Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Tým Chipa Ganassiho si zabral celé stupně vítězů

Tým Chipa Ganassiho si zabral celé stupně vítězů

Pocono INDYCAR 400 – průběh a výsledky závodu

Scott Dixon se v Pocono stal osmým pilotem, který v letošním ročníku IZOD IndyCar Series oslavil vítězství. Tým Chipa Ganassiho se raduje poprvé od loňského závodu v Ohiu a to ve velkém stylu. Za Dixonem totiž jako druhý dojel Charlie Kimball a třetí příčku vybojoval Dario Franchitti. Ganassi se poprvé dočkal kompletních stupňů vítězů obsazených jeho jezdci, Target se dočkal stého vítězství coby sponzor a Honda dvoustého vítězství coby dodavatel motorů.
Špatně závod skončil pro favorizovaný tým Michaela Andrettiho. James Hinchcliffe havaroval v první zatáčce, při pit stopech do Hunter-Reaye zezadu najel Takuma Sató a Marco Andretti nakonec bojoval především s nedostatkem paliva a byl rád, že vůbec protnul cílovou pásku na 10. místě.
Jezdci s motorem Chevrolet v závěru bojovali se spotřebou paliva, kterou má Honda lepší, proto ani Castroneves nemohl jet v závěru naplno a využít odpadnutí největšího soupeře v boji o titul. Lídr šampionátu dokončil závod osmý. Jeho stájový kolega Will Power si vedl lépe a dojel čtvrtý, nejlepší s jezdců s motorem Chevrolet.
Pocono INDYCAR 400 – Pocono Raceway
160 kol – 400 mil
2 žluté fáze – celkem 12 kol
Nejvíce kol ve vedení: Marco Andretti – celkem 88 kol
Jezdci ve vedení: Andretti (88 kol), Dixon (38), Power (15), Kanaan (15), Kimball (4)
Nejrychlejší kolo: Takuma Sató – 0:41.2239 v 56. kole

Z první řady startující Hinchcliffe hned v první zatáčce ztratil kontrolu nad vozem a tvrdě narazil do zdi. Naštěstí z vozu vystoupil nezraněn. Stejně rychle skončil závod pro Sebastiana Saavedru, který musel svůj vůz odstavit v boxech kvůli potížím s plynovým pedálem.

James Hinchcliffe havaroval v prvním kole:

Restart proběhl v šestém kole. Andretti udržel vedení, ale před jeho stájového kolegu Hunter-Reaye se dostal Kanaan. Situace se uklidnila až do prvních pit stopů, které ve 30. kole odstartoval lídr závodu Andretti. První pit stopy se hned několika týmům příliš nepovedly. Už po několikáté v letošním ročníku měl mechanik, který čerpá palivo do Andrettiho vozu problém vytáhnout tankovací hadici. Ve zbytku závodu jej tak proto nahradil mechanik obvykle tankující vůz Jamese Hinchcliffea. Problém s hadicí měl i Tony Kanaan a v boxech se tak na druhé místo vrátil Hunter-Reay. U Carpentera nešlo sundat levé přední kolo a Tristan Vautier dokonce dostal při nájezdu do svého boxového stání hodiny a ztratil celé jedno kolo.

Po prvních pit stopech se ustálilo pořadí Andretti, Hunter-Reay, Kanaan, Sató a Power a nic moc se na dráze nedělo až do dalších pit stopů o 30 kol později. Na ty doplatil Hunter-Reay. Za ním jedoucí Sató absolutně neodhadl brzdný bod a vrazil do Hunter-Reayova monopostu. Poškozené pravé přední zavěšení zmařilo Američanovi šance na dobrý výsledek. Přitom vzhledem k jeho a Castronevesově pozici na dráze, sahal Hunter-Reay po vedení v šampionátu.

Pit stopy hrály v Pocono důležitou roli a tým Ganassi je zvládl na výbornou. 

Na trať znovu zamířil zpomalovací vůz, zrovna v době, kdy probíhalo druhé kolo zastávek v boxech. Andretti a Castroneves stavěli ještě před výjezdem pace caru. Kanaan byl zrovna v okamžiku vyvěšení žlutých vlajek v boxech, což mu přineslo největší výhodu. Power se k mechanikům teprve chystal, ale vydržel na dráze, než byly boxy otevřeny. Takoví Carpenter a Newgarden si museli zajet pro minimální dávku paliva.
Kanaan se díky výjezdu zpomalovacího vozu dostal na první místo před Andrettiho. Castroneves byl třetí, na čtvrtém místě restartoval Pagenaud a na záda mu dýchal Power. Ale Andretti záhy prokázal, že má nejrychlejší vůz, Kanaana předjel a začal si opět budovat náskok. Nicméně jeho jízda nebyla zrovna ekonomická, takže opět musel z čela zajet do boxů jako první a Pagenaud, Dixon a Kanaan se díky pozdějšímu pit stopu před vítěze kvalifikace dostali, byť Pagenaud jen na jedno kolo.

