Novinky

  • 23.03.2024 Good Roman Staněk vybojoval ve sprintu v Austrálii 2. místo

  • 22.03.2024 Good Vettel bude testovat Porsche 963 LMH.

  • 22.03.2024 Good Brown má s McLarenem smlouvu do roku 2030.

Facebook Instagram

Buhk a Perera vítězí pod hradem Nürburg

Buhk a Perera vítězí pod hradem Nürburg

O titul stále bojuje pět posádek

Závěrečného podniku krátkých závodů seriálu Blancpain GT Series se zúčastnilo 33 soutěžících. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 27 vozů (včetně pěti posádek v Silver cupu), pět vozů bylo obsazeno smíšenými sestavami, ve třídě amatérů nastoupila jediná posádka. Po havárii v dopolední kvalifikaci se závodu nezúčastnila dvojice Case/Bontempelli, jeden z účastníků Silver cupu.

V rušném prvním kole narazil Baumann (č. 86, HTP, Mercedes-AMG) po nevydařeném startu ze 4. příčky do Frijnse (č. 17, WRT, Audi, ze 7. místa). Nizozemec přilepený na Bellově mclarenu (č. 59, Strakka, z 2. příčky) následně pošramotil jeho záď. Britský pilot pokračoval i s poničeným levým blatníkem, jeho tým ale o jeden z vozů přišel ve vlásence Dunlop. Po chybě skončil v kačírku Barnicoat (č. 58, z 10.), jenž zde navíc narazil do Stipplera (č. 75, ISR, Audi, z 11.) vystrčeného Tutumluem (č. 66, Attempto, Lamborghini).

Následoval výjezd bezpečnostního vozidla, čehož využil Bell k opravě svého mclarenu. Po skončení neutralizace zbývalo stále padesát minut z limitu vyhrazeného pro závod. Většina změn v pořadí se odehrávala především po novém startu a v hloubi pole. Vanthoor (č. 5, WRT, Audi) vedl před Caldarellim (č. 19, Grasser, Lamborghini) a Keilwitzem (PAM č. 333, Rinaldi, Ferrari).

Krátce před zahájením zastávek zamířil do boxů Baumann potrestaný za kolizi v úvodní zatáčce. Kvůli malým rozestupům se zařadil na chvost pole.

Na nevydařený pitstop u vedoucí posádky Vanthoor/Fässler z týmu Belgian Audi doplatili Belgičané ztrátou vedení na úkor Companca (č. 19, Grasser, Lamborghini). Argentinský pilot odolával tlaku zkušeného Fässlera (č. 5, Belgian Audi) a k této dvojici se brzy připojil ještě Perera (č. 84, HTP, Mercedes-AMG).

Do vývoje v čele začal čtvrt hodiny před koncem výrazněji zasahovat čtvrtý Soulet (č. 8, M-Sport, Bentley). Nejprve se dokázal protáhnout okolo sveřepě se bránícího Perery, o kolo později zdolal i Fässlera. Teprve argentinský pilot jeho pokusu v šikaně NGK dokázal odolat, ale jen za cenu jedné vteřiny penalizace v důsledku průjezdu mimo dráhu. Soulet po následném propadu na čtvrtou příčku ukončil dramatické období změn pořadí v čele.

Výsledky závodu po ujetí 30 kol a započtení vteřinové penalizace pro původně prvního Companca:

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
-
 F.Perera/M.Buhk HTP Motorsport
MAgt
1:01:28.374
2.
-
 E.P.Companc/A.Caldarelli Grasser
Lhur
+ 0.617
3.
-
 M.Fässler/D.Vanthoor Belgian Audi
Ar82
+ 2.482
4.
-
 M.Soulet/A.Soucek M-Sport
Bcon
+ 2.780
5.
-
 W.Stevens/M.Winkelhock Belgian Audi
Ar82
+ 13.752
6.
-
 S.Leonard/R.Frijns Team WRT
Ar82
+ 14.282
7.
-
 J.Klingmann/A.F.Da Costa Rowe
Bm6
+ 14.634
8.
-
 J.Kane/S.Schothorst Strakka
M650
+ 15.115
9.
SC
 F.Schiller/J.Szymkowiak HTP Motorsport
MAgt
+ 16.442
10.
-
 M.Palttala/J.Krohn Rowe
Bm6
+ 16.774
11.
-
 V.Abril/S.Kane M-Sport
Bcon
+ 17.578
12.
-
 J.Dennis/P.Schothorst Team WRT
Ar82
+ 17.978
13.
-
 M.Meadows/R.Marciello Akka-ASP
MAgt
+ 22.817
14.
-
 E.Ide/F.Vervisch Belgian Audi
Ar82
+ 26.624
15.
-
 R.Ineichen/T.Dillman Grasser
Lhur
+ 28.323
16.
-
 A.Watson/R.Bell Strakka
M650
+ 28.534
17.
SC
 L.Williamson/M.Kodric Strakka MS
M650
+ 28.907
18.
PAM
 A.Mattschull/D.Keilwitz Rinaldi
F488
+ 29.359
19.
-
 C.Engelhart/M.Bortolotti Grasser
Lhur
+ 34.496
20.
-
 S.Gachet/P.Terting Sainteloc
Ar82
+ 41.410
21.
SC
 I.Tutumlu/M.Van Splunteren Attempto
Lhur
+ 50.456
22.
-
 S.Ortelli/A.Costa Emil Frey
Lrcf
+ 51.110
23.
-
 J.Eriksson/D.Baumann AMG HTP
MAgt
+ 55.136
24.
PAM
 R.Salikhov/M.Malucelli Rinaldi
F488
+ 1:02.076
25.
SC
 N.Pohler/F.Crestani Lazarus
Lhur
+ 1:07.953
26.
PAM
 P.Bhirombhakdi/C.Van Dam Kessel TP12
F488
+ 1:19.766
27.
PAM
 J.L.Beaubelique/T.Vautier Akka-ASP
MAgt
+ 1:23.067
28.
AM
 S.Earle/D.Perel Kessel
F488
+ 1:59.874
29.
PAM
 C.Bourret/J.Belloc Akka-ASP
MAgt
+ 2:00.450
N
-
 F.Serrallés/D.Juncadella Akka-ASP
MAgt
+ 10 kol
N
-
 K.Ceccon/F.Stippler ISR
Ar82
+ 14 kol
N
-
 C.Ledogar/B.Barnicoat Strakka
M650
-

