Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Představení šampionátu: Blancpain Endurance Cup

Představení šampionátu: Blancpain Endurance Cup

Souhrn informací a odkazů na jednom místě.

Vytrvalostní závody, které jsou nyní součástí seriálu Blancpain GT Series (v textu tohoto článku se zvýrazněnou zkratkou) začínají tento víkend již svoji sedmou sezonu. Vzhledem k odlišnému charakteru druhé části seriálu je i nadále každé části věnován samostatný článek shrnující základní informace.

Odkaz na tento článek bude v průběhu roku součástí klíčových příspěvků o seriálu BGTS na zdejším portálu. V případě změn informací dojde k úpravě se soupisem změn na konci článku. V některých případech mohou být zvýrazněny pro snadnější rozpoznání.

Obsah s aktivními odkazy na kapitoly

1. Základní popis
2.1. Pohled do historie
2.2. Držitelé titulů
2.3. Nejúspěšnější stáje
2.4. Tituly v BGTS
3. Pořadatelská organizace
4. Kalendář
5.1. Průběh závodního víkendu
5.2. Kategorie účastníků
5.3. Další změny v pravidlech
6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy
7. Seznam úspěšných jezdců
8.1. Užitečné odkazy
8.2. Doplňující články na Formule.cz
9. Rozsah informování na zdejším portálu
10. Konečné výsledky
11. Souhrn aktualizací

1. Základní popis

S nejkratší délkou závodu minimálně tři hodiny patří Blancpain Endurance Cup mezi vytrvalostní série. Putováním po evropských okruzích naplňuje svůj mezinárodní status. Dědictvím po FIA GT Championship je zařazení prestižního 24 hodinového závodu ve Spa do kalendáře. Možnosti účastníků rozšiřuje bodováním do nadřazeného Blancpain GT Series.

Rozmanitost konstrukcí vozů GT3 (případně s homologací G3 Belgického RACB) vyrovnává propracovaný systém vyvážení výkonnosti. Vyrovnaným podmínkám napomáhá výběr jediného schváleného dodavatele pneumatik (Pirelli) a paliva (Total).

Tři zúčastněné třídy se liší možnostmi sestavení posádek. V samostatných kategoriích soupeří profesionální jezdci, amatérští piloti anebo smíšené sestavy.

Přímé přenosy kvalifikace a závodu (a jejich záznamů) zajišťuje pořadatel na svých stránkách. Zde se nachází oficiální časomíra, která pomáhá divákům získat přehled o dění v závodě, jehož délka vytváří prostor pro uplatnění strategických dovedností účastníků.

2.1. Pohled do historie

Když se podařilo pořadatelům z SRO završit přeměnu FIA GT na profesionálněji zamýšlenou sérii krátkých závodů v podobě MS GT1, zvýšila se u stájí s vozy GT2 anebo GT3 poptávka po mezinárodní vytrvalostní sérii s účastí smíšených posádek.

Představy o podobě nové série byly odhaleny během víkendu s vrcholným závodem 24 hodin ve Spa v roce 2010. Tento podnik, který se měl stát součástí připravované série, svým složením naznačoval zájem účastníků.

Převaha stájí s vozy třídy GT3 anebo neochota partnerů z belgického autoklubu (RACB) potvrdit přítomnost vozů GT2 v poli vyústily v jediné zásadnější změny před oficiálním představením série v lednu 2011.

Svoji roli vůdčí kategorie začaly plnit GT3 dále dělené dle jezdeckého obsazení na profesionální a smíšené posádky. Ty byly doplněny skromnější účastí amatérských posádek ve starších vozidlech GT3, pohárových vozů Porsche anebo takřka civilních aut kategorie GT4. V pěti třídách se během pěti víkendů scházely více jak tři desítky účastníků. Závod ve Spa s účastí 62 vozů jakoby předznamenal zájem v následujícím ročníku.

Přestože se v následující sezóně našli zájemci pouze do tří tříd obsazených GT3 (ve Spa byla navíc možná účast pohárových vozů), na roštu se většinou objevilo více jak pět desítek vozidel. V Belgii se závodu zúčastnilo dokonce dosud nepřekonaných 66 aut. Součástí kalendáře bylo již šest podniků včetně 24 hodinového klání.

Zájem účastníků neutuchal ani v roce 2013, kdy během úvodního víkendu vzrostl počet startujících z 53 na 60 vozů. Šampionát měl znovu pouze pět podniků, závěrečný s dvojnásobnou délkou (resp. 1 000 km na Nürburgringu) časem stráveným v závodech vyrovnal předchozí ročník. Počet tříd zůstal zachován, nicméně díky změnám v amatérské kategorii došlo k nárůstu soutěžících na úkor třídy smíšených posádek.

