Novinky

  • 22.07.2018 Neutral Na voze Pierra Gaslyho byly vyměněny baterie a spalovací motor

  • 21.07.2018 Good Vítězem kvalifikace pro VC Německa se stal Sebastian Vettel (Ferrari)

  • 21.07.2018 Good Nejlepšího času ve 3. tréninku na VC Německa dosáhl Charles Leclerc (Sauber)

Facebook Instagram

Norris: Patnáct hodin denně na simulátoru

Norris: Patnáct hodin denně na simulátoru

Největší radost i rozčarování zažil v Pau

Evropská F3 má v posledních letech štěstí na mimořádné talenty. Po Estebanu Oconovi, Maxi Verstappenovi a Lance Strollovi je tu další borec s ambicemi na brzký vstup do F1 – Lando Norris.

Teprve sedmnáctiletý teenager, patřící do juniorky McLarenu, vyhrál prestižní šampionát na první pokus. Napodobil tak své počínání z předchozích let, kdy podobným stylem triumfoval v britské F4, u protinožců v Toyota Racing Series, v Eurocupu F Renault 2.0 a také v jeho severoevropské odnoži. Ještě předtím se stal motokárovým mistrem světa v kategorii KF. Tomu se říká ukázkový životopis!

Letošní sezonu rozjížděl pomaleji, kolem její poloviny se už nicméně dostal do plného tempa. „Ze začátku jsme trochu zaostávali, ale tvrdě jsme pracovali a pak jsme měli na mnoha tratích nejlepší auto v poli. Bylo to však mnohem náročnější, než jsem zažil v předchozích letech.

Sám dobře ví, kde ho nejvíc tlačila bota. Minimálně v pěti jízdách pokazil start a ztracené pozice pak namáhavě dobýval zpět. „Věděl jsem samozřejmě, jak to mám provést. Jenže se mně to nedařilo realizovat v praxi. Podstoupil jsem důkladný trénink celé procedury a počínaje Spa jsem už neměl problémy. Důležité bylo, že jsem nepropadal beznaději. Tušil jsem, že to přece musí začít fungovat!

Zajímavá byl odpověď čerstvého šampiona na obligátní dotaz na nejpovedenější závod. Jmenoval totiž druhou kvalifikaci v Pau. „Ve své skupině jsem byl o půl sekundy rychlejší než nejbližší soupeř. Přitom se časy na kolo pohybovaly kolem 1:10.“ Současně ovšem pod Pyrenejemi zažil i největší zklamání: „V Grand Prix de Pau jsem suverénně vedl, když se na mém voze zlomilo zavěšení kola a já havaroval.

Kromě vlastního závodění usedal pravidelně ve Wokingu do simulátoru McLarenu. „Docela mě to bavilo. Testoval jsem hlavně v pátek před velkými cenami všechno, co po mně inženýři chtěli. Navíc mám další simulátor doma, u kterého někdy vysedávám i patnáct hodin denně.

 

reklama
reklama

Komentáře ke článku