Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Red Bull nevstoupil do testů správnou nohou

Red Bull nevstoupil do testů správnou nohou

Kvjat přiznává několik problémů s vozem i motorem.

Daniil Kvjat se připravuje na svou první sezónu v barvách Red Bullu a druhou sezónu jeho kariéry jezdce F1. Loni Red Bull Racing a Renault zažily v Jerezu studenou sprchu, letos to není zdaleka tak špatné, ale přesto se zdálo, že za špičkou zaostávají. Kvjat věří ve zlepšení a zároveň tak přiznává, že Red Bull není s první částí předsezónních testů celkem spokojen.

"Pro nás to byl celkově velmi produktivní den. Máme slušný základ a od toho se budeme moci odrazit," řekl včera večer 20letý ruský jezdec. "Každé kolo se počítá, každé kolo je důležité a dnes jsme byli schopni absolvovat pěkných pár kol. Myslím, že to byl náš nejproduktivnější testovací den. Samozřejmě, nejsme tam, kde bychom měli být a musíme se kontinuálně zlepšovat."

Red Bull během 4 testovacích dnů potrápilo několik technických problémů a výjimkou nebyla ani středa, během níž je zdržela pohonná jednotka Renault a její systémy na obnovování energie. Kvjat je však přesvědčen, že francouzská automobilka rychle odstraní všechny menší nedokonalosti.

"Problémy jsou prostě problémy a je třeba je řešit. Není to nic, co bych mohl napravit já osobně, ale musíme na tom pracovat společně a navzájem se podporovat. Já osobně věřím, že Renault a Red Bull si s tím dokáží poradit."

Kvjat loni závodil za Toro Rosso a díky tomu může porovnat nový a loňský motor Renaultu.

"Na dělání závěrů je ještě příliš brzy. Tento test byl především o analýze a zbytek se uvidí později. Nebude jednoduché úplně smazat ztrátu (na Mercedes) hned na první pokus. Jediné co můžeme nyní dělat, je pokračovat v práci a krok za krokem směřovat k našemu cíli."

Red Bull přišel o spoustu času i kvůli Kvjatově pondělní jezdecké chybě, po níž musel tým celý den čekat na náhradní přední přítlačné křídlo. Nakonec během 4 dnů odjelo RB11 pouze 164 kol. Povzbuzením však může být výkon sesterského Toro Rosso, které se stejným motorem nasbíralo 352 kol a předvádělo také rychlejší časy na kolo.