Přestože následující rok došlo k poklesu počtu účastníků, i nadále se jednalo o mimořádně úspěšnou a kvalitní sérii. S výjimkou 24 hodin ve Spa se jejich počet pohyboval nad čtyřmi desítkami. Největší zájem byl opět o třídu smíšených sestav, následovali profesionálové a nejméně zaujala amatérská kategorie.

V pátém ročníku se počet startujících pohyboval okolo šesti desítek. Po dvou letech došlo ke změně místa druhého nejdelšího podniku, když 1 000 kilometrů dlouhý závod místo Nürburgringu hostil Paul Ricard. Nejvíce zájemců tentokráte lákala vrcholná třída profesionálů (22-29) v závěsu se smíšenými posádkami (18-24), amatérů se na dráze pohybovalo nejméně (10-15 vozů).

Podobná situace byla loni, za mírným poklesem počtu účastníků bylo oslabení amatérské třídy. Zatímco počet těchto posádek nepřesáhl deset, vyrovnaná situace panovala v celkovém hodnocení (25-27) a částečně i ve třídě smíšených posádek (19-25).

Od roku 2014 patří tento vytrvalostní šampionát spolu s krátkými závody v BSS stal jednou z částí v nově vytvořeném nástavbovém Blancpain GT Series. SRO se tak částečně podařilo naplnit myšlenky zveřejněné Stéphanem Ratelem ve Spa koncem července 2012. Pod označením Světové série GT se skrývalo bodování účastníků dvou časově odlišných šampionátů. Tuto náhradu za zrušené MS GT1 se v roce 2013 však nepodařilo uskutečnit.

2.2. Držitelé titulů

Je-li u hodnocení třídy PRO hvězdička, jednalo se o zařazení posádek do celkové klasifikace. Podmínky však odpovídaly nasazení profesionálních posádek.

2016 (Blancpain Endurance Cup)

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO* Rob Bell  Garage 59  McLaren 650S
Côme Ledogar
 PRO-AM Michael Broniszewski  Kessel Racing  Ferrari 488
Alessandro Bonacini
Andrea Rizzoli
 AM Liam Talbot  Kessel Racing  Ferrari 458
Marco Zanuttini
Vadim Gitlin

2015

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO Cup Katsumasa Chiyo  GT Academy  Nissan GT-R
Wolfgang Reip
Alex Buncombe
 PRO-AM Cup Duncan Cameron  AF Corse  Ferrari 458
Matt Griffin
 AM Cup Ian Loggie  Parker Racing  Audi R8
Julian Westwood

2014

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 PRO Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club  Audi R8
 PRO-AM Andrea Rizzoli  Villorba Corse  Ferrari 458
Stefano Gai
 Gent. Trophy Peter Mann  AF Corse  Ferrari 458
Francisco Guedes

2013

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 GT3 Pro Maximilian Buhk  HTP Motorsport  Mercedes SLS
 GT3 Pro-Am Lucas Ordonez  Nissan GT-R  GT Academy
 GT3 Gent. Jean-Luc Blanchemain  Sofrev ASP  Ferrari 458
Jean-Luc Beaubelique
Patrice Goueslard

2012

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 GT3 Pro Christopher Haase  Belgian Audi Club  Audi R8
Stéphane Ortelli
Christopher Mies
 GT3 Pro-Am Louis Machiels  AF Corse  Ferrari 458
Niek Hommerson
 GT3 Gent. Robert Hissom  Sainteloc Racing  Audi R8
Pierre Hirschi

2011

 Třída  Jméno  Tým  Vůz
 GT3 Pro Greg Franchi  Belgian Audi Club  Audi R8
 GT3 Pro-Am Louis Machiels  Vita4One  Ferrari 458
Niek Hommerson
 GT3 Gent. Georges Cabannes  Ruffier Racing  Lamborghini Gallardo
 GT3 CUP Sergio Negroni  De Lorenzi Racing  Porsche 997
 GT4 Alex Buncombe  RJN Motorsport  Nissan 370Z
Jordan Tresson
James Ward

2.3. Nejúspěšnější stáje

 Rok  Třída  Tým  Vůz
 2016  PRO* Cup Garage 59  McLaren 650S
 PRO-AM Cup Kessel  Ferrari 488
 AM Cup Kessel  Ferrari 458
 2015  PRO* Cup Belgian Audi Club  Audi R8
 PRO-AM Cup AF Corse  Ferrari 458
 AM Cup AKKA ASP  Ferrari 458
 2014  PRO Belgian Audi Club  Audi R8
 PRO-AM Villorba Corse  Ferrari 458
 Gent. Trophy AF Corse  Ferrari 458
 2013  GT3 Pro Marc VDS Racing  BMW Z4
 GT3 Pro-Am GT Academy  Nissan GT-R
 GT3 Gentleman Sofrev ASP  Ferrari 458
 2012  GT3 Pro Belgian Audi Club  Audi R8
 GT3 Pro-Am AF Corse  Ferrari 458
 GT3 Gentleman Sainteloc Racing  Audi R8
 2011  GT3 Pro Belgian Audi Club  Audi R8
 GT3 Pro-Am Vita4One  Ferrari 458
 GT3 Gentleman Ruffier Racing  Lamborghini Gallardo LP520
 GT4 RJN Motorsport  Nissan 370Z

