Novinky

  • 20.07.2025 Neutral Patricio O´Ward z týmu Arrow McLaren vyhrál závod IndyCar v Torontu

  • 09.07.2025 Neutral Laurent Mekies nahradil Hornera na vedoucí pozici u stáje Red Bull

  • 09.07.2025 Bad Christian Horner s okamžitou platností skončil jako šéf Red Bullu

Facebook Instagram

Sató jako první získal druhou letošní pole position

Sató jako první získal druhou letošní pole position

Chevrolet Indy Dual in Detroit – 2. kvalifikace

Japonec Takuma Sató jako první jezdec dokázal v letošní sezóně vyhrát dvě kvalifikace. Sató se radoval už v březnu v St. Petersburgu, dnes svým závěrečným kvalifikačním pokusem překonal Castronevese a odstartuje v Detroitu z první příčky.

Kvalifikace na nedělní závod probíhá ve dvou skupinách, každá dostala 12 minut. Vítěz sobotního závodu Will Power v sobotu nepostoupil z první části kvalifikace, takže v neděli měl k dispozici jednu nevyužitou sadu červených pneumatik, ale než na ní stihl zajet rychlé kolo, lehce zavadil o bariéru a jeho kvalifikační snažení bylo u konce. Provizorní pole position si vyjel James Hinchcliffe. Tím si zajistil start z první řady a musel už jen čekat, jestli to bude z prvního nebo druhého místa. Obhájce titulu Scott Dixon vůbec nenašel na detroitský okruh recept a byl ze své skupiny nejpomalejší.

Než stihli jezdci z druhé skupiny zajet rychlé kolo, vybral si opět slabší chvilku vítěz Indy500 Ryan Hunter-Reay. Svůj vůz opřel o bariéru a poškodil zavěšení. Hunter-Reay sice dojel do boxů, ale už se kvalifikace nezúčastnil. Navíc způsobil vyvěšení červených vlajek. Hunter-Reay měl podobný incident už v sobotní kvalifikaci a také v posledním kole sobotního závodu.

Castroneves byl prvním jezdcem na dráze, když znovu zavlály zelené vlajky. Třetím rychlým kolem se mu podařilo Hinchcliffův nejrychlejší čas z první skupiny překonat a vypadalo to, že první řada bude ve stejném složení, jako v sobotu. Ale pak se v cíli objevil Takuma Sató, překonal Castronevese, tím jej odsunul do druhé řady a získal svojí pátou pole position v kariéře v IndyCar.

Jezdci z rychlejší skupiny startují do závodu z lichých míst v pořadí, v jakém skončili ve své skupině (nejrychlejší jezdec odstartuje 1., druhý nejrychlejší obsadí 3. místo na startovním roštu, třetí jezdec 5.). Jezdcům z pomalejší skupiny připadnou sudé příčky na roštu.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas
1.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
01:16.1371
2.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
01:16.3739
3.
 H.Castroneves  Team Penske
C
01:16.3624
4.
 M.Conway  Ed Carpenter Racing
C
01:16.8580
5.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
01:16.5382
6.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
01:16.9340
7.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton Motorsports
H
01:16.8539
8.
 W.Power  Team Penske
C
01:17.0297
9.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
01:17.0688
10.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
01:17.1310
11.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
01:17.1155
12.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
01:17.4651
13.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
01:17.1660
14.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
01:17.5948
15.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
01:17.2979
16.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
01:18.1119
17.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
01:17.3386
18.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
01:18.1820
19.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
01:17.4172
20.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
01:18.1871
21.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
Žádný čas
22.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
01:19.4557