Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Busch bodoval, Johnson ztrácel svou jistotu

Busch bodoval, Johnson ztrácel svou jistotu

Závod na Atlanta Motor Speedway

Pole Position na závod AdvoCare 500 si nejrychlejším časem vybojoval kandidát na Rookie of the Year - Ricky Stenhouse Jr., při startu se vedle něj postavil Carl Edwards, který byl před závodem v celkovém bodování na třetím místě. Pole Sitter se letos do CFTC určitě nepodívá, protože v celkovém bodování obsazoval tři a dvacátou příčku.

Z druhé řady startoval Juan Pablo Montoya a Denny Hamlin. Pátá startovní pozice patřila Jeffu Gordnovi, který se očividně snaží, probojovat se do bitvy o pohár. Před závodem byl v celkovém bodování třináctý. Čelo jezdeckého pole při startu doplnili jistí účastníci CFTC jako například Matt Kenseth nebo Kyle Busch. Mezi největší bojovníky o postup se zařadili Martin Truex Jr., který nemá vůbec nic jasného stejně jako Kasey Kahne, Greg Biffle, Joey Logano, Brad Keselowski a Kurt Busch. Tito pánové se totiž zmítají někde na pomezí postupu, a proto potřebují v nadcházejících dvou závodech mít co nejlepší dojezdy, svou roli totiž hraje každičký bod.

Po startu se do čela závodu dostal Juan Pablo Montoya, který je v celkovém bodování až na dvacáté první pozici, takže jej v CFTC určitě neuvidíme, ale přesto se Montoyovi poslední dobou výrazně daří, viz třetí místo v Bristolu. Montoya vedl jezdecké pole dvacet čtyři kol, po která se nestalo nic kromě drobného kontaktu mezi #29 a #13. Žlutá fáze přišla ke slovu o několik kol později. Jednalo se o tzv. Competition Yellow, takže přerušení zcela plánované.

Restart závodu ale neproběhl úplně klidně. Na čele jezdeckého pole totiž došlo k malé, ale nijak neobvyklé strkanici, tentokráte mezi #24 a #20, za nimi jedoucí #22 se pravděpodobně zalekl podivných manévrů a v očekávání, že dojde i na bourání trochu zpomalil. Jenomže jezdci za ním neviděli co on, především potom Kasey Kahne, který plně rozjetý nestihl zpomalit a pomuchlal zadek před ním jedoucího Jimmiho Johnsona. Podstatně hůře ale vypadal jeho vůz. Modravá pětka měla následně dýmový závoj a nad tratí opět zavlály žluté vlajky. K újmě přišel i Mark Martin ve #14, který také značně upravil čumák svého vozu a podobně na tom byl i Jeff Burton se svou #31.



Druhý restart už proběhl bez konfliktů a závod tak zase nabral tempo. Do vedení se dostal Carl Edwards, za ním kroužil Juan Pablo Montoya a Kyle Busch. Kevin Harvick kroužil jedenáctý, Greg biffle až dvacátý osmý a až na třicáté čtvrté místo se díky předchozím událostem propadl Jimmie Johsnon.



Mnohým se promítl obraz předchozího ročníku, kdy se na tým #48 v závěru CFTC pověsila smůla a poměrně nadějné vyhlídky na výhru CFTC byly rozprášeny.

Třetí žlutá fáze přišla ke slovu v padesátém osmém kole. Nepořádek v druhé zatáčce byl během přerušení odstraněn a mohlo se zase závodit. Čelo závodu se přespříliš nezměnilo. Do vedení závodu se na chvíli dostal i Jeff Gordon, následován Edwardsem a Montoyou.

Další žlutá fáze přišla na řadu v sedmdesátém šestém kole. Paulu Menardovi utekla pneumatika a namířila si to přímo pod kola vozu už tak nešťastného Jimmiho Johnsona.

Po restartu se do čela vrátil Carl Edwards, za ním kroužil Gordon, Keselowski, Montoya a Kyle Busch. Šestá pozice patřila Bowyerovi, sedmá Kensetovi, osmá Truexovi Jr. a desítku uzavřeli McMurray a Ambrose.

Ve stoprvním kole na Pit Lane za plného závodního tempa zavítal Joey Logano, který byl první předzvěstí, že se blíží Green Pit Stopy. Naplno se zastávky rozjeli až o dvacítku kol později, kdy ke svým mechanikům zajel i Leader závodu Carl Edwards. Na trati tak vznikl mix jezdců s čerstvými i starými pneumatikami. V čele závodu se objevila #22 a také #15.

Po stovce odkroužených kol bez přerušení se ve vedení držel Clint Bowyer, který si odkroužil ve vedení dohromady čtyřicet osm kol. Jeho oslnivá jízda byla ale ukončena chvíli poté, co si do radiové komunikace se šéfem týmu stěžoval, že je “něco špatně“. Krátce před dokončením dvoustého kola začala #15 kouřit. Motor se Bowyerovi odporoučel a Clint se tak musel odporoučet z trati přímo do garáží. Pro Clinta to znamenal konec tak dobře rozjetého závodu.



Na trati zavlály opět žluté vlajky. Zastávky u mechaniků byly téměř u všech jezdců totožné, čtyři nové pneu a trocha toho paliva. Race Of Pit vyhrál Carl Edwards, druhý restartoval Gordon a třetí Logano. Když zajel růžový zaváděcí vůz na své místo, závod se opět rozjel na plné obrátky.

Závodění bylo za svou polovinou a napětí stoupalo. Nervy na uzdě neudržel Jeff Gordon, který si nevybíravě postěžoval na účet Carla Edwardse, s kterým se několikrát jenom těsně minul během zápalu boje o lepší umístění.

