Konečné pořadí Blancpain GT Series

V Barceloně skončil v neděli třetí ročník prestižního seriálu gétéček.
Po skončení závěrečného podniku krátkých závodů Blancpain Sprint Cup jsou zkompletovány všechny výsledky seriálu Blancpain GT Series. Ty zahrnují také body vybojované ve vytrvalostní časti Blancpain Endurance Cup.
V porovnání s předchozími ročníky byly letos navíc odměňovány v samostatných třídách smíšené a amatérské posádky.
Hodnocení jezdců – celkové hodnocení
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první dvacítce. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde.
V tomto hodnocení získávali body všichni účastníci, kteří se umístili do desátého místa. Tím mohli být oceněni i soutěžící z jiných tříd (PRO-AM, AM). Naopak účastnící mimo tyto kategorie byly na rozdíl od dřívějšího členění (s třídou PRO), již nezískali body pokud před nimi skončil někdo z výše zmíněných tříd.
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
HTP Motorsport | 134 |
1. | ![]() |
HTP Motorsport | 134 |
2. | ![]() |
Garage 59 | 124 |
3. | ![]() |
Belgian Audi Club | 112 |
4. | ![]() |
M-Sport | 106 |
4. | ![]() |
M-Sport | 106 |
5. | ![]() |
Belgian Audi Club | 103 |
6. | ![]() |
Belgian Audi Club | 102 |
7. | ![]() |
Belgian Audi Club | 97 |
8. | ![]() |
Rowe Racing | 79 |
8. | ![]() |
Rowe Racing | 79 |
9. | ![]() |
HTP Motorsport | 72 |
10. | ![]() |
AKKA ASP | 69 |
11. | ![]() |
AKKA ASP | 69 |
12. | ![]() |
Garage 59 | 68 |
13. | ![]() |
Garage 59 | 68 |
14. | ![]() |
Grasser Racing | 65 |
15. | ![]() |
Rowe Racing | 59 |
16. | ![]() |
HTP Motorsport | 59 |
17. | ![]() |
HTP Motorsport | 59 |
18. | ![]() |
M-Sport | 59 |
19. | ![]() |
Belgian Audi Club | 58 |
20. | ![]() |
Belgian Audi Club | 57 |
47. | ![]() |
ISR | 17 |
Filip Salaquarda (č. 75, Audi) se zúčastnil celé sezony BGTS. V krátkých závodech bodoval pouze v hlavním závodě v Misanu, kdy za páté místo získal deset bodů. Ve vytrvalostní části bodoval pouze v polovině 24 hodinového závodu (5 bodů za 5. místo) a na jeho konci (2 body za 9. příčku).
Další zástupci v klasifikaci celkového hodnocení nezískali žádné body. Z českých jezdců se jednalo o Jiřího Pisaříka (vytrvalostní - 4 podniky, PAM č. 34, Scuderia Praha, Ferrari) a Josefa Krále (24 hodin ve Spa, PAM č. 34, Scuderia Praha, Ferrari). Ze slovenských o Miro Konopku (vytrvalostní – pět podniků, AM č. 69, ARC Bratislava, Lamborghini) a Zdena Mikuláška (24 hodin ve Spa, AM č. 69, ARC Bratislava, Lamborghini).
Hodnocení stájí – celkové hodnocení
V tomto hodnocení získávali body všichni účastníci, kteří se umístili do desátého místa. Tím mohli být oceněni i soutěžící z jiných tříd (PRO-AM, AM). Naopak účastníci mimo tyto kategorie na rozdíl od dřívějšího členění (s třídou PRO), již nezískali body pokud před nimi skončil někdo z výše zmíněných tříd.
Nasadil-li tým více jak jeden vůz, byly započítány výsledky nejvýše umístěného.
