Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Marciello a Meadows vítězi závodu i šampionátu

Marciello a Meadows vítězi závodu i šampionátu

Na Nürburgringu skončila sprintová část BGTS

Na Nürburgringu se odehrávaly dramatické okamžiky nejen na dráze, ale také při jednání komisařů. Nejprve byla vítězná posádka včerejšího závodu potrestána přičtením 30 vteřin kvůli neuchycení ramen zařízení HANS bezpečnostními pásy. Engelhart si byl své chyby vědom a pokusil se ji vyřešit zničením záznamu v kameře. Jeho jednání bylo později odhaleno, takže jej čekaly pokuta pět tisíc eur, diskvalifikace posádky z víkendu a své jednání bude ještě muset vysvětlovat před činovníky německého DMSB.

Dle výsledků včerejší kvalifikace obsadily první řadu na roštu mercedesy, Stolz (SC č. 6, Black Falcon) byl o šest tisícin vteřiny rychlejší než Marciello (č. 88, Akka ASP). Třetí místo vybojoval Vanthoor (č. 2, Belgian Audi Club).

Mladý Belgičan se pokusil po startu v Mercedes Areně zaútočit na Marciella, ale došlo ke kontaktu. Po něm se propadl do hloubi pole a po strkanici se Siedlerem (č. 114, Emil Frey, Lexus) musel zamířit do boxů s defektem pneumatiky.

Z třináctého místa startující Mies (č. 1, Belgian Audi Club) se dokázal během prvního kola probojovat na bodované příčky. Svůj postup  završil na sedmé pozici, pak předal vůz Riberasovi.

V boxech se francouzským rivalům podařilo zúročit zkušenosti mechaniků Akka ASP z celé sezony oproti vedoucímu mercedesu příležitostného účastníka z týmu Black Falcon (SC č. 6, 54,134 v boxové uličce). Meadows (č. 88, 50,143) tak vyrážel na dráhu jako vedoucí muž závodu a dočasně i klasifikace.

Riberasovi se mezitím podařilo usadit na pátém místě a začal si brousit zuby na Schothorsta (č. 66, Attempto, Audi). Posunem na čtvrté místo by zajistil pro sebe a Miese dostatek bodů pro zisk titulu bez ohledu na výsledek dvojice Marciello - Meadows. Po prvním pokusu o útok, který Schothorst sveřepě odrazil, se ale za nizozemským závodníkem trápil.

Zabojovat zkusil i jeho šéf Vincent Vosse, který se vydal na návštěvu garáže německé stáje. Zde příliš nepochodil a uplatnit svůj vliv na dojednání „týmové“ režie nehodlal ani vedoucí sportovního oddělení Audi Chris Reinke.

Španělský pilot se s blížícím závěrem odhodlal k riskantnímu předjetí v první zatáčce. Souboj probíhal ještě před pátou zatáčkou, kdy se ke dvojici bojujících pilotů přidal Companc (č. 19, Grasser, Lamborghini). Argentinec byl úspěšný, naopak Riberas chyboval ve vlásence Dunlop a projel kačírkem.

Napjatá atmosféra v garáži týmu Akka ASP polevila, neboť nejvážnější soupeř se začal propadat pořadím dolů. Následně zajel zklamaný Španěl k mechanikům a za potlesku členů belgické stáje zamířil do zázemí.

Výsledky závodu po ujetí 31 kol

p. kat. posádka tým vůz čas/ztráta
1.
M.Meadows/R.Marciello AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
1:01:20.296
2.
H.Haupt/L.Stolz Black Falcon
Mercedes-AMG
+ 0.547
3.
S.Gachet/C.Haase Sainteloc Racing
Audi
+ 5.327
4.
S.Schothorst/K.Van der Linde Attempto Racing
Audi
+ 10.659
5.
E.P.Companc/A.Caldarelli Grasser Racing
Lamborghini
+ 11.833
6.
N.Jamin/A.Christodolou AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
+ 13.687
7.
A.Costa/C.Klien Emil Frey Racing
Lexus
+ 15.207
8.
N.Siedler/M.Palttala Emil Frey Racing
Lexus
+ 21.242
9.
S.Leonard/R.Frijns Belgian Audi Club
Audi
+ 30.597
10.
R.Salichov/D.Perel Rinaldi Racing
Ferrari
+ 42.935
11.
V.Atojev/A.Kornějev SMP Racing
Mercedes-AMG
+ 44.284
12.
P.Schothorst/P.Kaffer Attempto Racing
Audi
+ 57.637
13.
P.Bhirombhakdi/C.Van Dam TP12 Kessel Racing
Ferrari
+ 1:11.380
14.
L.Moraes/D.Dupont 3Y Technology
BMW
+ 2:05.678
15.
N.Stievenart/M.Winkelhock Sainteloc Racing
Audi
- 1 kolo
16.
A.Riberas/C.Mies Belgian Audi Club
Audi
- 2 kola
17.
N.Bastian/J.Manchester AKKA-ASP Team
Mercedes-AMG
- 6 kol
N
W.Stevens/D.Vanthoor Belgian Audi Club
Audi
- 14 kol
N
A.de Leener/R.Feller Belgian Audi Club
Audi
- 18 kol
 

 

Šampioni krátkých závodů BGTS v roce 2018. U přídě mercedesu je vlevo šéf týmu Jerome Policand, vpravo Raffaelle Marciello. Michael Meadows na snímku není přítomen.

Foto: SRO/Patrick Hecq Photography

Další krátké závody v seriálu Blancpain GT Series jsou na programu až na jaře příštího roku. Na okruhu v britském Brands Hatch se uskuteční ve dnech 4. - 5. května 2019 první z pěti podniků s krátkými závody seriálu BGTS.

Další informace o šampionátu

Odkazy na články s doplňujícími údaji o Blancpain Sprint Cupu i seriálu BGTS jsou v níže uvedené tabulce. V časti s kalendářem krátkých závodů budou doplňovány odkazy na články s popisy uskutečněných závodů.

obsah článku odkaz
Historie a držitelé titulů Blancpain Sprint a FIA GT Series Zde
Historie a držitelé titulů Blancpain GT Series Zde
Pořadatelská organizace SRO (vydáno v 2015) Zde
Oslavy 25 let aktivit Stéphane Ratela (2017) Zde
Pravidla a přehled změn Zde
Startovní listina - Zolder Zde
Přehled týmů a vozidel a jejich rozdělení do tříd Zde
06.04. – 08.04. Zolder 1. závod 2. závod
05.05. – 06.05. Brands Hatch 1. závod 2. závod
22.06. – 24.06. Misano 1. závod 2. závod
31.08. – 02.09. Hungaroring 1. závod 2. závod
14.09. – 16.09. Nürburgring 1. závod
Konečné výsledky září 2018