermini, který hnal svého vzpínajícího se koníka zběsile vpřed. Bez úhony a se ziskem sedmi míst přečkal strkanice v prvním kole. Strmý vzestup po deseti minutách jízdy, kdy byl osmý se následně zmírnil, do boxů zajížděl na třetím místě. V nich strávil kromě deseti vteřin penalizace pro jednočlenné posádky ještě dalších 40 sekund navíc za výsledky předchozích závodů. Na dráhu se vrátil mezi 23 vozů na 19. místě a zahájil další kolo zběsilé jízdy a postupu výše.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 M.Griffin/D.Cameron   AF Corse
F
51:31.758
2.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C
+ 7.576
3.
SGT
 A.Montermini   Vilorba
F
+ 24.082
4.
GTS
 P.Rosell/R.Mavlanov   SMP Racing
F
+ 27.768
5.
GTS
 M.Beretta/M.Lyons   AF Corse
F
+ 33.512
6.
SGT
 A.Talkanitsa sr./A.Talkanitsa jr.   AT Racing
F
+ 39.598
7.
SGT
 A.Hamilton/N.Schiro   Drivex
P
+ 45.101
8.
GTS
 D.Deverikos/I.Tutumlu   Autorlando
P
+ 45.841
9.
GTS
 L.Razia/C.Van der Drift   Bhai Tech
Mc
+ 46.115
10.
GTS
 L.Bontempelli/N.De Marco   Kessel Rac.
F
+ 47.003
11.
GTS
 G.Pantano/R.H.Suzuki   Bhai Tech
Mc
+ 47.206
12.
GTS
 S.Costantini/A.Barbra   Ombra
F
+ 48.009
13.
GTS
 K.Ladygin/V.Maleev   SMP Racing
F
+ 57.643
14.
GTS
 M.Toril/J.Seyffarth   Seyffarth MS
MB
+ 1:05.310
15.
GTS
 D.Zampieri/J.Laursen   Kessel Rac.
F
+ 1:09.779
16.
GTS
 M.Zanuttini/S.Gattuso   Kessel Rac.
F
+ 1:09.801
17.
GTS
 M.Cordoni/J.Camathias   Ombra
F
+ 1:18.929
18.
GTS
 A.Pier Guidi/A.Basov   Esta MS
F
+ 1:28.736
19.
SGT
 D.Werkman/J.Camp   V8 Racing
C
+ 1 kolo
20.
GTS
 S.Earle/F.Kremer   Kessel Rac.
F
+ 1 kolo
21.
GTS
 C.Sdanewitsch/M.Rugolo   AF Corse
F
+ 1 kolo
22.
GTS
 L.Villalba/F.Gutiérrez   Villalba*
G50
+ 1 kolo
23.
GTS
 M.Giao/L.Da Veiga   Novadriver*
A
+ 2 kola
24.
GTS
 C.Campanico/C.Viera   Novadriver*
A
+ 14 kol
25.
SGT
 D.Sijthof   V8 Racing
C
+ 27 kol

* účastníci španělské série, bez bodů v celkovém hodnocení.

G50 – Ginetta G50

Očekávané události

31. května – 2. června - International GT Open (3/8), Nürburgring

Z blízkosti přímořských letovisek se nyní účastníci této série vydávají do drsnějšího prostředí pohoří Eifel. Zde se v podhradí Nürburgu odehraje třetí závodní víkend.

Časy přenosu závodů prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) anebo českého kanálu Sport 5 naleznete v níže uvedené tabulce.

 Událost  Den  GT Sport  Sport 5  Start
 70´ závod  Sobota  15,50-17,25  20,50-22,15*
15,55
 50´ závod  Neděle  11,50-13,10  11,55-13,15
11,55

* nejedná se o přímý přenos

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

1. - 2. června - Blancpain Endurance Series (2/5), Silverstone

Těžký kalibr nasadí v domácím závodě prestižní série Aston Martin. Ve voze Vantage se bude střídat trojice zkušených rychlých jezdců ve složení Makowiecki/Turner/Mücke.

Počínání nejen této posádky můžete sledovat prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) anebo na českém kanále Sport 5.

 Událost  Den  BES  Sport 5  Start
 Závod  Neděle  15,35-19,05  15,50-19,10
15,50

9. června - ADAC GT Masters (3/8), Sachsenring

Zajímavý okruh ležící nedaleko českých hranic se může stát lákadlem pro návštěvu přímo na místě. Pokud máte v plánu zavítat na Sachsenring, můžete využít informací z článku věnovaného plánování dopravy anebo ubytovaní. Naleznete zde také časový program víkendu a další informace. Odkaz naleznete Zde.

Dle současných informací se letos poprvé kromě Corvette Z06 týmu RWT objeví také Nissan GT-R týmu Schulze Motorsport.

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období 26. dubna – 8. května naleznete Zde.

Profily šampionátů

FIA GT Series (Zde)

Blancpain Endurance Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: ADAC GT Masters, GT Sport, SRO, Sport 5, Endurance-Info, Speedweek, Formule