2.4. Tituly v BGTS

Jezdci

 Rok  Jméno  Tým  Vůz
 2016 Maximilian Buhk  HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3
Dominik Baumann
 2015 Robin Frijns  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS
 2014 Laurens Vanthoor  Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS

Týmy

 Rok  Tým  Vůz
 2016 HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3
 2015 Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS ultra
 2014 Belgian Audi Club Team WRT  Audi R8 LMS ultra

3. Pořadatelská organizace

Organizací této série se zabývá Stéphane Ratel Organisation (SRO). Jejím zakladatelem je Stéphane Ratel, který společnost založil 24. ledna 1995. Francouzský podnikatel tak navázal na předchozí zkušenosti s pohárovými závody vozů Venturi. V té době se rovněž podílel se svými společníky na pořádání mezinárodního mistrovství BPR Global GT Series.

Zájem o tuto sérii přilákal pozornost FIA, která se od roku 1997 chystala podílet na jejím chodu. Po rozkolu společníků v BPR se následně ujala organizace nového FIA GT Championship SRO. Z tohoto mezinárodního mistrovství se stal pilíř společnosti francouzského podnikatele, okolo nějž později začal Ratel v Evropě budovat strukturu národních šampionátů s vozy GT. Mnohdy byly závody gétéček doplněny rozmanitou nabídkou vlastních doprovodných sérií.

Mezitím se důležitým milníkem nejen v rozvoji Ratelova impéria od roku 2006 stává nově založená třída vozidel GT3. Původně evropská záležitost se rozšířila do celého světa. Dosud bylo schváleno 47 modelů od 23 výrobců.

Prestiž FIA GT vedla SRO k její přeměně na Světové mistrovství vozů GT1 pořádané od roku 2010. Finanční a později také organizační obtíže vedly k ukončení tohoto projektu po sezoně v roce 2012. Zároveň došlo k urychlení začínajících změn v příliš rozsáhlé nabídce francouzských pořadatelů. S nimi souvisí také změna obchodního modelu vedoucí k častějším prodejům licence na pořádání šampionátu anebo včlenění třídy do stávajícího mistrovství.

Další doplňující informace lze získat v článku věnovaném Stéphane Ratelovi a jeho aktivitám mimo SRO (Zde). Více o dvou desetiletích činnosti a přehledu pořádaných šampionátů naleznete v článku vydaném při jubileu francouzské společnosti (Zde).

4. Kalendář

Kalendář, jenž byl představen 29. července 2016 během tradiční tiskové konference během podniku 24 hodin ve Spa, představuje jedinou a platnou verzi. Po třech letech bez výraznějších změn došlo k nahrazení posledního závodu na Nürburgringu podnikem na okruhu ve španělské Katalánii.

Poslední kolonka s aktuální variantou kalendáře v tabulce je určena na průběžné doplňování popisy závodů a jejich výsledků.

p. Datum Stát Okruh Popis
 1.  22. - 23.04.2017 Itálie  Monza
 Zde
 2.  13. - 14.05.2017 Velká Británie  Silverstone
 Zde
 3.  23. - 24.06.2017 Francie  Paul Ricard
 Zde
 4.  27. - 30.08.2017 Belgie  24 hodin ve Spa
 Zde
 5.  30.09 - 01.10.2017 Španělsko  Katalánie
 Zde

Kalendář celého BGTS naleznete Zde.

5.1. Průběh závodního víkendu

Přestože je závod v Belgii součástí této série, vzhledem k jeho mimořádné délce se k němu vztahuje řada dodatečných postupů. Zvláštnostem 24 hodinového klání bude věnován samostatný článek před závodem. V této kapitole jsou pravidla platná pro tříhodinové a 1 000 kilometrů dlouhý závod.

Závodní víkend s dvoudenním formátem začíná v sobotu dvojicí tréninků, každý z nich trvá 90 minut.

Nedělní dopoledne je vyhrazeno kvalifikaci rozdělené na tři části. V ní má každý pilot posádky 15 minut, během nichž se může pokusit zajet své nejrychlejší kolo. Rošt je následně sestaven na základě nejlepšího času posádky. Dvoučlenné sestavy (pouze PRO-AM Cup a AM Cup) se neúčastní první části.

V neděli odpoledne nastává čas pro tři hodiny (nebo 1 000 kilometrů/6 hodin) trvající závod. Pilotem pro úvodní část závodu může být kterýkoliv člen posádky bez ohledu na čas dosažený v kvalifikaci. Odpočet začíná po protnutí startovní čáry na konci zahřívacího kola, po němž následuje letmý start.

