Novinky

  • 12.07.2020 Good V nedělním klání F3 na Red Bull Ringu triumfoval Théo Pourchaire (ART GP)

  • 12.07.2020 Good Ve zkráceném závodě F2 na Red Bull Ringu zvítězil Robert Švarcman (Prema)

  • 12.07.2020 Good Scott Dixon (Ganassi) vyhrál závod IndyCar na okruhu Road America

Facebook Instagram

24 hodin ve Spa: vyrovnaná bitva o vedení

24 hodin ve Spa: vyrovnaná bitva o vedení

Rozdělování prvních bodů po šesti hodinách závodu.

V sobotu odpoledne začal na okruhu v belgickém Spa již 65. ročník závodu 24 hodin ve Spa. Přestože v posledních dnech většinou v Ardenách panuje slunné počasí, občas se nad okruhem spustí déšť. Prozatím nikoliv v závodě. V následujícím článku budete krátce seznámeni s událostmi prvních šesti hodin završených první várkou odměněných posádek.

Řazení startovního roštu roštu vozy naleznete v následujícím dokumentu, hvězdičkou jsou označeni startující jezdci (Zde). V poli chybí vůz týmu Emil Frey (č. 80, PRO, Aston Martin), který byl vážně poškozen po havárii Bartha v kvalifikaci.

Události první hodiny ve zkratce

Pier Guidi (č. 70, PAM, Ferrari, SMP) přehnal svoji snahu v získání vedení a v Eau Rouge dostal hodiny. Jako zázrakem v roji gétéček nikoho netrefil, ani nebyl zasažen.

V La Source došlo ke kolizi mezi Godfreyem Jonesem (č. 22, GTR, Mercedes, Preci Spark), který poslal do smyku Geddieho (č. 125, PAM, Audi, United Autosports). Oba poté zamířili do boxů.

Tandy (č. 911, PRO, Porsche, ProSpeed) si po necelém kole zajel odpykat jednominutový trest za výměnu motoru.

Po ujetí čtyř kol dojela vedoucí dvojice (č. 99 Mücke a č. 4 Catsburg) prvního opozdilce, kterým byl Wainwright (č. 9, PAM, McLaren, Gulf). Ten totiž předtím dostal ve Fagnes smyk.

Daleko nedojel Gattuso (č. 188, PAM, BMW, DKR), který po ujetí šesti kol zanechal porouchaný vůz u Pouhonu.

Parente (č. 7, PRO, McLaren, Hexis) po chybě v Chicane uhájil třetí místo před Götzem (č. 84, PRO, Mercedes, HTP). Po chvíli ve stejném místě mclaren Demoustiera (č. 12, PAM, ART GP) dostal hodiny.

K první vážné nehodě a výjezdu bezpečnostnímu vozu došlo po půlhodině. Alex Buncombe (č. 32, PAM, Nissan, GT Academy) byl po závadě na zavěšení při průjezdu Eau Rouge pasažérem a narazil prudce do bariéry. Pilot je v pořádku, závod byl neutralizován od 11. do 14. kola.

Výjezdu bezpečnostního vozu využila řada vozů k předčasné zastávce. Mezi nimi byly na opravách také nissan týmu JRM (č. 23), oba mclareny týmu Gulf (č. 9 a 69) anebo stejný model v barvách ART GP (č. 11).

Senna (č. 88, PRO, McLaren, Von Ryan) poslal do hodin Meulderse (č. 94, GTR, Porsche, SpeedLover).

Na kontakt v Chicane doplatil i Kox (č. 24, PAM, Lamborghini, Blancpain), který se posléze propadl z 20. na 39. místo.

V úvodní hodině byli ve více či méně těsnějším kontaktu Mücke (č. 99, PAM, Aston Martin, Beechdean) a Catsburg (č. 4, PRO, BMW, Marc VDS). Oba vozy zamířili do boxů ve stejném kole, zde Mücke o vedení přišel delší zastávkou, přičemž se vrátil na páté místo.

V následující tabulce jsou uvedeny vedoucí posádky tříd s přibližným náskokem na nejbližšího soupeře. Za volantem slovenského porsche se Al Harty posunul na celkové 45. místo, ve třídě hájil se čtyřvteřinovým náskokem šestou příčku.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Palttala/Moser/Catsburg
4
 4 vt. na č. 7
PAM
 Hummel/Jans/Christodoulou/Jäger
18
 5 vt. na č. 25
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 20 vt. na č. 58

Události druhé hodiny ve zkratce

Malucelli (č. 123, PAM, Ferrari, Ukraine) vyjížděl z Pouhonu již na třech kolech poté, co jej levé přední v této zatáčce opustilo. Po návštěvě boxů vůz pokračoval.

Druhý výjezd bezpečnostního vozidla po havárii Mentena (č. 24, PAM, Lamborghini, Blancpain) na výjezdu z Eau Rouge. Porsche s majáky na střeše vedlo pole od 29. do 33. kola.

Noví zájemci v bitvě o vedení: Lietz (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) předjel Martina (č. 3, PRO, BMW, Marc VDS) při proplétání provozem.

