Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Arrivabene: Ferrari ztratilo týmového ducha

Arrivabene: Ferrari ztratilo týmového ducha

Předchozí vedení mu nechalo rozdrobený tým.

Maurizio Arrivabene šéfuje Scuderii Ferrari od listopadu 2014, kdy vystřídal Marca Mattiacciho, který tuto funkci přebral pouze v dubnu téhož roku. Jak to v Maranellu vypadalo po jeho příchodu?

"Když jsem poprvé přišel, našel jsem tam tým, ale nebyl jednotný," řekl Arrivabene. "Většina lidí se chovala velmi defenzivně. Pomyslel jsem si: "To není ten tým, který jsem kdysi znal." Mým prvním úkolem bylo dát je opět dohromady."

Předtím Scuderii znal díky práci pro její amerického sponzora Philip Morris a je velmi rád, že se mohl vrátit do Itálie a pracuje právě pro Ferrari.

"Už léta jsem snil o tom, že se jednoho dne vrátím do Itálie a udělám něco pro svou vlast. No a teď mám to štěstí, že jsem dostal nejlepší práci v celé Itálii. Za to jsem velmi vděčný. Ano, jsem obklopen tlakem, ale stejně tak jsem obklopen dobrými lidmi, a to mi velmi pomáhá. Pokouším se je vést a přitom se sám nezměnit.

Pozorně naslouchat našemu prezidentovi (Ferrari, Sergiu Marchionnemu), který ví o čem mluví, když přijde řeč na byznys. Informuji ho o všem důležitém, vždyť je to můj šéf. Ale intenzita komunikace závisí od okolností. Někdy spolu nemluvíme tři - čtyři dny, jindy komunikujeme tři - čtyřikrát za den."

Jak se vyrovnává s tím, že šéfuje týmu F1 bez inženýrského vzdělání? Postavit rychlý vůz je přitom pro tým to nejdůležitější.

"Šéf týmu není inženýr. Možná to tak bývalo před lety, ale vezměte si například Jeana Todta, Flavia Briatoreho, Christiana Hornera nebo Tota Wolffa. Všichni toho hodně vyhráli a ani jeden z nich není inženýr. Musíte být všestranní a umět si udělat čistý obraz o tom, co se právě v týmu děje. Také potřebujete najít rovnováhu mezi technickou stránkou věci a rozpočtem! Pokud byste inženýrům nechali volnou ruku, brzy byste museli vyhlásit bankrot. Po této stránce je vlastně lepší nebýt inženýrem."

Arrivabene se opět nevyhnul ani otázce o setrvání Kimiho Räikkönena v týmu. Mnozí už na jeho místě vidí mladší jezdce, ale šéf Scuderie zatím nad alternativami neuvažuje. Pokud Räikkönen splní cíle a doveze dostatek bodů, dostane novou smlouvu.