Vozy musí během tříhodinových závodů minimálně dvakrát do boxů, ve Francii čtyřikrát. V nich probíhá povinně výměna jezdců (s výjimkou dvoučlenné posádky), pneumatik a doplnění paliva. Výjimkou francouzského závodu je možnost vynechat výměnu pilota anebo pneumatik.

Délka jednoho úseku (neboli stintu) může trvat maximálně 65 minut. Ve Francii může jediný pilot pobýt za volantem maximálně 130 minut, v případě dvoučlenné posádky se tato povinnost vztahuje na zkušenějšího pilota. Ve všech případech může dojít k prodloužení této doby o pět minut v případě neutralizace závodu anebo vyhlášení plné žluté na konci úseku.

Konec přichází po vypršení časového limitu a dokončení kola nejúspěšnějším vozem. V každé kategorii je body ohodnoceno deset nejlepších posádek (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Při dvojnásobně dlouhém podniku ve Francii budou rozděleny následující bodové příděly: 33-24-19-15-12-9-6-4-2-1.

Zisky jezdců jsou započítány všechny, u týmů pouze body nejlepšího vozidla.

Bodové zisky v BGTS jsou přiděleny dle umístění v celkovém hodnocení všech klání BSC a BEC (včetně průběžného bodování po 6 a 12 hodinách ve Spa). Použitá bodová škála vychází dle příslušného druhu závodu. V tabulce, kde není brán ohled na zařazení účastníků do tříd, jsou všechny bodové zisky jezdců. Kromě zahrnutí do celkové klasifikace mají účastníci v kategorii smíšených a amatérských posádek další hodnocení v rámci své třídy. U týmů jsou započítány pouze body nejlepšího vozidla.

5.2. Kategorie účastníků

Rozdělení účastníků do tříd probíhá pouze v závislosti na složení posádek.

V hlavní kategorii (bez označení PRO) se nebere ohled na rozdělení jezdců do kategorií dle výkonnosti. Je zde prostor pro profesionální jezdce mnohdy ověnčené vavříny z významných mezinárodních podniků.

Třída PRO-AM Cup je určena smíšeným posádkám. Nejsilnější povolené kombinace jezdců představují sestavu platinového a dvou bronzových jezdců nebo dvou stříbrných s jedním bronzovým. Pro amatérské jezdce je určena AM Cup, kdy je možné sestavit posádku pouze z držitelů bronzové licence.

Systém kategorizace jezdců platný od roku 2015 je blíže popsán Zde. SRO si vyhrazuje právo na možnou změnu zařazení pilota (především u amatérů) dle požadavků GT závodů. V tomto případě je ke kategorii u sledovaného jezdce doplněna hvězdička.

5.3. Další změny v pravidlech

V této kapitole budete seznámeni s dalšími výše neuvedenými důležitými změnami v předpisech. Po revolučních změnách v předchozích letech byla pravidla spíše zpřehledněna, přesto několik menších změn nalezneme.

Změny ve vyvážení výkonnosti týkající se váhy mohou být učiněny ještě týden před začátkem podniku. Dosud bylo možné provést změny nejpozději dva týdny předem, jenž jsou zachovány pro rozhodnutí týkající se restriktoru a aerodynamiky.

Nyní se musí jezdci krotit při použití světelné houkačky. Mezi dvojicí zatáček mohou bliknout maximálně třikrát. Při snížené viditelnosti je možné k blikání použít pouze doplňková světla.

Naopak ústupkem je možnost pokračovat v kvalifikaci, pokud je k vyproštění vozu použita technika. Dosud se musel spokojit uvízlý účastník pouze s pomocí komisařů, na techniku bylo možné spoléhat v ostatních částech víkendu.

Nově je připomenuto možné rozsvícení červeného světla na konci zaváděcího kola. Předjíždět lze až po rozsvícení zelených světel.

Před zahájením neutralizace může být vyhlášena fáze plné žluté. V tomto případě se na dráze pohybuje bezpečnostní vůz s vypnutými majáky, dokud se mu nepodaří najít a předjet vedoucí vůz. Následuje již běžný postup.

6. Přehled nasazených vozů a jejich zastoupení týmy

Tato kapitola je rozdělena na účastníky dle jejich zařazení do kategorií.

Následné další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace. Případná doplňující poznámka v závorce u typu vozu rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací.

Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se stručný popis technických údajů anebo informace v době představení vozu.

Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série.

Novější variantu obsáhlejšího popisu pouze závodní verze s uvedením roku vydání představuje označení Vládci asfaltu. Prozatím jediným zástupcem je pouze článek o Nissanu GT-R, jehož součástí je také odkaz k bližšímu popisu civilní verze.

