Novinky

  • 13.12.2018 Bad Zcizené části zničeného vozu Sophie Flörschové z Makaa se objevily na eBay

  • 12.12.2018 Neutral Valtteri Bottas pojede v lednu finskou Arctic Lapland Rally

  • 11.12.2018 Neutral Laurent Mekies se stane novým sportovním ředitelem Scuderie Ferrari

Facebook Instagram

Chaos ve Ferrari jako následek ztráty Marchionneho?

Chaos ve Ferrari jako následek ztráty Marchionneho?

Ztráta vůdce a občanská válka

Za náhlou ztrátou vítězné formy týmu Ferrari je možné vidět leccos a pro mnohé je to důsledek ztráty Sergia Marchionneho. Především italská média truchlí za zesnulým manažerem nenápadného vzezření, jenž ale odvrátil Fiat od krachu, připojil k němu americký Chrysler a oddělil Ferrari, které sám vedl jako generální ředitel a předseda v jedné osobě.

"Není pochyb, že šok z náhlého úmrtí vůdce, Sergia Marchionneho, který byl velkou oporou týmu, bude mít velký dopad," citují se starší slova Rosse Brawna, šéfa sportovních záležitostí F1 a zároveň bývalého technického ředitele Ferrari.

Avšak ředitel automobilky se, obecně, podílí na úspěších i neúspěších závodního týmu v dlouhodobém časovém horizontu, zatímco Scuderia Ferrari zažívá náhlý sešup. Tato teorie se tedy sama o sobě nezdá být pravděpodobná.

Daniele Sparisci píšící pro italské Corriere della Sera ale na výše zmíněné navazuje a dodává, že ve Scuderii ztráta vůdce a jeho nahrazení Louisem Camillerim, manažerem bez zkušeností ze světa motorů, na místě generálního ředitele a Johnem Elkannem, zaneprázdněným dědicem impéria Gianna Agnelliho, na místě předsedy, odstartovala občanskou válku.

Na jedné straně má stát současný technický ředitel Mattia Binotto, jenž by rád postoupil o příčku výše a přebral vedení celého týmu. Na druhé straně pak přirozeně musí stát současný šéf týmu Maurizio Arrivabene.

"Bylo mi řečeno, že jejich vzájemné vztahy jsou na historickém minimu a podle barometru se blíží pořádná bouře," píše Sparisci.

Připomeňme si, že o Binottových ambicích nečteme poprvé a že ho v posledních týdnech nebylo vidět v dějištích velkých cen. Arrivabene navíc nezapadá do filozofie Ferrari, ražené v posledních letech, povyšovat na klíčové posty odchovance Maranella. Arrivabeneho do Scuderie přivedl Marchionne, zatímco Binotto dokonale splňuje definici odchovance Ferrari. Na druhé straně, Arrivabene přišel od sponzora Philip Morris, stejně jako Louis Camilleri.

Příští šéf Scuderie Ferrari?

Pokud by se drby potvrdily, byla by to špatná zpráva nejen pro fanoušky Ferrari, ale i pro příznivce F1 obecně. Kdo příští rok vyzve Mercedes, když Red Bull bude obrušovat hrany s Hondou a Ferrari se bude otřásat v další vlně personálních zemětřesení?

A tlak na personální změny je velký, jelikož si Scuderia, kromě jiného, proti sobě poštvala italský tisk.

"Ferrari je v ruinách," napsala kupříkladu La Gazzetta dello Sport. "Stratégové dělají chyby, jezdec je chabý a nepoučí se z vlastních chyb, šéf útočí na vlastní tým a kvalita vozu upadá. Před Monzou bychom si takový kolaps nedokázali ani představit."

La Repubblica souhlasí: "Zatímco Hamilton sahá po Fangiově metě, Ferrari selhává. Vettel si vybral nejhorší moment, kdy zklamat svůj tým, a Ferrari se rozpadá pod vedením šéfa Maurizia Arrivabeneho kritizujícího vlastní lidi."

Naloženo samozřejmě dostává Sebastian Vettel, jenž podle různých italských médií "nedělá nic správně" (La Stampa), "je v hluboké existenční krizi" (Corriere dello Sport) a "velmi riskantním manévrem na Maxe Verstappena zahodil naděje na titul" (Corriere della Sera).

Komentáře ke článku