Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

V Mexico City pokračují stavební práce

V Mexico City pokračují stavební práce

Proč bylo nutné výrazně zpomalit známou Peraltadu?

Letos se Formule 1 vrátí do Mexico City, kde se na Autódromo Hermanos Rodríguez pojede první Velká cena Mexika od roku 1992. Vozy F1 i bezpečnostní standardy se však od té doby výrazně změnily a okruh se jim musí přizpůsobit. Herman Tilke, dvorní architekt Formule 1, téměř nenechal kámen na kameni. Mimo jiné posunul i cílovou rovinku, a to o 15 metrů doprava, aby zajistil lepší výhled divákům sedícím na tribuně vedle poslední zatáčky. Nová první zatáčka je nyní užší než její předchůdkyně a vozy otočí o téměř 90°. Podle výpočtů německého architekta před ní jezdci nejprve dosáhnou rychlosti kolem 328 km/h, a pak budou muset 20 metrů držet nohu na brzdovém pedálu, čímž vzniká dobré místo pro předjíždění.

Změnila se také sekce začínající čtvrtou zatáčkou a následující esíčka, ale nejvíce diskutovanou změnou je úprava závěrečné sekce okruhu. Po novém jezdci ještě před vjezdem do Peraltady zabočí do nové dvanácté zatáčky vedoucí k dalším pomalým zatáčkám. Rychlé průjezdy Peraltady jsou již proto minulostí.

"Peraltada byla příliš nebezpečná, FIA by nám nedovolila ponechat si ji," vysvětlil Christian Epp, zástupce Tilkeho společnosti. "Vozy by se tam vřítily rychlostí 320 kilometrů za hodinu. Myslím, že se našlo unikátní řešení - vozy projedou stadionem, kde je bude pozorovat 30 tisíc lidí na tribunách této pomalé sekce, která je nyní nejtechničtější částí tratě. Očekáváme, že to bude opravdu výjimečné."

Velká cena Mexika 2015 má v kalendáři F1 vyhrazený 1. listopad a Epp je přesvědčen, že během prvosrpnové inspekce FIA bude již okruh na 90 procent připraven. Poslední detaily včetně nainstalování bezpečnostních bariér, obrubníků a umělého trávníku budou provedeny až později, ale bude na ně ještě dostatek času. Týmy a jezdci se zatím mohou připravovat pomocí softwaru vyvinutého Tilkeho společností.

"Známe přesné brzdné body, rychlost na každé části okruhu, čas na zchlazení brzd, potřebu výjezdových zón…

Pirelli zase Tilkeho požádalo o informace o povrchu trati a další údaje, které mu pomohou vybrat pro Mexiko správné směsi pneumatik. Vlastnosti nového asfaltu se však budou během víkendu měnit spolu s přibývající vrstvou gumy.