Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Haas chce ještě těsnější spolupráci s Ferrari

Haas chce ještě těsnější spolupráci s Ferrari

Rád by pochopil, jak jeho vůz vlastně funguje.

Nový tým Haas je v unikátní pozici. Díky spolupráci s Ferrari má vůz schopen příležitostně bojovat o bodované pozice a zároveň některým jeho částem moc nerozumí. Ferrari mu, na základě dodavatelsko-odběratelské smlouvy, dodává kromě pohonné jednotky a převodovky například i celý systém zavěšení, ale americký tým má problém zjistit, proč některé věci nefungují optimálně v kombinaci s aerodynamikou jeho vozu.

"Náš model spolupráce s Ferrari funguje opravdu výborně, a pokud si něco přeji, tak vytěžit z něj ještě více," řekl majitel týmu, Gene Haas. "Ferrari je při práci s námi po celou dobu velmi opatrné, protože nechce porušit pravidla FIA. Proto bylo velmi, velmi opatrné, aby si bylo stoprocentně jisté, že vše zůstane v rámci pravidel a při komunikaci s FIA se nikdy nic neskrývalo. Když se na to s odstupem času podívám, dalo se dosáhnout více."

Po otázce, co by se dalo udělat lépe, Haas pokračoval: "Vývoj vozu. Náš vůz je odlišný od Ferrari, ačkoli mnoho lidí si myslí, že jsou úplně stejné. My ale máme trochu problém se šasi, potřebujeme mu rozumět. Ferrari nám dodává mnoho součástek, ale nemusí nám nutně poskytnout informaci o jejich fungování.

Je to otázka personálu. Začali jsme téměř na zelené louce a potřebujeme se toho hodně naučit. Časem jsme začali potřebovat lidi, kteří vozu skutečně rozumí. A nemůžeme prostě jít za Ferrari a zeptat se: "Jak tahle věc funguje?" Musíme na to přijít sami. To byl asi největší nedostatek. Jednoduše potřebujeme pochopit, jak některé věci od Ferrari, tlumiče a zavěšení, ERS, jak to vše funguje. Je toho hodně a nebylo to jednoduché."

 

Takže Haas by si přál, aby bylo Ferrari odvážnější a souhlasilo s výměnou většího množství informací. Tým z Maranella ale zřejmě nemá chuť riskovat.

"Ferrari má svůj cíl, porazit Mercedes. My máme náš cíl, porazit některé z našich soupeřů v druhé polovině pole. Takže z určitého úhlu pohledu máme stejný cíl a cokoliv uděláme pro jeho dosažení, bude dobré pro oba týmy. A já si myslím, že by nám prospělo více kooperace. Ferrari je velmi opatrné. Chce si být jisté, že splní všechna nařízení FIA a drží se jich velmi, velmi striktně. Je to téměř až frustrující."

Haas měl výborný začátek sezony, ale v posledních osmi závodech dostal svůj vůz na bodovanou pozici pouze jednou a z pozice na čele středu pole se propadl až na osmé místo Poháru konstruktérů. Pod ním tráví letní přestávku už jen tři týmy z chvostu pole - Renault, Marussia a Sauber.