Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Ferrari nechápe

Ferrari nechápe

Jak jsme porazili Verstappena?

Ani jeden z jezdců Ferrari nedokázal po kvalifikaci vysvětlit, jak se dostali před Maxe Verstappena. Nizozemec odstartuje ze třetího místa navzdory tomu, že ve všech trénincích byl nejrychlejší a nic nenasvědčovalo překvapení.

Bylo to divné", přiznal Carlos Sainz. „Opravdu, doposud jsem měl problém dát dohromady dobré kolo. Poprvé se mi to povedlo ve Q3. Najednou jsem byl první, pak mě přeskočil Charles. O polovinu desetiny sekundy. Nechápu, jak nám může z nebe spadnout polovina sekundy a v dalším kole (na konci Q3) jsme pak zase o tu polovinu sekundy pomalejší. Pneumatiky jsou zde těžko předvídatelné a z vozu mívám velmi divný pocit. Ale zajeli jsme dobré kolo, když to bylo důležité a díky tomu budeme na startu v dobré pozici.

Druhý víkend v řadě. Lidé přestanou věřit tomu, co jim říkáme,“ zasmál se Charles Leclerc, jenž se na pole position ocitl i v Texasu. „Ale s pole position jsem opravdu nepočítal. Po třetím tréninku jsme si řekli, že nejspíše hodně ztrácíme. Ale pak do sebe všechno zapadlo. Na nových pneumatikách jsme hodně zrychlili. Ale teď budeme chtít pole position proměnit ve vítězství, a to je velmi, velmi těžký úkol.

Na Autodromu bratří Rodriguezů je to ale i z pole position do první zatáčky hodně daleko, jezdec skrytý v aerodynamickém stínu bude ve výhodě.

Nejsem si jistý, že první pozice je nejvýhodnější. Ale jsem rád, je to pole position,“ dodal Leclerc.

A Sainz má velké obavy o konkurenceschopnost v delších stintech.

Evidentně nejsme s plnou nádrží tak konkurenceschopní jako se skoro prázdnou. A myslím, že náš vůz hodně těží z nové pneumatiky, z měkké zadní pneumatiky, když je ve výborném stavu. Uvidíme, zda v závodě dokážeme udržet pneumatiky naživu a nepustíme Red Bullu před nás. Velkou výhodou je, že máme vpředu dva vozy.

Ferrari nečekaně obsadilo celou první řadu. Foto: Ferrari

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Ferrari