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 167 |
2. | ![]() |
Audi R8 LMS | 160 |
3. | ![]() |
Audi R8 LMS | 133 |
4. | ![]() |
McLaren 650S | 130 |
5. | ![]() |
Bentley Continental | 126 |
6. | ![]() |
BMW M6 GT3 | 96 |
7. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 86 |
8. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 80 |
9. | ![]() |
Audi R8 LMS | 56 |
10. | ![]() |
Audi R8 LMS | 45 |
11. | ![]() |
Nissan GT-R | 43 |
12. | ![]() |
Ferrari 458 | 31 |
13. | ![]() |
Ferrari 458/488 | 29 |
14. | ![]() |
Audi R8 LMS | 18 |
15. | ![]() |
Ferrari 488 | 16 |
16. | ![]() |
Ferrari 458/488 | 10 |
17. | ![]() |
Audi R8 LMS | 10 |
18. | ![]() |
Emil Frey Jaguar G3 | 8 |
19. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 7 |
20. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 6 |
21. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 3 |
22. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 2 |
V porovnání s bodovými zisky českého zástupce Filipa Salaquardy těžila česká stáj při dokončení více vozů jednoho týmu před jejím nejlépe umístěným vozem. V polovině 24hodinového závodu si stáj polepšila o jeden bod (5. místo, 6 bodů) a na jeho konci o dva body (9. místo, 4 body). Navíc získala dva body v závěrečném podniku na Nürburgringu dokončením na 11. příčce. V krátkých závodech zůstal beze změn příděl z Misana, navíc se podařilo získat bod v kvalifikačním závodě v Maďarsku (7. místo) a v hlavním klání v Barceloně (12. místo).
Na bodové konto přispíval na rozdíl od vytrvalostní části i druhý vůz. Vydařený víkend posádky Perera/Stockinger (č. 74) v Brands Hatch se projevil bodem za nejrychlejší kvalifikační kolo, šesti body za druhé místo v kvalifikačním závodě a deseti body za páté místo v hlavním klání. Další tři body vybojovalo francouzsko-filipínské duo v kvalifikačním závodě na nurburgrinhgu (4. místo) a v Barceloně za nejleší kvalifikační kolo Perery.
Hodnocení jezdců PRO-Am
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první dvacítce. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde.
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
Kessel Racing | 251 |
2. | ![]() |
Kessel Racing | 171 |
3. | ![]() |
AKKA ASP | 149 |
4. | ![]() |
AKKA ASP | 121 |
5. | ![]() |
Kessel Racing | 102 |
5. | ![]() |
Kessel Racing | 102 |
6. | ![]() |
ISR Racing | 89 |
6. | ![]() |
ISR Racing | 89 |
6. | ![]() |
ISR Racing | 89 |
7. | ![]() |
AKKA ASP | 80 |
7. | ![]() |
AKKA ASP | 80 |
8. | ![]() |
Black Pearl | 59 |
9. | ![]() |
Black Falcon | 54 |
9. | ![]() |
Black Falcon | 54 |
10. | ![]() |
Oman Racing | 53 |
10. | ![]() |
Oman Racing | 53 |
10. | ![]() |
Oman Racing | 53 |
11. | ![]() |
Black Falcon | 52 |
12. | ![]() |
Barwell Motorsport | 47 |
13. | ![]() |
AKKA ASP | 46 |
13. | ![]() |
AKKA ASP | 46 |
13. | ![]() |
AKKA ASP | 46 |
14. | ![]() |
AF Corse | 43 |
14. | ![]() |
AF Corse | 43 |
15. | ![]() |
Black Pearl | 40 |
16. | ![]() |
Team a-works | 39 |
16. | ![]() |
Team a-works | 39 |
17. | ![]() |
IMSA Performance | 35 |
17. | ![]() |
IMSA Performance | 35 |
18. | ![]() |
IMSA Performance | 35 |
19. | ![]() |
Black Pearl | 34 |
20. | ![]() |
ISR Racing | 33 |
37. | ![]() |
Scuderia Praha | 14 |
38. | ![]() |
Scuderia Praha | 13 |
Jiří Písařík se zúčastnil prvních čtyř závodů vytrvalostní části, navzdory dobré výkonnosti doplácela posádka českého ferrari na účast v kolizích (Monza, Paul Ricard). Jeden bod vybojoval v druhém podniku v Silverstone, zbytek v 24 hodinovém závodě ve Spa. Zde spolu s dalším českým pilotem Josefem Králem bodovali v půlce závodu pátým místem ve třídě (5 bodů), další příděl následoval na konci závodu po dokončení na šesté pozici (8 bodů).
