Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ricciardo se už těší na širší pneumatiky

Ricciardo se už těší na širší pneumatiky

Víc mechanické přilnavosti znamená víc těsných soubojů.

Daniel Ricciardo se již nyní těší na rok 2017, kdy se mají do F1 vrátit širší pneumatiky. Jejich šířka se zvýší z 36 na 42 centimetrů a dle jezdce Red Bullu nás čeká výrazné zlepšení časů, větší rozdíly mezi jezdci a těsnější závodění, za které budeme vděční mechanické přilnavosti.

"Bude se třeba více koncentrovat. Myslím, že se víc oddělí nejlepší jezdci a... Řekněme, že ti ostatní," hledal Ricciardo vhodná slova, kterými by neznevážil část současného jezdeckého pole.

"Mechanická přilnavost je nejlepší. Nejlepší cesta jak nám umožnit jezdit v těsném závěsu i v rychlých zatáčkách. A pokud se zlepší časy na kolo, vše bude třeba dělat rychleji. Podle mého názoru je v pneumatikách hodně nevyužívaného potenciálu, mohou hodně zvýšit mechanickou přilnavost. Samo o sobě to může zlepšit rychlost o celé sekundy, není ani třeba přidávat nové aerodynamické prvky."

Australan ještě poznamenal, že hovořil o výzvě pro jezdce a větších rozdílech mezi nimi, ne o lepší show. Ta je i s pomalejšími vozy na vysoké úrovni.

"Je evidentní, že rychlost klesla, ale závody jsou dobré. Určitě by se to všechno nemělo házet do koše."

Porovnávat rychlost monopostů napříč desetiletími není jednoduché, protože okruhy procházejí menšími i většími úpravami a časy na kolo se proto nedají srovnávat. Můžeme se však podívat alespoň vývoj rychlosti na brazilském Interlagosu, který se významně nezměnil od roku 2000, i když se časem měnila kvalita asfaltu a před loňským závodem byl položen nový povrch.

rok pole position nejrychlejší kolo závodu
2000 1:14.111 (M.Häkkinen) 1:14.755 (M.Schumacher)
2004 1:10.646 (R.Barrichello) 1:11.473 (J.P.Montoya)
2007 1:11.931 (F.Massa) 1:12.445 (K.Räikkönen)
2011 1:11.918 (S.Vettel) 1:15.324 (M.Webber)
2014 1:10.023 (N.Rosberg) 1:13.555 (L.Hamilton)