Novinky

  • 13.10.2019 Neutral Racing Point podal protest proti brzdovému systému vozů Renault

  • 13.10.2019 Bad Charles Leclerc obdržel penalizaci 15 sekund a klesl na 7. místo ve VC Japonska

  • 13.10.2019 Good Tým Mercedes s předstihem obhájil prvenství v Poháru konstruktérů

Facebook Instagram

Ricciardovo kolo ukázalo skutečnou rychlost Red Bullu

Ricciardovo kolo ukázalo skutečnou rychlost Red Bullu

Vůz je dobrý, potřebuje pouze více čistého vzduchu

Výsledek australského snažení Red Bullu není nic moc, Daniel Ricciardo skončil čtvrtý a Max Verstappen po jezdecké chybě až šestý, a to při faktické absenci Valtteriho Bottase, kterého z boje o čelo vyřadila havárie v kvalifikaci. Šéf týmu  Christian Horner ale nehází flintu do žita. Závodní tempo vozu RB14 prý vůbec není špatné, vždyť Ricciardo zajel nejrychlejší kolo závodu.

"Za celý závod bylo pouze jedno kolo, na jehož základě můžeme posuzovat naši rychlost. A to kolo bylo nejrychlejší v závodě," upozorňuje Horner. "Řekl bych, že jsme měli velmi dobrou rychlost. Oba naši jezdci strávili velkou cenu, hledíc na zadní křídlo někoho jiného. Jediné čisté kolo měl Daniel, když se dostal ze závěsu za Kimim. Dostal pokyn zatlačit, aby na něj mohl zaútočit v závěrečné části závodu. A tehdy udělal nejrychlejší kolo. Měli jsme velmi dobrou rychlost, ale nemohli jsme ji ukázat, protože vozy byly do sekundy za někým jiným."

Red Bullu ale syndrom "jízdy za někým jiným" hrozí každý víkend. Kvalifikační rychlost neměl zdaleka tak dobrou a hlavně Mercedes se zdá být v nedohlednu. Horner by nejraději zakázal speciální kvalifikační režimy, respektive jejich změnu v časovém úseku mezi posledním kvalifikačním kolem a cílovou čárou závodu. Mercedes by nemohl využívat režim, který potřebuje hodně paliva a má vliv na životnost pohonné jednotky.

"Stejně jako platí po kvalifikaci režim parc fermé, i módy motoru by měly zůstat beze změny od vyjetí z garáže až do konce velké ceny. V Q2 a Q3 vidíte Lewisovo jezdecké umění. Má kvalifikační režim, ale proč by ho používal v prvních částech kvalifikace a namáhal tím motor?"

Komentáře ke článku