Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Alonso se pouze bavil, zůstává oddaný McLarenu

Alonso se pouze bavil, zůstává oddaný McLarenu

Hondu mrzí dvojité odstoupení ze závodu.

McLaren má za sebou další neúspěšnou velkou cenu, z Kanady si neodváží ani bod a dokonce ani jeden z vozů nedorazil do cíle. Během většiny víkendu se pozornost zaměřila na Jensona Buttona, který musel vynechat kvalifikaci a ještě dostal trest za překročení limitu pohonných jednotek na sezónu, ale nakonec na sebe strhl více pozornosti Fernando Alonso. Španělský jezdec ještě před závodem doufal v body, ale v závodu se místo toho propadal směrem k chvostu pole a to ještě spotřebovával příliš mnoho paliva.

Na výzvu začít šetřit palivo reagoval podrážděně: "Nechci, nechci! Už teď mám obrovské problémy. Jezdíme s tímto a vypadáme jako amatéři. Závodím, až potom se soustředím na palivo."

Okamžitě se začalo spekulovat, že když Alonso začal v sedmém závodě sezóny mluvit o amatérisme, v McLarenu jistě nevydrží déle než do konce sezóny. Alonso je ale prý týmu nadále oddaný, pouze si chtěl v už ztraceném závodě užít ještě alespoň trochu zábavy a týmu to potřeboval stručně vysvětlit.

"Na rovinkách jsme byli o 35 km/h pomalejší než Ferrari, museli jsme šetřit palivo a museli jsme šetřit také pneumatiky, abychom zastavili pouze jednou, a já jsem s nimi bojoval (se závodními inženýry, vedením závodního týmu). Po dvou nebo třech zprávách jsem jim řekl, aby mě teď nechali bojovat a trochu se pobavit a šetření paliva nechali na později. Na konec závodu, když už beztak budu sám.

Takhle to teď prostě je. Vím, že jsou tady média, která by nás rada rozdrtila. Procházíme těžkým obdobím a jediné, co teď můžeme dělat, je pokračovat v práci. Tým dělá, co je v jeho silách a časem přijdou i hezčí momenty.
Neměli bychom zapomínat, že loni jsme
(Ferrari) odcházeli s pátým nebo šestým místem a beztak jsme byli zoufalí, protože nikdo se nemohl vyrovnat Mercedesu. Namísto dalšího boje o šestá a sedmá místa jsme udělali riskantní rozhodnutí a přešli k McLaren-Hondě.

Letos platíme nováčkovskou daň a musíme napravit spoustu věcí, ale kdybych se rozhodl jinak, mluvil bych tu teď s vámi o tom, jaké to je skončit pátý nebo šestý. Věřím v úspěch tohoto projektu, užívám si toto dobrodružství a naše budoucnost vypadá dobře, co dříve (ve Ferrari) nebylo. Takže trpělivost."

Oba mclareny skončily předčasně, oba piloty vyřadily problémy s výfukem, avšak prý šlo o dvě rozdílné poruchy.

"Výsledek tohoto víkendu nás velmi zarmoutil," řekl sportovní šéf Hondy, Jasuhisa Araj. "Tým tak tvrdě pracoval na odstranění závad, které se objevily během tréninků a kvalifikace, aby dostal oba vozy na start a oba musely z různých důvodů odstoupit.

Fernandovu vozu stoupla teplota ve výfuku a musel být stažen do garáže. Domníváme se, že problém Jensonova vozu také začal v oblasti výfuku, ale tím si budeme jistí, až když se vůz vrátí do továrny."