Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Velká cena Bahrajnu pohledem Pirelli

Velká cena Bahrajnu pohledem Pirelli

Nejrychlejší, nejvytrvalejší, nejchytřejší

Velká cena Bahrajnu – závod
třetí závod z dvaceti

Bahrajn, 14. – 16. dubna 2017

SEBASTIAN VETTEL S FERRARI VYHRÁL VELKOU CENU BAHRAJNU SE STRATEGIÍ DVOU ZASTÁVEK

VŠICHNI JEZDCI ZASTAVILI V BOXES DVAKRÁT MIMO JEZDCE TÝMU SAUBER, PASCALA WEHRLEINA

NĚKTERÉ Z VARIANT STRATEGIE DVOU ZASTÁVEK S VYUŽITÍM MĚKKÝCH A SUPERMĚKKÝCH PNEUMATIK POČÍTALY S OPOTŘEBENÍM

Sakhir, 16.dubna 2017 – Sebastian Vettel, pilot Ferrari, vyhrál Velkou cenu Bahrajnu z druhé řady startovního roštu se strategií dvou zastávek. Všichni jezdci, mimo Pascala Wehrleina ze Sauberu, stavěli také dvakrát. Marcus Ericsson, týmový kolega Pascala Wehrleina byl jediný, který startoval na měkkých pneumatikách. V teplém večeru jezdci tvrdě tlačili v každém stintu, což se podepisovalo na opotřebení obou směsí.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Strategie byla základem závodu, který také ovlivnilo brzké vyjetí safety caru. V každém případě strategie dvou zastávek byla v těchto podmínkách tou pravou, ale viděli jsme různé varianty podle toho, kterou ze směsí měkkých nebo superměkkých pneumatik jezdci zvolili. Cladnější počasí přechozího dne znamenalo menší opotřebení superměkkých pneumatik a velmi dobré podmínky pro měkké”.

Nejrychlejší časy dne podle směsí

  Středně tvrdá Měkká Superměkká
první   Hamilton 
1m 32.798s
Ricciardo 
1m 33.495s
druhý   Raikkonen
1m 33.720s
Vettel
1m 34.503s
třetí   Vettel
1m 33.826s
Bottas
1m 34.942s

Nejdelší stint závodu

Středně tvrdá    
Měkká Wehrlein 45 kol
Superměkká Ocon 26 kol


Pravdometr: Sebastian Vettel vyhrál se strategií dvou zastávek. Strategii dvou zastávek jsme předpokládali s ohledem na stupeň opotřebení superměkkých pneumatik. Opotřebení bylo střední, což by znamenalo strategii dvou zastávek se dvěma uvodními stinty (každý na 19 kol) na superměkkých pneumatikách následovanými finálním přezutím na měkké pneumatiky, která by teoreticky byla nejrychlejší (výjezd safety caru znamenal pro většinu jezdců první zastávku nejpozději ve 13. kole). To byla také strategie, kterou si zvolili Vettel a Bottas, Vettel stavěl v 10. a 33. kole.