Defekt pneumatiky sesadil z vedení třídy GTR posádku týmu Sofrev (č. 20, Ferrari). Na chvíli se v Malmedy zastavil Hennerici se svým porsche kvůli kouři z jeho vozu.

S řadou vážných technických problémů se začal potýkat mclaren týmu Hexis. Sims (č. 7) strávil čas u mechaniků nejprve kvůli přehřívajícímu se motoru. Posléze se vůz objevil na rovince Kemmel s plameny z výfuků. Po výměně baterie se později na chvíli vrátil do závodu.

Al Harty postoupil na celkové 44. místo, ve třídě jezdil se ztrátou dvanácti vteřin na čtvrtou pozici, soupeři za ním měli minimálně kolo ztráty.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Leinders/Buurman/Martin
3
 6 vt. na č. 4
PAM
 Howard/McKenzie/Adam/Mücke
99
 1 kolo na č. 25
GTR
 Gorinni/Prignaud/Lémeret/Brandela
52
 20 vt. na č. 111

Události třetí hodiny ve zkratce

S technikou začala bojovat vedoucí posádka, jejíž aston měl problém s volantem. Zlobit začal i druhý vůz britské značky, když s ním musel Campbell-Walter (č. 100, PRO, GPR) do boxů kvůli přehřívajícímu se motoru. U Hexisu vyměnili v již dříve stávkujícím mclarenu č. 7 tentokráte alternátor.

Náročný průjezd Eau Rouge nezvládl Kray (č. 77, PAM, MRS), svůj mclaren zachoval v pojízdném stavu. Smyku v Pouhonu se neubránil ani zkušený Kumpen (č. 16, PRO, Audi, Phoenix). Stejná zatáčka se stala osudná Markozowovi (č. 73, PAM, Ferrari, SMP) a Hummelovi (č. 18, PAM, Mercedes, Black Falcon), když zde po vzájemném kontaktu a smyku ztratili mnoho času.

Ke svým mechanikům již nedojel Klingmann (č. 14, PRO, BMW, Marc VDS), kterého málem v únikové zóně u Blanchimontu sestřelil divoký Markozow (č. 73, PAM, Ferrari, SMP).

Konec nadějí pro slovenské porsche učinil Wendlinger (č. 62, PRO, Mercedes, Fortec), který postrčil do smyku Schelpa. Německý pilot týmu ARC skončil v bariéře u Stavelotu, Rakušan byl po notné chvíli potrestán průjezdem boxovou uličkou.

Tuhý souboj o vedení: Pillet (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) zdolal Buurmana (č. 3, PRO, BMW, Marc VDS).

S blíže neurčenými technickými problémy se trápil Hommerson (č. 50, PAM, Ferrari, AF Corse). V oblacích kouře z pneumatiky drásané karosérií se do boxů dobelhal Richard (č. 94, GTR, Porsche, SpeedLover).

Když se posádka vozu č. 1 vyšplhala z dvacátého místa až na čtvrté, zastavil na více jak deset minut Vanthoora (PRO, Audi, WRT) motor, který nechtěl po zastávce naskočit.

Vzhledem k brzké fázi závodu se projevilo odstoupení bratislavského porsche s propadem na celkové 52. místo a desáté ve třídě.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Lieb/Lietz/Pillet
150
 2 vt. na č. 3
PAM
 Hassid/Badey/Thiriet/Beche
25
 70 vt. na č. 50
GTR
 Paladino/Andreasi/Ardagna Perez/Ciro
111
 1 kolo na č. 52

Události čtvrté hodiny ve zkratce

Vadnoucí brzdy nissanu přivedly Bella (č. 230, PAM) do garáže týmu JRM. Po pěti minutách včetně dolití kapaliny se vůz vrátil na dráhu.

Vedení ve třídě GTR se rozhodl dát všanc Ciro (č. 111, Ferrari, Kessel), který byl široký na výjezdu zatáčky Pouhon. O chvíli později následovala návštěva mechaniků s poškozenou pneumatikou, která ničila levý zadní blatník

Vozy Aston Martin trápily své majitele u týmu GPR, č. 100 se zapalováním, č. 89 s převodovkou. Oheň se vyskytl u dalšího problémového vozu, jednalo se o Nissan týmu JRM (č. 230)s Fanninem za volantem.

Práci komisařů především s napomenutím a trestáním za zkracování dráhy se rozhodl zpestřit Perera (č. 34, PAM, Porsche, PRO GT), když k návratu na dráhu použil výjezd pro F1.

I v této hodině pokračuje urputný boj o vedení. Lieb (č. 150, PRO, Porsche, Manthey) sice vyjíždí po zastávkách za Buurmanem (č. 3, PRO, BMW, Marc VDS), po chvíli jej v Pouhonu zdolává. Do boje o vedení se připojuje druhý vůz belgické stáje pilotovaný Catsburgem (č. 4, PRO, BMW, Marc VDS). Náskok Lieba se mu daří pouze snížit.

