Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Renault: Red Bull bude bojovat o titul

Renault: Red Bull bude bojovat o titul

Motor naplnil očekávání.

Nové nespolehlivé MGU-K v zimních testech potrápilo všechny tři vozy s motory Renault. Kvůli častým poruchám skončily v tabulce odjetých testovacích kilometrů těsně nad McLarenem a v delších stintech se týmy musely smířit s omezením výkonu. Ve Viry-Châtillon přesto zavládla spokojenost. Francouzi předpokládají, že jejich vlastní tým bude někde ve středu pole, ale jezdci Red Bullu budou s tímto motorem bojovat o titul.

"Určitě budou v pozici na boj o mistrovský titul. Víme to a uděláme vše pro to, abychom jim to umožnili. To znamená, že sezónu musíme začít se spolehlivým motorem," řekl generální ředitel Renault Sport, Cyril Abiteboul.

Nová pohonná jednotka Renaultu měla být už před začátkem sezóny lepší než loňská, a to o tolik, aby vozy zrychlila o 0.3 sekundy. A cíl byl dosažen.

"Myslím, že cíl jsme již splnili a možná jsme už zašli i dál, ale je s tím spojena otázka spolehlivosti. Náš motor je zcela nový, spalovací motor i rekuperační systémy. Je to výzva hlavně z hlediska spolehlivosti. Žádná překvapení. Očekávali jsme, že se objeví problémy a opravdu se dostavily. Ale dobrou zprávou je, že to nebylo zbytečné. Když jsme chtěli vidět výkon motoru, byl tam. Nedělali jsme to často, protože jsme potřebovali testovací kilometry a kvůli tomu jsme museli myslet na výdrž dílů motoru. To byl problém, ale viděli jsme, že výkon je tam."

Ve Francii se v těchto dnech dělají důležitá rozhodnutí. Pohonné jednotky nasazené do prvního závodu sezóny by měly jezdcům vydržet alespoň čtvrtinu sezóny, takže většina z nich bude ve prospěch spolehlivosti.

"Věříme, že situaci máme víceméně pod kontrolou, ale tyto pohonné jednotky jsou tak složité, že nás ještě před Melbourne čeká několik rozhodnutí. Ta budou mít dopad nejen na konečné pořadí, ale také na to, zda se jezdci dostanou do cíle."

Zatímco pohonnou jednotku testovanou v uplynulých dvou týdnech čeká už jen úprava zmíněného systému rekuperace kinetické energie z brzdového systému a menší úpravy, inženýři Renaultu již pracují na velkých vylepšeních. Výhodou nové pohonné jednotky má být právě rychlý vývoj, protože na první pokus byla využita pouze část jejího potenciálu a mnoho příležitostí ještě pouze čeká na prozkoumání.

"Jako vždy, věci instalované do vozů jsou jiné jako ty, které se nyní testují na dynamometru, jako ty v našem dodavatelském řetězci, jako ty v naší návrhářské kanceláři. Momentálně se na dynamometru testuje jedno velké vylepšení výkonu, takže (na trati) jsme již krok pozadu. A dobrou zprávou je, že jsme zatím nenarazili na žádné překvapení."