Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Renault čeká velká změna

Renault čeká velká změna

Zůstat v F1 jako výrobce motorů se nevyplatí.

Šéf Renault Sport F1 vyloučil, že by francouzská automobilka zůstala v F1 za současných podmínek. Náklady na vývoj celé pohonné jednotky jsou velmi vysoké a výnosy je přestaly pokrývat. Jednou z možností je odchod Renaultu z F1, ale tuto variantu vedení Renaultu popírá. Chce zůstat, ale za jiných podmínek. Renault, jeho barvy a logo musí být více vidět a dělat automobilce větší reklamu.

Společná budoucnost F1 a Renaultu byla v Monaku předmětem diskuse mezi Berniem Ecclestonem a předsedou automobilky Carlosem Ghosnem. Problém, který potřebují Francouzi odstranit, popsal v rozhovoru pro Motorsport Cyril Abiteboul.

"Úroveň utrácení peněz je tak vysoká, že už nemůže být ospravedlňována benefity plynoucími z dodávání pohonných jednotek. Zejména pokud máme dohánět konkurenci, která nastavuje laťku tak vysoko jako Mercedes," řekl šéf Renault Sport F1.

"Kdyby Mercedes nenastavil laťku tak vysoko, možná by to nebylo tak zlé a dávalo by smysl zůstat v pozici dodavatele motorů. Ale momentálně jsou hranice tak daleko, že prostě musíme utrácet víc a k tomu bychom potřebovali zvýšit výnosy z marketingu."

Problémem Renaultu je, že během závodů ho téměř není vidět a nezměnilo by se to, ani kdyby dokázal své pohonné jednotky výrazně zlepšit. Po krachu Caterhamu a rozvázání kontraktu s Lotusem už zásobuje pouze Red Bull Racing a Toro Rosso a vozům obou týmů dominuje velký červený býk. Red Bull Racing má navíc sponzorskou smlouvu s Infiniti, luxusní značkou Nissanu. Uvažuje proto o koupi Toro Rosso nebo jiného menšího týmu.

"Teoreticky bychom potřebnou marketingovou hodnotu mohli dosáhnout i spoluprací s Red Bullem. Stále věřím, že naše budoucnost je spojena s Red Bullem. Je to ale těžší než za éry motorů V8."

Renault byl velkým zastáncem přechodu od motorů V8 se zmraženým vývojem na energeticky efektivnější menší motory s turbem a hybridními technologiemi, jenže to neznamená, že chtěl i otevření závodů v utrácení.

"Teoreticky bylo dobré zavést nové efektivnější motory, ale na pár věcí, včetně kontroly nákladů, se jaksi zapomnělo. Jsem si jistý, že kdyby byly náklady pod kontrolou, nebyly by rozdíly mezi motory tak velké jako dnes."