O další rozrušení se postaral Paul Menard, který prošťouchl Dennyho Hamlina, který se s jednokolovou ztrátou držel na jednadvacátém místě. Ten se díky tomu dostal do smyku a žlutá fáze byla na světě. Týmy vozů #22 a #99 se rozhodly tentokráte vynechat příležitost zastavit u svých mechaniků a v následujícím restartu tak obsadily první pozice. Z druhé řady restartoval Keselowski a Harvick, z třetí potom Kyle Busch a Newman.

Už po dvacáté třetí se změnil leader šampionátu pár kol po restartu. Poprvé se v čele závodu blýskla modrá dvojka. Joey Logano na starších pneumatikách se propadl na druhé místo. Horší propad zaznamenal Carl Edwards, který se propadal a propadal, pár desítek kol po restartu už kroužil desátý.

Dvousté dvacáté šesté kolo vedl stále Brad Keselowski, který letos marně hledá cestu na Victory Lane. Pořadí bylo dále následující: #22, #29, #39, #9, #88, #24, #18, #78, #1. Greg Biffle kroužil sedmnáctý, Carl Edwards hned za ním a Jimmie Johnson kroužil s jednokolou ztrátou dvacátý čtvrtý.

Následovala série třiceti zelených kol. Leader závodu Brad si do radiové komunikace začal stěžovat na svůj vůz. Že by vedení závodu bylo prokleté? Clint Bowyer, který strávil ve vedení necelých padesát kol, se po této sérii odebral rovnou do garáže a závod nedokončil. Čekal Brada stejný osud? Pokud ne stejný, tak podobný. Keselowski začal zpomalovat dle rozkazů a vůz “šetřil“. Do čela závodu se znova dostal Joey Logano.

Na Pit Lane se konečně odebral Carl Edwards, chvíli po něm i Brad Keselowski a další jezdci. Čekala nás tedy opět série Green Pit stopů.

Do konce závodu zbývalo padesát kol. Ve vedení se držel Joey Logano, následován Newmanem a Kylem Buschem. Nastalo další přerušení a mávání žlutými vlajkami. Zastávky u mechaniků poskytly pravděpodobně klíčový moment pro Kyla Bushe, který si při Race Of Pit vylepšil svou pozici o dvě místa a restartoval tak z první pozice.

Restart závodu proběhl třicet tři kol do cíle. Kyle Busch nikomu nic nenechal a ujal se vedení závodu, bohužel ne na dlouho, protože závod byl přerušen. Vše začalo u trojřadu #1, #55 a #16, který nevěštil nic dobrého. Mezi vozy #1 a #55 došlo k nepatrnému kontaktu a Vickers se dostal do parádního smyku, kterým přejel téměř celou Pit uličku.

“Předjížděčem“ závodu se určitě stal Kurt Busch díky kousku, v němž mistrovsky předjel hned několik aut.

Dvacet osm kol před cílem se mohlo restartovat, z první linie restartovali bratři Buschové. Po půlce odjetého kola ale opět došlo k přerušení. Jeff Burton se pravděpodobně potýkal s problémy s pneumatikou, jeho vůz #31 se na trati trochu zakymácel a zpomalil, za ním jedoucí #33 se ho proto pokusil předjet v horní stopě, ale právě tam došlo ke kontaktu a oba vozy skončily v horní lemující zdi a #31 si to potom namířila na trávník. Dočkali jsme se tak posledních zastávek na Pit Lane.

Hned po restartu se na čele závodu na okamžik objevil Truex Jr., který závod odkroužil se zlomenými kůstkami na ruce, které si polámal během závodu v Bristolu. Jenomže Kyle Busch byl plný sil a tak se po chvíli do čela závodu vrátil. Deset kol před cílem bylo pořadí první desítky následující: #18, #56, #78, #22, #39, #42, #24, #29, #88, #9. Dvanáctý kroužil Kenseth, šestnáctý Biffle, osmnáctý Edwards a dvacátý osmý Johnson. Kyle Busch si zatím vyjel náskok 1,3 vteřiny na druhého Truexe Jr. a 1,6 vteřiny na třetího Busche. Ačkoli se #56 podařilo náskok v následujících kolech o něco stáhnout, Kyle Busch neohroženě prohnal svou #18 pod šachovnicovou vlajkou.

Celkové pořadí neleznete ZDE.


A jak vypadá současné pořadí v šampionátu?

Před závodem:
1 - Jimmie Johnson 821 (4 vítězství)
2 - Clint Bowyer 803 (0)
3 - Carl Edwards 768 (1)
4 - Kevin Harvick 760 (2)
5 - Kyle Busch 739 (3)
6 - Matt Kenseth 736 (5)
7 - Dale Earnhardt Jr 714 (0)
8 - Kasey Kahne 701 (2)
9 - Greg Biffle 698 (1)
10 - Joey Logano 685 (1)
11 - Brad Keselowski 681 (0)
12 - Kurt Busch 679 (0)

Po Závodu:
1 - Jimmie Johnson 837 (4)
2 - Clint Bowyer 809 (0)
3 - Kevin Harvick 795 (2)
4 - Carl Edwards 795 (1)
5 - Kyle Busch 786 (4)
6 - Matt Kenseth 768 (5)
7 - Dale Earnhardt Jr 750 (0)
8 - Joey Logano 729 (1)
9 - Greg Biffle 727 (1)
10 - Kurt Busch 719 (0)
11 - Jeff Gordon 713 (0)
12 - Kasey Kahne 709 (2)