Vzhledem k probíhající obměně vozového parku a prolínání starších a novějších modelů bude u označení vozidla uvedena dvoudílná zkratka vytvářející jedinečné označení. S těmito kódy se budete setkávat také v průběhu sezony, seznam bude na konci článku, v nichž bude použit.

Velké písmeno představuje jméno výrobce (i u víceslovných, např. Aston Martin), výjimkou budou úzce provázaní výrobci a úpravci (např. Mercedes-AMG). Malými písmeny (případně číslicemi) bude uvedeno typové označení, jenž může následovat velké písmeno u variací modelů (např. Gallardo Extenso, též R-EX).

Má-li tým svoji prezentaci na internetu, je v závorce uveden odkaz. Přednostně jsou uvedeny webové stránky, v některých případech se informace nachází pouze na sociální síti (označení FB, G+). Pokud je součástí odkazu poznámka servis, zobrazí se stránka týmu zajišťujícího provoz pro tyto zákazníky.

Startovní listinu mistrovství před úvodním závodem naleznete Zde.

Celkové hodnocení (odpovídá PRO Cup)

Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)

Belgian Audi Club Team WRT (Zde)
Team WRT (Zde)
ISR (Zde)
Audi Sport Team WRT (servis Zde)
Audi Sport Team Sainteloc (servis Zde)
Audi Sport Team ISR (servis Zde)

Bentley Continental GT3 Bcon (10 let)

Bentley Team M-Sport (Zde)

BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)

Walkenhorst Motorsport (Zde)
Rowe Racing (Zde)

Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)

Spirit Of Race (servis Zde)
Kaspersky Motorsport (Zde)
SMP Racing (Zde)

Emil Frey Jaguar G3 Jef (10 let)

Emil Frey Jaguar Racing (Zde)

Lamborghini Gallardo R-EX LgEX (10 let)

Reiter Young Stars (servis Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)

Ombra Racing (Zde)
GRT Grasser Racing Team (Zde)
Orange 1 Team Lazarus (Zde)
Attempto Racing (Zde)

McLaren 650S M650 (2015)

Strakka Racing (Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)

Mercedes-AMG Team Black Falcon (Zde)
MANN-FILTER Team HTP Motorsport (Zde)
Mercedes-AMG Team HTP Motorsport (Zde)
HTP Motorsport (Zde)
Akka ASP (Zde)

Nissan GT-R Nismo GT3 Ngtr (2014)

Motul Team RJN Motorsport (Zde)
Motul Team RJN Nissan (Zde)

 

PRO-AM Cup

Aston Martin V12 Vantage GT3 Avan (10 let)

Oman Racing Team with TF Sport (servis Zde)

Audi R8 LMS (2015) Ar82 (2015)

Sainteloc Racing (Zde)

Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)

Kessel Racing (Zde)
AF Corse (Zde)
Spirit Of Race (servis Zde)
Rinaldi Racing (Zde)
BBT (servis Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)

Attempto Racing (Zde)
Ratòn Racing (Zde)
Barwell Motorsport (Zde)

McLaren 650S M650 (2015)

Strakka Racing (Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)

Black Falcon (Zde)
Team Zakspeed (Zde)
HTP Motorsport (Zde)
Akka ASP (Zde)

Porsche 911 GT3 R (991) P991 (2015)

Herberth Motorsport (Zde)

AM Cup

BMW F13 M6 GT3 Bm6 (2015)

Walkenhorst Motorsport (Zde)

Ferrari 488 GT3 F488 (10 let)

Rinaldi Racing (Zde)
Kessel Racing (Zde)
AF Corse (Zde)

Lamborghini Huracán GT3 Lhur (2015)

Team HB Racing (Zde)

McLaren 650S M650 (2015)

Garage 59 (FB: Zde)

Mercedes-AMG GT3 MAgt (2015)

Team Zakspeed (Zde)

7. Seznam úspěšných jezdců

Údaj v závorce je startovním číslem vozidla, v němž je jezdec uveden ve startovní listině před úvodním podnikem.

 

 

 

