Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Williams-Honda a McLaren-Alfa Romeo?

Williams-Honda a McLaren-Alfa Romeo?

Jedna spekulace střídá druhou.

Na začátku nového týdne se nezávisle na sobě vynořily dva nové příběhy, oba založené na spekulacích a nepodložených tvrzeních, ale přitom dokonale zapadající jeden do druhého.

Jeden drb šíří švýcarský Blick. Roger Benoit, který se F1 jako žurnalista věnuje již dlouhá léta, tvrdí, že McLaren se chce po skončení sezony zbavit Hondy a že ta si už možná našla náhradu. Smlouva se Sauberem sice platí, ale tento tým je příliš malý na to, aby byl něčím víc než jen zákazníkem. Novým, můžeme říci i staronovým, partnerem Hondy se má stát Williams. Tým z Grove by mohl být trpělivější než McLaren, dočasný propad v Poháru konstruktérů by mu neudělal až tak velkou díru do rozpočtu, pokud by od Hondy dostával stejně velký příspěvek jako McLaren, a japonská automobilka by se dostala zpod mediálního tlaku. Kromě toho, pro Williams by to byla jedna z mála cest, jak se vrátit do první ligy, i kdyby to třeba mělo trvat několik let.

"Poslední otázkou zůstává, zda stříbrné šípy vůbec souhlasí s tím, aby se k nim vrátil tak nebezpečný rival jako McLaren," napsal Benoit předpokladajíce, že McLaren by se ucházel o místo obyčejného zákazníka Mercedesu. Web Motorsport ale přišel s jinou teorií.

Sergio Marchionne již léta mluví o návratu značky Alfa Romeo do F1. Naposledy to vypadalo reálně, když se o motory Ferrari ucházel Red Bull. Maranello by prý Red Bullu mohlo dodávat jinou verzi pohonné jednotky, než využívá Scuderia, ale černý kůň a červený býk nakonec nenašli společnou řeč. Mohou se nyní plány obnovit? McLaren-Ferrari, to moc nejde dohromady, i když to už není Dennisův McLaren. Ale McLaren-Alfa Romeo? Proč ne, vždyť takový vůz už závodil v 70. letech minulého století. S podporou Sergia Marchionneho, který je generálním ředitelem koncernu Fiat-Chrysler i Ferrari, by McLaren mohl být alespoň o málo více než řadovým zákazníkem a zároveň by se rychle dostal k dobrému motoru.