Müller ovládl zmoklý první závod
Formule Renault 3.5, Hungaroring - 1. závod
Nico Müller vybojoval suverénní vítězství v deštěm zmáčeném prvním závodě Světové série Formule Renault 3.5 na Hungaroringu, když využil chyby týmového kolegy Andrého Negrãa k postupu na první pozici a poté ujel všem svým soupeřům.
První pozici držel v úvodu závodu po startu za safety carem z pole position vyrážející André Negrão, Müller se pověsil za jeho záda. V desátém kole však Negrão chyboval a pustil svého týmového kolegu do vedení. Müller zvládal složité povětrnostní podmínky velice dobře a svým soupeřům ujížděl rozdílem někdy až pěti sekund na kolo. Cílovou pásku nakonec proťal suverénně jako první s náskokem téměř půl minuty.
Skvělý závod odjel vedoucí jezdec průběžného pořadí šampionátu Kevin Magnussen. Ze šestnácté pozice na startu se totiž rychle probil na osmé místo a na mokré trati potom zkušeně předjížděl jednoho soupeře za druhým, mezi nimi i hlavního rivala v boji o titul Stoffela Vandoorna.
Belgičan se svého dánského konkurenta snažil držet a předjížděl ostatní jezdce spolu s ním, nakonec se však zastavil za Sergejem Sirotkinem. Magnussen si daleko za zády Müllera dojel pro druhé místo a důležité body proti Vandoornovi. Sirotkin doplnil stupně vítězů na třetí příčce, Vandoorne skončil čtvrtý.
Za ním byli na pátém a šestém místě klasifikováni oba piloti týmu Tech 1 Racing Michail Aljošin a Nigel Melker. Bodovanou desítku doplnili Carlos Sainz jr., Will Stevens, Arthur Pic a Matias Laine.
Mezi jezdci, kteří závod nedokončili, byl António Félix da Costa. Portugalec, který po víkendu na Red Bull Ringu přiznal, že již přišel o reálnou šanci bojovat o letošní mistrovský titul, totiž v úvodu závodu přistrčil do smyku Aljošina. Rus sice dokázal pokračovat a dokonce bodoval, Félix da Costa však poškodil svůj vůz natolik, že musel odstoupit.
Magnussen nyní vede průběžné pořadí se ziskem 181 bodů, na kontě má tedy o 37 bodů více než Vandoorne. Na třetí pozici se vyhoupl Melker.
|
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
|
1.
|
International Draco Racing |
47:59.721
|
|
|
2.
|
DAMS |
+ 26.200
|
|
|
3.
|
ISR |
+ 30.078
|
|
|
4.
|
Fortec Motorsports |
+ 31.265
|
|
|
5.
|
Tech 1 Racing |
+ 34.482
|
|
|
6.
|
Tech 1 Racing |
+ 37.447
|
|
|
7.
|
Zeta Corse |
+ 38.828
|
|
|
8.
|
P1 by Strakka Racing |
+ 50.125
|
|
|
9.
|
AV Formula |
+ 51.440
|
|
|
10.
|
P1 by Strakka Racing |
+ 58.962
|
|
|
11.
|
Pons Racing |
+ 59.787
|
|
|
12.
|
Lotus |
+ 1:01.575
|
|
|
13.
|
Lotus |
+ 1:05.320
|
|
|
14.
|
SMP Racing by Comtec |
+ 1:16.056
|
|
|
15.
|
DAMS |
+ 1:18.318
|
|
|
16.
|
Fortec Motorsports |
+ 1:24.834
|
|
|
17.
|
Carlin |
+ 1:42.507
|
|
|
18.
|
SMP Racing by Comtec |
+ 1:47.406
|
|
|
19.
|
Pons Racing |
+ 1:52.973
|
|
|
20.
|
Carlin |
+ 1:54.582
|
|
|
21.
|
International Draco Racing |
+ 2 kola
|
|
|
|
AV Formula |
+ 5 kol
|
|
|
|
ISR |
+ 10 kol
|
|
|
|
Zeta Corse |
+ 12 kol
|
|
|
|
Arden Caterham |
+ 17 kol
|
|
|
|
Arden Caterham |
+ 17 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Carlos Sainz jr. (Zeta Corse) - 1:59.123
Průběžné pořadí po dvanácti závodech:
|
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
|
1.
|
DAMS |
181
|
|
|
2.
|
Fortec Motorsports |
148
|
|
|
3.
|
Tech 1 Racing |
108
|
|
|
4.
|
P1 by Strakka Racing |
105
|
|
|
5.
|
International Draco Racing |
102
|
|
|
6.
|
Arden Caterham |
95
|
|
|
7.
|
Lotus |
83
|
|
|
8.
|
ISR |
61
|
|
|
9.
|
AV Formula |
60
|
|
|
10.
|
International Draco Racing |
28
|
|
|
11.
|
Zeta Corse |
28
|
|
|
12.
|
Carlin |
26
|
|
|
13.
|
ISR |
25
|
|
|
14.
|
Tech 1 Racing |
25
|
|
|
15.
|
Fortec Motorsports |
24
|
|
|
16.
|
Carlin |
24
|
|
|
17.
|
DAMS |
21
|
|
|
18.
|
Pons Racing |
14
|
|
|
19.
|
Lotus |
14
|
|
|
20.
|
Zeta Corse |
14
|
|
|
21.
|
Arden Caterham |
12
|
|
|
22.
|
SMP Racing by Comtec |
6
|
|
|
23.
|
Zeta Corse |
5
|
|
|
24.
|
P1 by Strakka Racing |
3
|
Bodovací systém Formule Renault 3.5:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

14.09. 2013