O vedení teď bojovali Dixon a Kanaan. Kanaan neodhadl vzdálenost a zavadil předním křídlem o záď Dixonova vozu. Sám jezdec si ani kontaktu nevšiml, ale vše odhalily televizní záběry. Na boxové zídce je viděl i Kanaanův tým a protože křídlo evidentně bylo nalomené a reálně hrozilo jeho odlomení, musel tým Kanaana povolat do boxů. Tím pro Brazilce vyhasla naděje na výhru celé Fuzzy´s Ultra Premium Vodka IndyCar Triple Crown a jednoho milionu dolarů.

Pocono nabízí velmi široké rovinky, ale v zatáčkách jezdci mohou využívat pouze jednu závodní stopu. 

Před Dixona se v závěru stintu dostali Power a Andretti. Američan se opět ujal vedení, ale na jeho voze nebylo vše v pořádku. Jednak tým pochopil, že musí hodně šetřit palivo, aby dojel závod už jen s jedním pit stopem a pak se ve voze špatně dobíjela baterie, což tým mimo jiné řešil i tak, že televizi ESPN odpojil kamery na Andrettiho voze.
Andretti před sebe nakonec musel opět Powera a Dixona pustit, ale k mechanikům stejně zajel 33 kol před koncem, což bylo na hraně. Castroneves vydržel na trati o jedno kolo déle. Power tankoval ve 30. kole. Dixon, Kimball a Franchitti ještě o jedno kolo později. Kimball si při pit stopech udržel vedení, ale Dixon jej zdolal v kole následujícím po pit stopech. Jezdci s motory Honda na tom byli lépe, pokud šlo o spotřebu paliva, a mohli jet naplno. Franchitti tak brzy postoupil na třetí příčku, Pagenaud na čtvrté místo.
Kanaan si sice zopakoval souboj s Dixonem a vrátil se tak do stejného kola jako lídr závodu, ale to bylo z jeho strany všechno. Tři kola před koncem Power a Newgarden ještě překonali Pagenauda, ale vedoucí trio týmu Chipa Ganassiho již nikdo neohrozil a stáj si dojela pro první letošní vítězství.
Scott Dixon se díky vítězství posunul na čtvrté místo a vrátil se do hry o titul. Na vedoucího Castronevese ztrácí už jen 65 bodů. Do konce sezóny přitom zbývá ještě osm závodů a maximálně lze získat 424 bodů. Castroneves vede před Hunter-Reayem s náskokem 23 bodů. Třetí příčka stále patří Andrettimu, který ztrácí 55 bodů.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
H
 02:04:26.4178
2.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
H
+ 0.4572
3.
 D.Franchitti  Target Chip Ganassi Racing
H
+ 1.1989
4.
 W.Power  Team Penske
C
+ 5.6320
5.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 7.1949
6.
 S.Pagenaud  Schmidt/Hamilton HP Motorsports
H
+ 9.4074
7.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 13.3012
8.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 13.9376
9.
 E.Carpenter  Ed Carpenter Racing
C
+ 15.5500
10.
 M.Andretti  Andretti Autosport
C
+ 18.4584
11.
 S.de Silvestro  KV Racing Technology
C
+ 32.0478
12.
 J.Jakes  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 36.2536
13.
 T.Kanaan  KV Racing Technology
C
+ 41.5507
14.
 R.Briscoe  Panther Racing
C
+ 1 kolo
15.
 P.Mann  Dale Coyne Racing
H
+ 1 kolo
16.
 S.Bourdais  Dragon Racing
C
+ 1 kolo
17.
 A.Tagliani  Barracuda Racing
H
+ 2 kola
18.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 2 kola
19.
 T.Vautier  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 2 kola
20.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
C
+ 39 kol
21.
 E.Viso  Andretti Autosport
C
+ 56 kol
22.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
Havárie
23.
 S.Saavedra  Dragon Racing
C
Porucha
24.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
C
Havárie

M = motor, C = Chevrolet, H = Honda