Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Dennis: Honda má výkon, pracuje na spolehlivosti

Dennis: Honda má výkon, pracuje na spolehlivosti

Pokud dojedou do cíle, mohou konkurovat Mercedesu.

Ron Dennis prozradil, že už nyní je velmi spokojený s výkonem nové pohonné jednotky, která vzniká v továrně japonské automobilky Honda. Je přesvědčen, že s tímto výkonem budou moci být stejně rychlí jako vozy Mercedesu a největší výzvou je nyní spolehlivost.

"Největší výzvou je nyní pro Hondu spolehlivost a dodržení všech termínů," řekl šéf McLarenu. "Výkon jejich pohonné jednotky je velmi působivý, ale samozřejmě vám nemohu prozradit žádné podrobnosti."

Šéf oddělení motorsportu Hondy je ještě optimističtější a vyhrát chce už první závod sezóny 2015.

"Nové předpisy jsou velmi komplexní," vysvětloval Jasuhisa Araj. "Díky testu v Abú Zabí jsme získali mnoho dat a s McLarenem už pracujeme jako jeden tým - McLaren Honda. Toto partnerství má mou plnou důvěru a společně můžeme příští rok v Melbourne vyhrát a začít tak novou éru."

Není tajemstvím, že Honda do návratu do F1 investuje velké finanční prostředky a Ron Dennis byl po návštěvě v Japonsku fascinován vybavením jejich vývojového oddělení i odhodláním zaměstnanců.

"Ani nedokážu popsat jak fascinující je sídlo Hondy pro výzkum a vývoj v oblasti motorsportu v Sakuře," rozplýval se Dennis. "Nedá se to popsat prostým popisem jejich vybavení. Lepší představu získáte, když vám řeknu, že Sakura je dost daleko od Tokia, asi tak hodinu cesty rychlovlakem. Zařízení bylo vystavěno na zelené louce a je skvělé. Ale pro klíčové členy technického personálu to znamenalo, že se musí i s rodinami přestěhovat. Pro společnost a lidi to muselo být těžké rozhodnutí, ale díky tomu vidíte, jak velké je jejich odhodlání.

Mají například mimořádně působivé zařízení kontroly mise. Něco podobného máme i zde (v továrně McLarenu). Je to místo, kde technický a pomocný personál sleduje každý aspekt závodu. V Japonsku to ale mají složitější kvůli časovému posunu, takže jejich oddělení dohledu na misi má i místo, kde se může vyspat 50 lidí a vlastní restauraci, aby je při plnění jejich úkolů nic nerozptylovalo a byli odpočatí. Takový přístup a odhodlání vám řeknou víc než fakt, že mají 30 nejmodernějších dynamometrů."