 Jméno  Úspěchy v závodech sportovních vozů
Abril, Vincent (8)  mistr BSS 2015 (celkově)
 mistr BSS 2014 (Silver Cup)
Aguas, Rui (31)  mistr WEC 2016 (GTE-AM)
Baumann, Dominik (85)  mistr BGTS 2016
 mistr ME GT3 2012
Beaubelique, Jean-Luc (87)  mistr BES 2013 (Gentlemen)
Bell, Rob (58)  mistr BEC 2016 celkově
 mistr LMS 2008, 2007 (třída GT2)
Beretta, Michele (12)  mistr BSC 2016 (Silver Cup)
Beretta, Olivier (51)  mistr LMS 2014 (třída GTC)
 mistr ALMS 2005-2007 (GT1)
 mistr ALMS 2000, 1999 (GTS)
 mistr FIA GT 1999
 mistr FIA GT 1998 (GT2)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2011 (GTE Pro)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2006, 2005 (GT1)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2004, 2000, 1999 (GTS)
Bertolini, Andrea (53)  mistr WEC 2015 (GTE-Am)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2015 (GTE-Am)
 mistr MS GT1 2010
 mistr FIA GT 2006, 2008, 2009 (GT1 i celk.)
Bontempelli, Lorenzo (51)  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
Broniszewski, Michal (11)  mistr BGTS 2016 (třída PRO-AM)
 mistr BSC 2016 (třída PRO-AM)
 mistr GT Open 2009 (třída GTS)
Buhk, Maximilian (84)  mistr BGTS 2016
 mistr BSS 2015 (celkově)
 mistr BES 2013 (třída GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2012
Buncombe, Alex (23)  mistr BES 2015 (PRO)
 mistr BES 2011 (třída GT4)
Cioci, Marco (53)  mistr GT Open 2006 a 2008 (třída GTS)
Crestani, Fabrizio (27)  mistr GT Open 2016 (celk. a GT3 PAM)
Fässler, Marcel (5)  mistr WEC 2012 (LMP1 i celkově)
 mistr GT Open 2009 (kategorie SGT)
 vítěz 24 H Le Mans 2014 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 H Le Mans 2012 a 2011 (LMP1 i celk.)
Fisichella, Giancarlo (55)  mistr LMS 2011 (GT2 Pro)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2014 (GTE-Pro)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2012 (GTE-Pro)
Frijns, Robin (17)  mistr BGTS 2015
Gattuso, Stefano (12)  mistr GT Open 2011 (třída GTS)
Haase, Christopher (26)  mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr ME GT3 2009
 mistr ADAC GT 2007
Hommerson, Niek (53)  mistr BES 2012 a 2011 (třída GT3 Pro-Am)
Chiyo, Katsumasa (23)  mistr BES 2015 (PRO)
Kane, Jonny (44)  vítěz 24 hodin Le Mans 2010 (LMP2)
Keilwitz, Daniel (333)  mistr ADAC GT 2013
 mistr ME GT3 2010
Ledogar, Côme (58)  mistr BEC 2016 celkově
Leventis, Nick (42)  vítěz 24 H Le Mans 2010 (LMP2)
Machiels, Louis (53)  mistr BES 2012 a 2011 (třída GT3 Pro-Am)
Ordóñez, Lucas (23)  mistr BES 2013 (GT3 PRO-AM)
Ortelli, Stéphane (3)  mistr FIA GT Series 2013 (GT3 Pro)
 mistr BES 2012 (kategorie GT3 Pro)
 mistr LMS 2007 (kategorie GT1)
 mistr FIA GT 2002 a 2003 (N-GT)
 vítěz 24 hodin Le Mans 1998 (GT1 i celk.)
Perera, Franck (84)  mistr LMS 2015 (třída GTC)
Ramos, Miguel (78)  mistr GT Open 2015 (celk. a GT3 PAM)
Richelmi, Stéphane (2)  mistr WEC 2016 (LMP2)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2016 (LMP2)
Rizzoli, Andrea (11)  mistr ELMS 2015 (třída GTE)
 mistr BES 2014 (PRO-AM)
Smith, Guy (7)  mistr ALMS 2011 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2003 (LGTP i celk.)
Shaitar Viktor (72)  mistr WEC 2015 (GTE-Am)
 mistr LMS 2014 (GTE)
 mistr LMS 2013 (GTC)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2015 (GTE-Am)
Stolz, Luca (4)  mistr BSC 2016 (Silver Cup)
Tréluyer, Benoit (2)  mistr WEC 2012 (LMP1 i celkově)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2014 (LMP1 i celk.)
 vítěz 24 hodin Le Mans 2012, 2011 (LMP1 i celk.)
Vannelet, Gilles (777)  mistr ME GT3 2007
Zanuttini, Marco (888)  mistr BEC 2016 (AM Cup)

8.1. Užitečné odkazy

Blancpain GT Series – oficiální komunikační kanály

Web  (Zde)
Stránky obsahující zpravodajství a souhrn informací o týmech, jezdcích, vozidlech anebo závodech. V pravé části úvodní stránky se nachází odkazy ke sledování přenosů závodů, časomíry a dalších informací k nejbližšímu podniku. Po zvolení sledování přenosů mohou být na začátku zobrazeny reklamy, většinou s možností jejich ukončení. Během přenosu vysílány nejsou.

Twitter  (Zde)
Mikroblog pořadatelů stojí za zmínku vzhledem ke zveřejňování aktualit z probíhajícího závodu. Doplňují je upozornění na články vydané na oficiálních stránkách série, blahopřání jezdcům spjatých se sérií a zajímavosti ze světa GT.

Facebook  (Zde)
Profil pro fanoušky na nejrozšířenější sociální síti.

You Tube  (Zde)
Úložiště nahrávek závodů a reportáží od roku 2012. Zkrácené sestřihy mají délku okolo padesáti minut.