 Náskok sec/st.č.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Vůz
PRO
 Lieb/Lietz/Pillet
150
 0.633 vt. na č. 4
PAM
 Hassid/Badey/Thiriet/Beche
25
 1 kolo na č. 50
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 22 vt. na č. 52

Události páté hodiny ve zkratce

Evergreenem je znovu souboj o vedení, obsazení vozů tentokráte Palttala (č. 4, PRO, BMW, Marc VDS) vs. Lietz (č. 150, PRO, Porsche, Manthey).

Oheň se objevil dokonce v boxech u ferrari č. 51 (GTR, AF Corse). Během krátké chvíle přichází o své vozy domácí Boutsen Ginion. Guilvertův mclaren bez jednoho kola po nárazu do svodidel (č. 5, PAM) dělá společnost slovenskému porsche u Stavelotu, Pasquali se dobelhal do boxů (č. 15, GTR). Ve Stavelotu odstavil zlobící mercedes také Brundle (č. 62, PRO, Fortec). Převodovka donutila k odstoupení posádku audi č. 1 (PRO, WRT).

Rychlejší zastávka dostala do vedení Catsburga (č. 4, PRO, BMW, Marc VDS) před Lieba (č. 150, PRO, Porsche, Manthey). Souboj o vedení neutuchá ani po pěti hodinách, kartami míchá provoz.

Kategorie
 Posádka  St.č.  Náskok sec/st.č.
PRO
 Lieb/Lietz/Pillet
150
 2 vt. na č. 4
PAM
 Hommerson/Machiels/Bertolini/Cioci
50
 40 vt. na č. 25
GTR
 Blanchemain/Beaubelique/Goueslard/Bovy
20
 80 vt. na č. 52

Události šesté hodiny ve zkratce

Další audi týmu WRT v problémech. Ekström (č. 13; PRO) má nejprve defekt levé zadní pneumatiky. Po dalších problémech s pneumatikami vůz končí v závodě. Se stávkující elektronikou se u svého porsche potýká Holzer (č. 911, PRO, ProSpeed). Nejprve zůstal v Pouhonu, poté se pokusil dojet do boxů.

Zpočátku rychlý vůz týmu Beechdean (č. 99 PAM) trápí další problémy. Při jízdě se zničenou levou přední pneumatikou se objevují roje jisker u podvozku. Následuje oprava v boxech.

Do boje o vedení promlouvá vůz týmu HTP. Díky pozdějším zastávkám se Buhk (č. 84, PRO, Mercedes) ocitá chvílemi již na druhé příčce.

Po uplynutí šesti hodin závodu je zde první bodový příděl. Uvedeny jsou samostatně dvě hlavní třídy, každá s pořadím v samostatné tabulce.

GT3 Pro Cup

p.
 Posádka  St.č.  Vůz
Body
1.
 Palttala/Moser/Catsburg
4
 BMW Z4
12
2.
 Lieb/Lietz/Pillet
150
 Porsche
9
3.
 Leinders/Buurman/Martin
3
 BMW Z4
7
4.
 Buhk/Götz/Schneider
84
 Mercedes
6
5.
 Franchi/Colombo/Kechele
26
 BMW Z4
5
6.
 Sandström/Ekström/Fässler
13
 Audi
4
7.
 Seyffarth/Arnold/Graf
127
 Mercedes
3
8.
 Stippler/Mies/Lotterer
2
 Audi
2
9.
 Primat/Jarvis/Haase
6
 McLaren
1

GT3 Pro-AM Cup

p.
 Posádka  St.č.  Vůz
Body
1.
 Hommerson/Machiels/Bertolini/Cioci
50
 Ferrari
12
2.
 Hassid/Badey/Thiriet/Beche
25
 BMW Z4
9
3.
 Ordonez/Pyzera/Reip/Mardenborough
35
 Nissan
7
4.
 Basov/Skryabin/Pier Guidi/Bobbi
70
 Ferrari 458
6
5.
 Ladygin/Shaitar/Mediani/Salo
71
 Ferrari 458
5
6.
 Clément/Renauer/Armindo/Pla
83
 Porsche
4
7.
 Markozov/Move /Frolov/Aleshin
73
 Ferrari
3
8.
 Zlobin/Ladygin/Persiani/Babini
72
 Ferrari
2
9.
 Goudy/Vannelet/Demoustier/Amado
12
 McLaren
1

Ve třídě GTR se souboj o vedení zúžil na dva hlavní soupeře, vedoucí vůz tým Sofrev (č. 20, 12 bodů) a ferrari týmu Sport Garage (č. 52, 9 bodů). Ostatní mají minimálně dvě kola ztráty.

Doplňující informace o závodu

Formule.cz Zde

Odkaz na článek se souhrnem základních informací o 24 hodinovém závodu. Jeho součástí jsou základní informace o tomto významném podniku, pohled do historie, anebo přehled základních pravidel. Součástí jsou také odkazy k článkům s doplňujícími údaji uveřejněných na zdejším portálu. Na závěr jsou uvedeny odkazy na jiné zajímavé stránky věnované tomuto podniku.

Komentáře ke článku