Jak se zadělává na titul

Norrisovi k němu chybí už jen krůček
Kdepak, na Landa Norrise (Carlin) si jen tak nepřijdou. Když se mu v posledním klání ME F3 na Nürburgringu nepodařilo dostat přes polemana Calluma Ilotta (Prema Powerteam) po startu, vyšlápl si na něj se zdarem při restartu.
Ale popořádku. Hned v úvodní zatáčce skončili po vzájemné kolizi v kačírku Ferdinand Habsburg (Carlin) a Guanju Žou (Prema Powerteam). Kvůli nim a také kvůli po dráze se povalujícím troskám z auta Tadasukeho Makina (Hitech Grand Prix) musel na trať safety car. Špička za ním kroužila v pořadí Ilott, Norris, Jake Hughes (Hitech Grand Prix) a Ralf Aron (Hitech Grand Prix). Na osmé místo ze čtrnáctého bleskově postoupil Maximilian Günther (Prema Powerteam), zoufale se snažící minimalizovat další rýsující se bodovou ztrátu na Norrise.
Když zpomalovací vůz odbočil do boxů, Norris okamžitě nastoupil na Ilotta. Ten první útok ještě odvrátil, pak už ale neměl nárok. Navíc ho to rozhodilo do té míry, že ho vzápětí předjeli i Hughes a Aron.
Tímto momentem se však jakoby vybilo veškeré napětí. Až do cíle jsme viděli jen náznak snahy Jehana Daruvaly (Carlin) zdolat Ilotta a několik soubojů na pomezí první a druhé desítky. Po jednom z nich se Nikita Mazepin (Hitech Grand Prix) vydal na delší okružní jízdu okolní krajinou a na asfalt se vrátil tak šikovně, že z něj pro změnu vyhnal Maxe Defournyho (Van Amersfoort Racing)… V samotném závěru si ještě navzájem očesali svoje vozy David Beckmann (Motopark) a Joey Mawson (Van Amersfoort Racing).
Norris si z kultovního autodromu veze dvě první a jednu druhou příčku a Güntherovi se v průběžné klasifikaci vzdálil na úctyhodných 73 bodů (381:308). Pokud si udrží současnou formu, může titul oslavit už v předstihu při následujícím podniku na Red Bull Ringu.
p. | jezdec | tým | motor | čas | kol | body |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Carlin | Volkswagen | 35:44,949 | 25 | 25 |
2. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mercedes | 35:45,743 | 25 | 18 |
3. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mercedes | 35:47,146 | 25 | 15 |
4. | ![]() |
Prema Powerteam | Mercedes | 35:50,174 | 25 | 12 |
5. | ![]() |
Carlin | Volkswagen | 35:53,607 | 25 | 10 |
6. | ![]() |
Van Amersfoort Racing | Mercedes | 36:04,647 | 25 | 8 |
7. | ![]() |
Prema Powerteam | Mercedes | 36:05,310 | 25 | 6 |
8. | ![]() |
Motopark | Volkswagen | 36:05,800 | 25 | 4 |
9. | ![]() |
Van Amersfoort Racing | Mercedes | 36:09,910 | 25 | 2 |
10. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mercedes | 36:11,072 | 25 | 1 |
11. | ![]() |
Carlin | Volkswagen | 36:13,333 | 25 | 0 |
12. | ![]() |
Prema Powerteam | Mercedes | 36:23,238 | 25 | 0 |
13. | ![]() |
Motopark | Volkswagen | 36:23,791 | 25 | 0 |
14. | ![]() |
Van Amersfoort Racing | Mercedes | 36:25,504 | 25 | 0 |
15. | ![]() |
Motopark | Volkswagen | 36:26,662 | 25 | 0 |
16. | ![]() |
Motopark | Volkswagen | 36:29,772 | 25 | 0 |
17. | ![]() |
Motopark | Volkswagen | 36:33,420 | 25 | 0 |
18. | ![]() |
Carlin | Volkswagen | 36:34,158 | 25 | 0 |
19. | ![]() |
Hitech Grand Prix | Mercedes | 36:47,892 | 25 | 0 |
20. | ![]() |
Van Amersfoort Racing | Mercedes | 32:07,230 | 22 | 0 |