Instagram  (Zde)
Galerie fotografií čtvercového formátu je souhrnem obrázků publikovaných na různých kanálech pořadatelů.

Oficiální aplikace   (Android Zde/iOS Zde)

Přístup k novinkám (včetně sdílení se sociálními sítěmi), veškerým informacím anebo fotografiím zveřejněných na portálu pořadatele. Kromě časomíry je možné sledovat také přenosy závodů, zde je upozornění s dostupností v závislosti na lokalitě.

Wikipedia  (Zde)

Ve známé encyklopedii lze nalézt stránku věnovanou nejen letošnímu ročníku. Za zmínku stojí aktualizované přehledné změny ve složení posádek anebo podrobné tabulky s klasifikací jezdců a týmů.

Formule  (Zde)

Přímý odkaz na část zdejšího portálu, kde jsou soustředěny pouze články věnované gétéčkům.

8.2. Doplňující články na Formule.cz

Grand magazín (poslední vydání Zde)

Zpravodajský souhrn poskytující přehled o dění v mezinárodních sériích určených gétéčkům. Naleznete zde zprávy, výsledky a upozornění na blížící se události z Blancpain GT Series a ADAC GT Masters. Jeho součástí jsou také informace o nových a vylepšených vozech, které se objevují v závodech uvedených mistrovství.

Zatímco příležitostným fanouškům GT závodů prostřednictvím Grand magazínu neuniknou významné události týkající se uvedených sérií, na své si přijdou i zapálení příznivci. Ti zde naleznou souhrn dostupných informací souvisejících s vybranými zprávami z oficiálních zdrojů anebo předních zahraničních portálů zabývajících se gétéčky.

Průvodce světem GT (Zde)

Článek věnovaný gétéčkům od počátků jejich vzniku. Zabývá se i různými variantami těchto vozidel anebo jejich sportovnímu využití.

Blancpain Endurance Cup 2016 (Zde)

Souhrn informací o vytrvalostní sérii, který je věnován minulému ročníku.

9. Rozsah informování na zdejším portálu

Většina zpráv týkajících se dění v sérii (včetně připomenutí nejbližšího závodu) bude součástí zpravodajského souhrnu Grand magazín. Výsledky závodů budou vydány v samostatném článku ve den konání závodu anebo následující den.

Doplňkem budou aktuality v Barometru, který se nachází na hlavní stránce vpravo.

V případě účasti významnějších českých anebo slovenských zástupců mohou být zveřejňovány jejich tiskové zprávy.

10. Konečné výsledky

Klasifikace jezdců zahrnuje pořadí v první desítce v celkové klasifikaci a kategorii PRO-AM Cup. Z třídy AM Cup je uvedeno pouze pořadí na stupních vítězů. Čeští a slovenští zástupci jsou zmíněni všichni bez ohledu na pořadí. Týmy jsou uvedeny všechny.

Hodnocení jezdců v celkovém pořadí

p. Pilot Tým Body
 1. Mirko Bortolotti  Grasser Racing  86
 1. Andrea Caldarelli  Grasser Racing  86
 1. Christian Engelhart  Grasser Racing  86
 2. Maxime Soulet  M-Sport  79
 2. Andy Soucek  M-Sport  79
 2. Vincent Abril  M-Sport  79
 3. Maximilian Buhk  HTP Motorsport  52
 3. Jimmy Eriksson  HTP Motorsport  52
 3. Franck Perera  HTP Motorsport  52
 4. Shaitar Viktor  SMP Racing  46
 4. Davide Rigon  SMP Racing  46
 4. Miguel Molina  SMP Racing  46
 5. Raffaele Marciello  Akka ASP  43
 5. Edoardo Mortara  Akka ASP  43
 5. Michael Meadows  Akka ASP  43
 6. Felix Serralles  Akka ASP  41
 6. Daniel Juncadella  Akka ASP  41
 7. Marco Cioci  Kaspersky  32
 7. Giancarlo Fisichella  Kaspersky  32
 7. James Calado  Kaspersky  32
 8. Markus Winkelhock  Sainteloc  30
 8. Christopher Haase  Sainteloc  30
 9. René Rast  Audi WRT  29
 9. Nico Müller  Audi WRT  29
 9. Antonio Garcia  Audi WRT  29
 10. Jake Dennis  Team WRT  28
 10. Robin Frijns  Team WRT  28
 10. Stuart Leonard  Team WRT  28
 21. Filip Salaquarda  ISR Racing  10

Filip Salaquarda (č. 75, Audi) se zúčastnil všech vytrvalostních závodů v seriálu. Bodoval pouze ve Francii (6 bodů za 7. místo) a Španělsku (4 body za 8. příčku)

Tomáš Enge (č. 24, Reiter) nastoupil ve vytrvalostní části ve dvou podnicích. Ani v jednom si na své konto body nepřipsal. Ve Francii český pilot havaroval, ve Španělsku skončilo lamborghini sdílené s Helistekangasem a Woodovou až na 35. pozici.