Hodnocení týmů PRO-Am
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Ferrari 488 | 256 |
2. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 176 |
3. | ![]() |
Ferrari 458/488 | 90 |
4. | ![]() |
Audi R8 LMS | 89 |
5. | ![]() |
Ferrari 488 | 63 |
6. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 56 |
7. | ![]() |
Aston Martin Vantage | 53 |
8. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 49 |
9. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 45 |
10. | ![]() |
Porsche 911 GT3R | 35 |
11. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 29 |
12. | ![]() |
BMW M6 GT3 | 25 |
13. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 24 |
14. | ![]() |
Ferrari 488 | 14 |
15. | ![]() |
Bentley Continental | 9 |
16. | ![]() |
Nissan GT-R | 7 |
17. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 5 |
18. | ![]() |
BMW M6 GT3 | 4 |
19. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 2 |
20. | ![]() |
Audi R8 LMS | 1 |
V této kategorii měl český tým nasazen vůz pouze ve vytrvalostní části, který bodoval v každém z pěti podniků. Největším úspěchem byla druhá příčka na konci 24 hodinového závodu, nejlepší pozice v jeho polovině doplněná sedmým místem po šesti hodinách. Dalšími pódiovými umístěními byla třetí místa v Silverstone a na Nürburgringu. Ani v dalších závodech si smíšená posádka nepočínala špatně, když skončila na čtvrtém místě v závodě 1 000 kilometrů na Paul Richardu a na pátém v Monze. Jeden bod následoval po nejrychlejším kvalifikačním kole ve Velké Británii.
Bodové zisky Scuderie Praha jsou shodné s příděly jejího českého zástupce Jiřího Písaříka. První bod v týmovém hodnocení byl připsán po druhém podniku v Silverstone, pět bodů po polovině 24 hodinového závodu (5.), osm bodů v závěru (6.).
Hodnocení jezdců Am Cup
Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí na prvních třech místech. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Úplné hodnocení naleznete na stránkách série Zde.
P. | Pilot | Tým | Body |
1. | ![]() |
AF Corse | 171 |
2. | ![]() |
AF Corse | 161 |
3. | ![]() |
Kessel Racing | 96 |
3. | ![]() |
Kessel Racing | 96 |
3. | ![]() |
Kessel Racing | 96 |
8. | ![]() |
ARC Bratislava | 63 |
22. | ![]() |
ARC Bratislava | 24 |
Konopka se zúčastnil pouze vytrvalostních podniků seriálu BGTS. Kromě závěrečného podniku, kde byl sestřelen Stevensem při jízdě na startovní rošt, bodoval slovenský pilot ve všech zbývajících závodech. Nejcennější byla třetí místa v Monze a v Silverstone doplněná trojicí čtvrtých míst v průběhu 24 hodinového závodu. Na okruhu Paul Ricard dokončil na šestém místě ve třídě.
Bodové příděly Zdena Mikuláška, který se zúčastnil pouze 24 hodinového podniku, jsou shodné s Konopkou.
Hodnocení týmů Am Cup
P. | Tým | Vůz | Body |
1. | ![]() |
Ferrari 458/488 | 196 |
2. | ![]() |
Ferrari 458/488 | 176 |
3. | ![]() |
Ferrari 458 | 127 |
4. | ![]() |
Mercedes-AMG GT3 | 92 |
5. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 67 |
6. | ![]() |
Ferrari 458/488 | 65 |
7. | ![]() |
Bentley Continental | 54 |
8. | ![]() |
Ferrari 458 | 30 |
11. | ![]() |
Lamborghini Huracán | 22 |
10. | ![]() |
Audi R8 LMS | 18 |
11. | ![]() |
Ferrari 458 | 16 |
Vyšší počet bodů v porovnání s příděly Konopky byl dosažen na okruhu Paul Richard a během prvního rozdělování bodů ve Spa. Na zbývajících přídělech se projevila účast druhého vozu jedné stáje před slovenským lamborghini.
Profily šampionátů
Blancpain Sprint Cup (Zde)
Blancpain Endurance Cup (Zde)
Naleznete zde charakteristiku sérií, jejich historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.