Vysvětlivky zkratek použitých v tabulce

Vozy: Audi R8 LMS - 2. generace (Ar82), BMW M6 GT3 (Bm6), Bentley Continental GT3 (Bcon), Ferrari 488 GT3 (F488), Ferrari 458 Italia GT3 (F458), Lamborghini Huracán GT3 (Lhur), Lexus RC-F GT3 (Lrcf), Mercedes-AMG GT3 (MAgt), McLaren 650S (M650)

N – neklasifikováni, tučné písmo – čeští anebo slovenští účastníci

Situace v klasifikaci před rozhodujícím závodem

Po sobotním klání zbývá rozdělit pouze body deseti nejlepším v hlavním závodě (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1). Ty body budou rozděleny účastníkům bez ohledu na zařazení do třídy. Zájemci z kategorie smíšených posádek, Silver Cupu a amatérů budou ještě ve své třídě odměněni dle výše uvedené škály. Do klasifikace stájí, které nasadí více než jeden vůz, se bude započítávat pouze výsledek výše umístěné posádky.

Vzhledem k malým rozestupům v hodnocení jezdců vyřadily sobotní příděly bodů ze hry o titul (a v podstatě i o podium) pouze posádku týmu M-Sport (č. 7, Abril/Kane, Bentley) a dvojici Schothorst/Dennis (č. 3, WRT, Audi).

Triumfem v kvalifikačním závodě si upevnila vedení dvojice Perera/Buhk (68 bodů, č. 84, HTP, Mercedes) před vítězi kvalifikace a v závodě třetími Vanthoor/Fassler (60 bodů, č. 5, Belgian Audi Club). S 57 body se o třetí a čtvrté místo dělí v sobotu šestí Leonard/Frijns (57 bodů, č. 17, Team WRT, Audi) a neúspěšná dvojice Engelhart/Bortolotti (č. 63, Grasser, Lamborghini). Německo-italskou dvojici navíc čeká start až 19. místa. S dvanácti body ztráty na čelo a z páté pozice odstartují dnes Winkelhock a Stevens (54 bodů, č. 2, Belgian Audi).

V hodnocení stájí i nadále vede účastník vystupující pod plným názvem Belgian Audi Club Team WRT (88 bodů, Audi č. 1, č. 2 a č. 5). HTP Motorsport (77 bodů, Mercedes č. 84 a č. 86), si polepšil ze čtvrtého místa na druhé. V sobotu úspěšnější Grasser (76 bodů, Lamborghini č. 19 a č. 63) je třetí před belgickým WRT (72 bodů, Audi č. 3 a č. 17).

Rozhodnuto je v kategorii mladých pilotů se stříbrnou licencí, kteří jsou zároveň vedeni v celkové klasifikaci. Své vedení upevnila dvojice Szymkowiak/Schiler (128 bodů). Po odstoupení třetí dvojice Case/Quiaffe (65 bodů, č. 55, AF Corse, Ferrari) po havárii má druhé místo jisté Williamson (89 bodů, č. 43, Strakka, McLaren). Na bronzový stupínek se naopak může probojovat Van Splunteren (53 bodů, č. 66, Attempto, Lamborghini). Jeho stáj má šanci v hodnocení týmů ohrozit AF Corse. Naopak stáje HTP Motorsport (129 bodů) a Strakka (89 bodů) mají své pozice jisté.

V kategorii smíšených posádek navýšila dvojice Keilwitz/Mattschull (119 bodů, č. 333, Rinaldi, Ferrari) svůj náskok na duo Bhirombhakdi/Van Dam (101 bodů, č. 39, Kessel, Ferrari). Boj o pódium se zúžil na Beaubeliquea (72 bodů, č. 87, Akka-ASP, Mercedes) a jeho kolegy Bouretta a Belloca (6., 60 bodů, č. 89).

V týmovém hodnocení navýšil  tým Rinaldi (125 bodů) náskok před týmem Kessel (112 bodů) na třináct bodů. Bronz již definitivně patří týmu Akka ASP (84 bodů, Mercedes).

Hlavní závod můžete sledovat dnes odpoledne Zde. Vysílání se souhrnem kvalifikačního závodu začíná v 14.45 hodin. Start do zahřívacího kola proběhne v 15.25 hodin.

Profil šampionátu

Blancpain Sprint Cup (Zde)

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.