Úplnou klasifikaci jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů v celkovém pořadí

p. Tým Vůz Body
 1. M-Sport Bentley  Bentley Continental  88
 2. Grasser Racing  Lamborghini Huracán  87
 3. Akka-ASP  Mercedes-AMG GT3  83
 4. HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3  73
 5. Spirit Of Race  Ferrari 488  48
 6. SMP Racing  Ferrari 488  48
 7. Belgian Audi Club WRT  Audi R8 LMS  48
 8. Team WRT  Audi R8 LMS  30
 9. Black Falcon  Mercedes-AMG GT3  28
 10. Rowe Racing  BMW M6 GT3  21
 11. RJN Motorsport  Nissan GT-R  19
 12. Oman Racing  Aston Martin Vantage  17
 13. ISR Racing  Audi R8 LMS  14
 14. Strakka Racing  McLaren 650S  8
 15. Kessel Racing  Ferrari 488  6
 16. Emil Frey Racing  Jaguar XKR G3  6
 17. Sainteloc Junior Team  Audi R8 LMS  4
 18. Ombra Racing  Lamborghini Huracán  2
 18. Barwell Motorsport  Lamborghini Huracán  2

V porovnání s bodovými zisky českého zástupce Filipa Salaquardy těžila česká stáj při dokončení více vozů jednoho týmu před jejím nejlépe umístěným vozem. Tato situace nastala pouze v závěrečném podniku poblíž Barcelony přilepšením čtyř bodů (8 bodů za 8. příčku).

Hodnocení jezdců PRO-AM Cup

p. Pilot Tým Body
 1. Jonny Adam  Oman Racing  116
 1. Ahmad Al Harty  Oman Racing  116
 2. Martin Kodric  Barwell Motorsport  87
 2. Patrick Kulaja  Barwell Motorsport  87
 3. Salih Yoluc  Oman Racing  72
 4. Miguel Toril  Black Falcon  62
 4. Oliver Morley  Black Falcon  62
 5. Adrian Amstutz  Barwell Motorsport  62
 6. Nico Bastian  Akka-ASP  60
 7. Marvin Kirchhöfer  Black Falcon  47
 8. Maximilian Götz  Black Falcon  46
 9. Jules Gounon  Akka-ASP  46
 9. Jean-Luc Beaubelique  Akka-ASP  46
 10. Rinat Salikhov  Rinaldi Racing  42
 10. Alexander Mattschull  Rinaldi Racing  42

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů PRO-AM Cup

p. Tým Vůz Body
 1. Oman Racing  Aston Martin Vantage  116
 2. Barwell Motorsport  Lamborghini Huracán  88
 3. Black Falcon  Mercedes-AMG GT3  63
 4. Akka-ASP  Mercedes-AMG GT3  61
 5. Spirit Of Race  Ferrari 488  61
 6. Rinaldi Racing  Ferrari 488  42
 7. Kessel Racing  Ferrari 488  63
 8. AF Corse  Ferrari 488  30
 9. Herberth Motorsport  Porsche 911 GT3R  28
 10. Walkenhorst Motorsport  BMW M6 GT3  22
 11. HTP Motorsport  Mercedes-AMG GT3  20
 12. Ratòn Racing  Lamborghini Huracán  15
 13. Strakka Racing  McLaren 650S  14
 14. Team WRT  Audi R8 LMS  11
 15. Attempto Racing  Lamborghini Huracán  7
 16. Sainteloc Junior Team  Audi R8 LMS  2

Hodnocení jezdců AM Cup

p. Pilot Tým Body
 1. Jacques Duyver  Kessel Racing  118
 1. Marco Zanuttini  Kessel Racing  118
 1. David Perel  Kessel Racing  118
 2. Rino Mastronardi  Rinaldi Racing  107
 2. Pierre Ehret  Rinaldi Racing  107
 3. Bernard Delhez  HB Racing  68

Úplné hodnocení klasifikace jezdců naleznete na stránkách série Zde.

Hodnocení týmů AM Cup

p. Tým Vůz Body
 1. Kessel Racing  Ferrari 458/488  118
 2. Rinaldi Racing  Ferrari 488  107
 3. HB Racing  Lamborghini Huracán  68
 4. Walkenhorst Motorsport  BMW M6 GT3  66
 5. Sainteloc Junior Team  Audi R8 LMS  26
 6. AF Corse  Ferrari 488  25
 7. Attempto Racing  Lamborghini Huracán  16
 8. Garage 59  McLaren 650 S  12

Hodnocení v Blancpain GT Series je součástí samostatného článku (Zde).

11. Souhrn aktualizací

9. října: doplnění konečných výsledků